Toon posts:

Linux apps op FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft hier iemand ervaring mee ?
Wie kan meer vertellen over de linux compatbility in FreeBSD ?

Post eens je bevindingen hier.

Bij voorbaat dank.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Werkt over het algemeen prima. Je moet wel de linux libs installeren, FreeBSD equivalenten voldoen niet. Maar bv. RAV AntiVirus voor Linux draait prima onder FreeBSD, om maar iets te noemen wat ik geprobeerd heb ;)
Netscape ook (ja ik weet dat er een FreeBSD native versie is, maar daar gaat het niet om) trouwens. En ongetwijfeld veeeeeeel meer.
FreeBSD apps onder Linux is overigens weer een stuk minder. Weet ook niet of daar nog wel aan gesleuteld wordt, al tijden niks meer van gehoord.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het over linux libs, even aangenomen dat ik een groentje ben kun je me beschrijven hoe jij zelf die geinstalleerd hebt ?

Kun je ook rpm's voor RH installeren ?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je kan eenvoudig Linux compatiblity installeren bij de installatie (/stand/sysinstall) en misschien ook wel vanuit de ports collection.

Realserver draait bijvoorbeeld prima op die manier (terwijl de native freebsd versie zich niet laat installeren bijv.).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje een q3 server (linux binary) onder FreeBSD gedraaid en dat ging zonder problemen eigenlijk.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op zondag 04 november 2001 16:35 schreef aMiGaGa het volgende:
Je hebt het over linux libs, even aangenomen dat ik een groentje ben kun je me beschrijven hoe jij zelf die geinstalleerd hebt ?

Kun je ook rpm's voor RH installeren ?
Alles kan. Het is zelfs zo dat linux-compat gebaseerd is op RedHat RPM's.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe pak je die dan uit, zit er rechtreeks cli support om rpm's te installeren ?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

mischien kun je rpm (proggie) voor bsd krijgen kijk us in de ports collectie (ik heb ooit zoiets zien staan meen ik !!)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

staat in de poorts onder /usr/ports/emulators/linux_base

make install clean

en hij is geinstalled.
Pagina: 1