Toon posts:

Moederbord en harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen :),

Ik wil binnenkort de Athlon XP 1800 kopen en een goede grote (80 to 100 GB) en snelle IDE harddisk kopen. Nu wil ik graag jullie advies horen. Wat is nu het beste moederbord en wat is nu de beste harddisk om te kopen ? Ik zie dat er al harddisks zijn met ATA-133 maar daar zijn volgens mij nog geen moederborden voor.

Alvast bedankt

Groeten,
Marcel

Verwijderd

Koop een MSI Turbo2 moederbord deze ondersteund in ieder geval direkt de XP processor, vele andere moederborden hebben nog een oude BIOS en dan kun je er niets mee tot je de BIOS geflashed hebt (en dat kan niet met de XP processor op het moederbord omdat ie hiermee vastloopt voordat je je flash programma hebt opgestart).

Koop in ieder geval nooit een WD harddisk (100GB) WD harddisk waren ooit heel goed maar hebben (in mijn omgeving) heeeeel veel uitval. Ik zou voor een Maxtor gaan, de D740X. Supersnel en erg stil bovendine UDMA-133 ondersteuning :P

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Lordy79

Fundamentalist

Met de harde schijf ben ik het helemaal eens.

Qua moederbord zou ik een Asus A7V266-E nemen, die de nieuwe Via KT266A chipset heeft = sneller dan gewone KT266

tevens vind ik (maar dat is persoonlijk) ASUS een beter moederbordmerk dan MSI (ik verkoop ze overigens beide)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof