DVD kijken op PC is CRAPPY

Pagina: 1
Acties:

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Heel vreemd fenomeen:

Als ik een DVDschijf in een standalone DVD speler douw krijg je SUBLIEME beeldkwaliteit.. Kraakhelder.

Als ik dezelfde schijf op mijn computer kijk krijg je van die "compressie vlekken" (zo noem ik het maar ff).
Je kent ze ongetwijfeld van hoge compressie videotjes...

Bijv. de titelrol... Achtergrond zwart, text wit..
Waar de text zich bevond een paar seconden terug is de omgeving meer grijs geblokt dan werkelijk zwart. En dat schiet dan weer weg bij de volgende refresh update.

Hoe kan ik dit op de PC wegkrijgen?
Er zijn ongelooflijk weinig instellingen die je kan veranderen, en zeker geen die invloed heeft op de beeldkwaliteit.

Ik gebruik overigens WinDVD

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor pc heb je? (specs) en wat voor instellingen heb je je desktop staan? resolutie? kleurdiepte? en gebruik je win2k/xp of win98?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En welke dvd speler, ik heb het bij somigge dvd's met windvd.
Daarom gebruik ik nu altijd powerdvd, werkt perfect.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 03 november 2001 11:36 schreef Hyperbird het volgende:
Idd WinDVD is een stuk minder in kwaliteit dan PowerDVD. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de decompressor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Terror
  • Laatst online: 23:08
Op zaterdag 03 november 2001 11:36 schreef Hyperbird het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Idd WinDVD is een stuk minder in kwaliteit dan PowerDVD. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de decompressor
iets klopt hier niet. :?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
wat voor pc heb je? (specs) en wat voor instellingen heb je je desktop staan? resolutie? kleurdiepte? en gebruik je win2k/xp of win98?
Here goes: AMD Tb 1,33@1,33 768MB RAM, Voodoo3 2000 @ 3000, Hercules Game theater XP, resolutie op 800 * 600 * 16 (heb maar een 14" monitor :()

WinDVD is voor de rest gewoon goed, alleen die brakke vlekken.
Het nadeel van PowerDVD is dat hij gewoon na 3 minuten kapt met het geluid. Zal wel één of andere beveiliging zijn. >:)

Maar die heeft juist die vlekken NIET!

Die hier het dilemma:

PowerDVD = Zwaar superieur beeld, brakker & uitvallend geluid.
WinDVD = BRAK beeld, maar superieur geluid (heel mooi surround)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:56
moet je ff nieuwe drivers van je hercules installeren. Heb ik ook gehad. Werkt nu prima onder windows 2000 met powerDVD 3.0. die bij je Hercules kaart kwam.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik denk ook dat monitoren beter zijn dan tv-buizen, waardoor je die vierkantjes eerder ontdekt. Als je op 3 meter van je monitor gaat zitten zal 't niet opvallen.

Maar het klopt gewoon: in DVD zitten ook blokjes. Als ik een DVD-tje aan het rippen ben @ 2fps, dan zie je ze zeer gemakkelijk zitten (en ronddansen), vooral (beter: alleen maar) op egale vlakken.

Siditamentis astuentis pactum.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 12:31 schreef PROnline het volgende:
moet je ff nieuwe drivers van je hercules installeren. Heb ik ook gehad. Werkt nu prima onder windows 2000 met powerDVD 3.0. die bij je Hercules kaart kwam.
Ik heb de nieuwste...
Oh crap... nu je het zegt.. Er zitten idd een HELE hoop CD's bij die kaart... Maar ik heb er nooit aandacht aan besteed omdat ik toen geen DVDrom had... ff zoeken :)

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Fok... Nu is het geluid dus 32525087 keer beter dan de normale versie...

Go Hercules! :)

Nu heb ik hem dus gewoon officieel, en met de speciale speaker aansturing van Hercules.

En het 3 minuten probleem LIJKT ook opgelost te zijn...

Verwijderd

Het contrast van een monitor is veel en veel beter.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 11:47
Hoeveel mb is je voodoo 3?
Grafische kaart is het belangrijkst voor het resultaat.
Ik schrok eerst ook toen ik nog een 8mb kaartje had, maar toen ik me gf2 mx-400 installeerde was het gelukkig een stuk beter.
Maar ik denk dat zolang je geeen harwarematige super goede mpeg2 decoder hebt (zoals in je standalone) je altijd minder resultaat hebt. DvD is natuurlijk ook gemaakt voor op een TV en niet echt voor een pc..

• Xandrios
  • Laatst online: 09-03 09:40
heb je et linkje gezien die ik je gestuurd had?

daarmee moet het volgensmij wel gewoon helemaal lukken...

• dmdfluffy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Op zaterdag 03 november 2001 12:29 schreef WarMaster het volgende:

[..]

Here goes: AMD Tb 1,33@1,33 768MB RAM, Voodoo3 2000 @ 3000, Hercules Game theater XP, resolutie op 800 * 600 * 16 (heb maar een 14" monitor :()
Probeer het eens in 24 bits ware kleuren op dezelfde resolutie, ik denk dat je door die 16 bits kleuren die vlekken hebt.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 08:04
100% zeker dat het die voodoo-kaart is *D

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Xandrios
  • Laatst online: 09-03 09:40
Op zaterdag 03 november 2001 13:49 schreef Evil_Homer het volgende:
100% zeker dat het die voodoo-kaart is *D
Hoe kan dat nou als het met PowerDVD WEL goed werkte?

of zie ik nu ergens ff iets over het hoofd?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50

OMX2000

By any means necessary...

Op zaterdag 03 november 2001 12:34 schreef Varienaja het volgende:
Ik denk ook dat monitoren beter zijn dan tv-buizen, waardoor je die vierkantjes eerder ontdekt. Als je op 3 meter van je monitor gaat zitten zal 't niet opvallen.

Maar het klopt gewoon: in DVD zitten ook blokjes. Als ik een DVD-tje aan het rippen ben @ 2fps, dan zie je ze zeer gemakkelijk zitten (en ronddansen), vooral (beter: alleen maar) op egale vlakken.
DVD rippen @ 2 fps??? damn waar haal jij het geduld vandaan... dat betekend dus dat je 12 1/2 keer de speeltijd erover doet om een dvd te rippen... Met 2-pass DivX 4.01 encoding doe ik er 6 1/2 uur over (daar zit dus ook audio bij)...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 19:10
Hlpdsk: een monitor eeft vaak een beter contrast Een tv heeft echter eev veel hogere lichtopbrengst. Zelf vind ik vhs op een Tv vaak nog mooier dan Dvd op je monitor. Dit ligt alleen aan m'n kijkafstand hoor!

diskeltische lurker

Pagina: 1