http://www.linux-nl.cx/html/kernelbakken.htmlOp zaterdag 03 november 2001 10:43 schreef Scarecrow het volgende:
heeft er iemand nog een leuke Nederlandse "how-to" van hoe je dat nou flikt?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Draait nu een forum full time op. Stabiel genoeg dus!
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
bash-2.04$ uptime
11:06am up 17 days, 15:32, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
draaid hier al een poostje en aardig stabiel
-edit-
Verwijderd
stabiel misschien... vol met fouten? zekers.Op zaterdag 03 november 2001 11:07 schreef WHiZZi het volgende:
* WHiZZi is van 2.2.16 naar 2.4.7-10 gegaan
Draait nu een forum full time op. Stabiel genoeg dus!
Zelfs linus zelf noemde 2.4.11 een grote fout!
Don't fix it if it ain't broke.
Verwijderd
In dat kader heb ik een aantal artikeltjes gezien op linuxtoday.com.Op zaterdag 03 november 2001 11:17 schreef Remenic het volgende:
2.4.x is niet te vertrouwen in een productie server. tuurlijk, op je servertje onder je bed met 0.00 0.00 0.00 load zal ie prima werken, maar als er veel van gevraagd wordt, en dat ding mag gewoon niet op z'n bek gaan, dan kan je toch echt beter 2.2.x gaan gebruiken. Die is *veel* meer getest.
VM vergelijking 2.2.x, 2.4-ac en 2.4 linus
2.4 Maintenance & succession
Linus denkt dat VM probs zijn opgelost.
Verwijderd
Het is natuurlijk rot om 2.4.11 te nemen als "willekeurige" 2.4 kernel. Jij vergelijkt 2.2 niet met 2.4 maar met 2.4.11.
LOLOp zaterdag 03 november 2001 12:11 schreef Jotti het volgende:
Don't upgrade if Microsoft tells you to do so.
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
ja (write experimental) en neeOp zaterdag 03 november 2001 12:31 schreef Timboke het volgende:
Heeft kernel 2.2.20 NTFS read (/write) support? en IPtables support?
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Das natuurlijk onzin, maar volgens mij weet je dat zelf ook wel. Ipchains kan voor een heel groot deel hetzelfde als iptables, alleen is het wat lastiger te doorzien. Er zijn weliswaar bepaalde dingen zeer eenvoudig met iptables op te lossen die met ipchains zeer lastig gaan, maar het lijkt me sterk dat je dat soort dingen nodig hebt...Op zaterdag 03 november 2001 12:41 schreef Timboke het volgende:
...maareh die iptabels? er dus helemaal niet in? of ook experimenteel.. das toch wel een groot gemis is dat er nie inzit.. dan zuigt je firewall wel big time
Maar de enige reden voor mij om naar deze kernel te gaan is:
Fix 8139too build bug
Fix slow 8139too performance
Fix rtl8139 keeping files open
SMBfs bug fixes from 2.4 series
Vind ik overigens reden genoeg, zal er maandag es naar kijken...
ach...in een volgend leven lach je er om!
Aangezien er in mijn routerje ook een rltk8139 zit ga ik deze ook compilen, als hij dan ooit gereboot word is de kernel ook up2dateOp zaterdag 03 november 2001 12:51 schreef 0siris het volgende:
[..]
Das natuurlijk onzin, maar volgens mij weet je dat zelf ook wel. Ipchains kan voor een heel groot deel hetzelfde als iptables, alleen is het wat lastiger te doorzien. Er zijn weliswaar bepaalde dingen zeer eenvoudig met iptables op te lossen die met ipchains zeer lastig gaan, maar het lijkt me sterk dat je dat soort dingen nodig hebt...
Maar de enige reden voor mij om naar deze kernel te gaan is:
Fix 8139too build bug
Fix slow 8139too performance
Fix rtl8139 keeping files open
SMBfs bug fixes from 2.4 series
Vind ik overigens reden genoeg, zal er maandag es naar kijken...
If it ain't broken it doesn't have enough features
Moest toch rebooten omdat na 209 dagen swapd half was gecrashed.
Als er tussen pre12 en final geen wijzigingen meer zijn zal de volgende reboot wel 2.2.21 of eerder voor een stabiele 2.4.x zijn.
Sterker nog, ik kan me herinneren dat de 2.2.x reeks eigenlijk pas met 2.2.14 echt stabiel was. En dat er tot met 2.2.19 nog steeds root-exploits in bleken te zittenOp zaterdag 03 november 2001 12:02 schreef Sjord het volgende:
Als je geen dingen fixt die niet kapot zijn, wat doe je dan op tweakers.net?
Het is natuurlijk rot om 2.4.11 te nemen als "willekeurige" 2.4 kernel. Jij vergelijkt 2.2 niet met 2.4 maar met 2.4.11.
En geintjes als de 2.4.10/2.4.11 zijn er met de 2.2 reeks ook geweest. Ik geloof dat 2.2.0 - 2.2.10 in 2-4 maanden tijd oid gereleased waren.
Maar het is alweer een tijdje geleden en ik draai al een tijd lang stabiel 2.4.6 en sinds eergisteren 2.4.13 (zonder probs tot nu toe) op een behoorlijk zwaar belaste server.
Ik heb binnenkort ook ADSL
Can you say 'patch'?Op zondag 04 november 2001 00:25 schreef pc-reactive het volgende:
De meesten van jullie hebben het voordeel dat het te doen is om een nieuwe kernel te downen, maar ik met mijn gem. 6 kb/s downsnelheid vind het niet te doen om met elke nieuwe versie ook die maar direct ff te downen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De laatste full source tar die ik hier heb is 2.2.16. Daarna steeds de patch. De patch van .19 naar .20 is maar 800K (bzip file is nog iets kleiner zelfs)
Sterker nog, ik kan me herinneren dat de 2.2.x reeks eigenlijk pas met 2.2.14 echt stabiel was. En dat er tot met 2.2.19 nog steeds root-exploits in bleken te zitten
root exploit in 2.2.19?
waar dan?
In 2.2.20 zitten 2 fixes voor local-exploits. De details wil Alan niet vertellen ivm met de DMCA.Op zondag 04 november 2001 02:29 schreef blaataaps het volgende:
root exploit in 2.2.19?
waar dan?
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Ik zou het zo doen
1
2
3
4
5
| SQLQuery1.Close;
SQLQuery1.SQL.Clear;
SQLQuery1.SQL.Add('SELECT gebruikersnaam FROM users WHERE Gebruikersnaam = ''''piet''''');
SQLQuery1.ExecSQL();
SQLQuery1.Open; |
En dan kun je er gewoon de query gewoon als een table gebruiken.
*edit ik moet het natuurlijk wel goed neerzetten of het nu verkeerd staat of niet
Geen brakke database, een brakke kia.Op zondag 04 november 2001 13:13 schreef kia het volgende:
uhhh volgens mij ging er iets fout deze hoort natuurlijk niet hier, uhhh brakke database ?
Verwijderd