Toon posts:

Windows XP en Xircom 10/100 + 56k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou als ik in mijn laptop de kaart erin laat zitten tijdens het opstarten start xp niet op !! ?? haal ik hem eruit en stat opnieuw op dan doet de kaart het wel ? en als ik die kaart er dan insteek als de pc is opgestart dan werk ook nog eens alles ?? :? iemand iets ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n gevoel dat niemand het weet maar zou het uit maken dan als je je PCMCIA kaartje ernaa insteekt ??? is da erg of moet je het allemaal aansluiten als je laptop aan staat ??

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:50
Ik heb precies dezelfe kaart en helemaal geen problemen met XP. Doet XP niet moeilijk met je PCCard sloten?

Verwijderd

Dit heb ik gevonden bij toshiba support:

Waarvoor zijn de verschillende PC Card mode settings in de BIOS?

De PC Card Controller Mode in de BIOS kent de volgende instellingen:

Auto-Selected
Deze kan worden gebruikt voor alle PC-Cards als u gebruik maakt van een plug-and-play operating system (Windows 95/98/ME/2000) en bij Windows NT 4.0 als u gebruik maakt van CardWizard versie 5.00.10. Windows NT is niet een plug-and-play operating en door gebruik te maken van CardWizard wordt deze functionaliteit toegevoegd.

CardBus/16-bit
Gebruik deze instelling bij alle CardBus kaartjes als u gebruik maakt van Windows NT 4.0 en niet beschikt over CardWizard. Het is belangrijk deze instelling te kiezen voordat Windows NT wordt geïnstalleerd. Verder dient de leverancier van het CardBus kaartje voor de juiste Windows NT driver te zorgen. Omdat deze driver de kaart rechtstreeks aanstuurt kan het problemen geven als er twee verschillende kaaren worden geïnstalleerd.

PCIC Compatible
Gebruik deze als de kaart niet functioneert in "Auto-Selected" of "CardBus/16-bit" en voor 16-bit PC-Cards.

EN dit ook:

Belangrijke informatie voor gebruikers van PCMCIA kaartjes

Als er tijdens het opstarten van de computer een PCMCIA kaartje in de computer zit dan zal de BIOS dit kaartje detecteren en een spanning van 5V op het PCMCIA slot zetten. Indien u een 16 bit PCMCIA kaartje gebruikt dat alleen maar op 3.3V werkt, dan bestaat de mogelijk dat het kaartje beschadigd raakt.
Controleer de handleiding of neem contact op met de leverancier van het kaartje om de eigenschappen vast te stellen.
Om het probleem op te lossen heeft Toshiba een aanpassing in de BIOS gemaakt, deze is beschikbaar via deze web site.
Indien u in het bezit bent van een 16 bit / 3.3V PCMCIA kaartje dan raden wij u aan een BIOS update uit te voeren.

Het beschreven probleem doet zich niet voor bij 16 bit / 5V kaartjes, 16 bit / 3.3 en 5V kaartjes of bij CardBus kaartjes.

Misschien is dit bij jou ook het geval