Toon posts:

Teveel VideoRAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mn huidige Voodoo 3 3000 in te ruilen voor een Geforce 2 MX400 64MB. Nu hoorde ik van iemand dat 64MB wel eens teveel zou kunnen zijn voor mn systeem....(PIII 450Mhz 256MB) slaat dit ergens op?

Aerodynamic

Verwijderd

Het kan teveel zijn, in de zin dat je het nooit zult gebruiken, maar je spelletjes worden er niet trager van. :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nee, slaat nergens op.

de betaler vervuilt

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Die persoon is gewoon jaloers. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 11:34 schreef Mr_Atheist het volgende:
Die persoon is gewoon jaloers. :)
Lol dat zou best eens kunnen....hij had namelijk net bij dezelfde gast een Geforce 2 MX 200 32 MB gekocht voor iets van 250.....en ik koop deze geforce 2 MX 400 64MB voor 175,- :P

Verwijderd

Topicstarter
He maar bedankt iedereen dan weet ik genoeg!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Nee is idd onzin. Ja het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je er niet het uiterste uit kunt halen door een of andere bottleneck in je systeem, maar het is nóóit teveel in de zin van 'dat ie het niet trekt' of dat het er slechter op wordt...

#

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 11:37 schreef Zap het volgende:
Nee is idd onzin. Ja het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je er niet het uiterste uit kunt halen door een of andere bottleneck in je systeem, maar het is nóóit teveel in de zin van 'dat ie het niet trekt' of dat het er slechter op wordt...
Ja die gast zei dat dan mn geluid sneller zou gaan dan mn beeld :?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik heb er zelf weinig verstand van, maar ik las hier laatste ergens dat als je teveel ram in je pc had, hij er ook trager van zou worden, dus dan zou ik me dat van videoram ook kunnen voorstellen, hoewel ik me het zelf ook moeilijk kan geloven

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

no problemeo werkt gewoon, en die ander is flink afgezet want die mx200 is retetraag

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 11:41 schreef Magneet het volgende:
no problemeo werkt gewoon, en die ander is flink afgezet want die mx200 is retetraag
LOL! :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16
Dat van teveel ram in je pc gaat niet meer op voor nieuwe systemen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 08:40

cire

ik heb er zelf weinig verstand van, maar ik las hier laatste ergens dat als je teveel ram in je pc had, hij er ook trager van zou worden, dus dan zou ik me dat van videoram ook kunnen voorstellen, hoewel ik me het zelf ook moeilijk kan geloven
Bij TX moederborden (en misschien ook oudere) is het inderdaad zo, dat boven een bepaalde grens het geheugen niet meer gecached wordt. Aangezien cache zorgt voor een flinke prestatieverbetering, heeft in dat geval meer geheugen een negatieve invloed.

Met Pentium II/Celerons en nieuwer heb je dat probleem niet.

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

Ozzi

??

Op zaterdag 03 november 2001 11:31 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik ben van plan mn huidige Voodoo 3 3000 in te ruilen voor een Geforce 2 MX400 64MB. Nu hoorde ik van iemand dat 64MB wel eens teveel zou kunnen zijn voor mn systeem....(PIII 450Mhz 256MB) slaat dit ergens op?

Aerodynamic
:D :D te veel???? het kan nooit genoeg zijn :)

geen

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 12:20 schreef eric het volgende:

[..]

Bij TX moederborden (en misschien ook oudere) is het inderdaad zo, dat boven een bepaalde grens het geheugen niet meer gecached wordt. Aangezien cache zorgt voor een flinke prestatieverbetering, heeft in dat geval meer geheugen een negatieve invloed.

Met Pentium II/Celerons en nieuwer heb je dat probleem niet.
En dan NOG is niet gecached geheugen nog vele malen sneller dan een swap-file op de harddisk!

de betaler vervuilt

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Houd er wel rekening mee dat het geheugen van de 64MB versies in het algemeen iets lager is geklokt dan dat bij de 32MB versies. De 64MB versie loopt op 166MHz, terwijl de 32MB op 183MHz loopt (oid.). 't Maakt natuurlijk niet veel uit, bovendien kun je nog overklokken. Ik heb ook een MX-400 64MB (Elsa Gladiac 511), en daar loopt het geheugen prima op 190MHz.

Verwijderd

dan kan mijn kyroII met 64 mb mem ook wel weg ;)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 03 november 2001 18:19 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
Inderdaad! :D

64mb op een Mx is net zoiets als 512Mb op een 486. Zal je echt nooit gebruiken dus :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 18:19 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
ja, idd, dat gebruik je waarschijnlijk nooit. Net als die mx met 64 mb. Maar het blijft mooi staan, vooral voor de zogenaamde 'Vobis-klanten' |:(

edit:
nigelator was me net voor :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 18:28 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

ja, idd, dat gebruik je waarschijnlijk nooit. Net als die mx met 64 mb. Maar het blijft mooi staan, vooral voor de zogenaamde 'Vobis-klanten' |:(

edit:
nigelator was me net voor :7
Dus ik kan beter de 32MB versie kopen en veel geld uitsparen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
Yep. Of een GF2PRO kopen (de goedkoopste is ook nog maar zo'n f350,-)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 19:06 schreef Breepee het volgende:
Yep. Of een GF2PRO kopen (de goedkoopste is ook nog maar zo'n f350,-)
Net of het geld op mn rug groeit! (heb deze maand al 400,- uigegeven en moet nu een beetje gaan bezuinigen)

• HielkeJ
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 11:36 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Lol dat zou best eens kunnen....hij had namelijk net bij dezelfde gast een Geforce 2 MX 200 32 MB gekocht voor iets van 250.....en ik koop deze geforce 2 MX 400 64MB voor 175,- :P
dan kon hij nieuw nog veel goedkoper :)

Verwijderd

Boeien.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 19:46 schreef mike2bier het volgende:
Boeien.
Het kan wel te veel zijn, met spellen. Omdat die niet zoveel textures inladen. Maar in Windows met PhotoShop ofzo, worden deze MB's wel gebruikt. Ofwel die opmerking is bullshit

• HielkeJ
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 20:13 schreef jbalk het volgende:

[..]

Het kan wel te veel zijn, met spellen. Omdat die niet zoveel textures inladen. Maar in Windows met PhotoShop ofzo, worden deze MB's wel gebruikt. Ofwel die opmerking is bullshit
ik denk eerder dat hij mijn reactie bedoeld :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 20:13 schreef jbalk het volgende:

[..]

Onzin, photoshop gebruikt geen videogeheugen. Videogeheugen is alleen om hoge resoluties in full-color te kunnen draaien. Daar is zoŽn 8 MB ruim voldoende om een 21" op een flinke resolutie aan te sturen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb zo`n zelfde video kaart op een Abit BE6 moederbord met een 700 MHz processor en 256 MB geheugen er in maar denk dat de handel niet echt compatible is want systeem is er niet sneller op gaan draaien eerder langzamer en 3D programmas willen niet draaien .
Denk dat die kaart weer terug naar de winkel gaat .
Heb legio drivers geprobeerd maar niets hielp .
kna het komen door een ouder moederbord ?

Verwijderd

toen ik m'n kyroII kocht was er nog geen versie met 32 mb en idd 64 mb is leuker om te patsen :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 20:26 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
toen ik m'n kyroII kocht was er nog geen versie met 32 mb en idd 64 mb is leuker om te patsen :7
Lol!
Pagina: 1