Toon posts:

Is dit rare hd geluid wél normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat m'n ibm 75gxp 30Gb (5 maanden oud) krassende geluiden begon te maken (in ieder geval *niet* normaal) heb ik 'm om kunnen ruilen voor een wd 30Gb.
Nu heeft deze al 2 keer een tik gegeven, en die tik klinkt alsof de hd zichzelf uit- en onmiddellijk weer aanzet. Je hoort m zelfs opspinnen. Verder doet hij het perfect.
Is dit nou een normaal geluid?
Wishful thinking: kalibreren ofzo (of is dat onzin).
Of alweer terug naar de winkel?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Admin Softe Goederen
Mijn IBM schijfje (type: geeeeeen id) heeft hier ook last van.
1e keer was ik net lekker aan het gpl'en hoor je ineens de HD vaag doen, begon spontaan te denken dat m'n computer wilde gaan rebooten.
Verder werkt ie nog goed genoeg (voor ff) dus ik klaag verder niet, maar erg vreemd is het wel

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:25
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe maxtor 30gig gekregen. De vorige tikte heel erg en maake veel herrie. Aangezien jij dat weer hebt, zou ik maar een nieuwe halen (garantie??)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• _Harm_
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Waarschijnlijk wordt de voeding van de schijf af en toe onderbroken.
Heb je de voeding voor een cooler afgetakt van de harde schijf met zo'n tussenstukje ? Misschien gewoon een brakke connector ? Voeding te licht ?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 21:59
Ik heb dit ook met mijn oude quantum fireball 12gb, hoor je opeens een tik, gaat ie uit, en meteen erna hoor je er nog een, gaat ie weer aan.

Quantum zij dat dit kwam door een fout in de controller van de hd

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oude Maxtors hadden dit ook, dat was normaal volgens Maxtor (heb ze toen gemailed). Was nog een oude 20 GB DiamondMax Plus 5120. Een van de eerste betaalbare 20 GB diskjes :)

En ik moet zeggen, dat hij het nog steeds goed doet na anderhalf jaar.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 10:55 schreef _Harm_ het volgende:
Waarschijnlijk wordt de voeding van de schijf af en toe onderbroken.
Heb je de voeding voor een cooler afgetakt van de harde schijf met zo'n tussenstukje ? Misschien gewoon een brakke connector ? Voeding te licht ?
Zou allemaal kunnen maar ik heb die tik (spontane hd uit/aan als het dat is) in 8 weken nu 2 keer gehad, als het is wat jij zegt zou het denk ik vaker gebeuren.
Ik heb verder niets afgetakt ofzo en de voeding is ook niet te licht denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 13:08 schreef wildhagen het volgende:
Oude Maxtors hadden dit ook, dat was normaal volgens Maxtor (heb ze toen gemailed). Was nog een oude 20 GB DiamondMax Plus 5120. Een van de eerste betaalbare 20 GB diskjes :)

En ik moet zeggen, dat hij het nog steeds goed doet na anderhalf jaar.
Goed om te horen net als enkele andere posts hier.
Ben wel beetje overgevoelig geworden voor rare hd geluiden na de ibm ervaring met m'n 75gxp waar ik bij aankoop zoveel vertrouwen in had.
Pagina: 1