Toon posts:

Access to ASP converter

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af:
Onder Access kun je relatief simpel b.v een klantenregistratie systeem opzetten. Je hoeft geen meter vb te programeren en het resultaat ziet er toch vrij professioneel uit.

Echter voor ASP ben ik zoiets nog nooit tegengekomen.
Stel je neemt datzelfde klanten registratie systeem maar wilt deze nu web-based maken dan kan dat met behulp van die logge active-x zooi.
Maar ik heb nog nooit gezien dat zoiets direct omgezet wordt in ASP + een access database.

ASP code is vrij complex als je iets redelijks heftigs maakt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen programma's zijn die de code voor je genereren of je helpen.
Weet iemand of zo'n programma bestaat?

Verwijderd

Uiteraard Microsoft Frontpage en Macromedia Dreamweaver Ultradev doet dat ook voor je geloof ik.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 03 november 2001 11:02 schreef martijntje het volgende:
ASP code is vrij complex als je iets redelijks heftigs maakt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen programma's zijn die de code voor je genereren of je helpen.
Weet iemand of zo'n programma bestaat?
Complex dit kost ongeveer 5 regels programmeerwerk:

1)Vang de invulwaarden van een formulier op en controleer of deze waarden geldig zijn.
2)Open connectie naar de database
3)Doe een select op de database om te kijken of deze user al bestaat, zoja update zijn profiel, zo nee maak nieuwe entry
4)Return de userid en stop die in een session variable
5)Sluit de connectie naar de database

login procedure is ongevee gelijk

1)van login en password op uit het form
2)doe een select op de database: select id from users where login=deloginwaarde en waarpassword is password.
3)als niks wordt gevonden zeg dan dat het mislukt is, anders id in session id stoppen