Computer zonder monitor gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 05:59
Ik heb een vraagje, ik heb gisteren een nieuwe 10/100 mbit netwerkkaart gekocht, en de oude in mijn pentium 1 zodat ik deze nog als backup back gebruiken. Eerst alle ip adressen en workgroups in beide computers goed ingesteld. Mijn oude computer piept wel even aan het begin maar ik heb wel het idee dat hij windows opstart omdat ik de harde schijf hoor. Weet iemand of het mogelijk is om een computer zonder monitor te gebruiken, of doet deze het dan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
Computer zonder monitor, dat hangt zelfs van je videokaart af geloof ik. Je videokaart moet een "System OK" aan je systeem geven, sommige videokaarten controleren of er een monitor aan zit, en sommigen niet.

Ik gebruik al maanden een pc zonder monitor, maarja, hier zit een Matrox G450 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
Ik heb geloof ik een s3 trio of zo. Weet iemand of deze checkt of er een monitor aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36306

Volgens mij maakt het geen moer uit of er wel of geen monitor aan zit. Ik heb hier verschillende systemen draaien, met oude en nieuwe videokaarten, en stuk voor stuk zonder monitor. Ze worden allemaal gebruikt via SSH, booten allemaal zonder monitor. Sterker nog, d'r zitten zelfs geen toetsenborden of muizen aan :) ) Overigens, over ontbrekende toetsenborden willen de meeste systemen WEL even klagen, maar in mijn geval was dat met een optie in het bios uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38958

probeer je machine te pingen, weet je het vanzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
100% loss, hij doet dus helemaal niks. Ik heb er wel een toetesnbord aan gehangen, daar kan het dus niet aan liggen. Maar is het dan eigenlijk mogelijk om in de bios iets uit te schakelen om zonder monitor op te starten??? Ik draai op mijn goede computer trouwens win 2000 professional, en op die oude 133 win98 se, maar dat maakt volgens mij niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
Zodra een systeem 3 keer (ofzo) piept tijdens booten EN er is geen andere videokaart in het systeem aanwezig die WEL een OK geeft, dan zal het systeem niet booten

Videokaarten die NIET piepen zullen het systeem ook niet halten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
Op zaterdag 03 november 2001 09:34 schreef XTracer het volgende:
Zodra een systeem 3 keer (ofzo) piept tijdens booten EN er is geen andere videokaart in het systeem aanwezig die WEL een OK geeft, dan zal het systeem niet booten

Ok bedankt, dat doet mijn computer dus, hij heeft dus gewoon een monitor nodig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb zelf een windows 2000 machine zonder iets er aan....
wil gaan proberen zonder VGA te gaan booten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29074

Je kunt ook met monitor opstarten en dan als je in windows bent de monitorkabel eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39083

Je moet ff je netwerkkaart helemaal op ut onderste PCI slot zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3x piepen doet die bij mij alleen als die kaart niet te vinden is.. (los ofzo..) Mijn pc heeft ook een s3 trio..
dat werkt gewoon..

misschien heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Op zaterdag 03 november 2001 09:50 schreef Iceman6024 het volgende:
:? :? wat heeft dat ermee te maken :? :?
de videokaart ziet geen monitor en daarom start ie niet goed door...
wat er gebeurt is dat de videokaart dan in zwart/wit modus gaat werken en dat vind win2k niet zo leuk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17128

Op zaterdag 03 november 2001 09:34 schreef XTracer het volgende:

Dan zouden alle webservers bij de groote nocs moet piepen en niet werken want geen een bevat een monitor en in een server zit ook een netwerk kaart, eeen s3 trio piept als er geen monitor aanhangt maar hij gaat wel door met opstarten gooi er eens een monitor op en check je netwerkinstellingen dan kom je al een heel eind verder het ligt in ieder geval niet aan je computer het ligt softwarematig omdat je je hardeschijf hoort (windows opstarten), laat me eve weten hoe het is afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
Op zaterdag 03 november 2001 09:50 schreef Iceman6024 het volgende:
Het is nog een oude ISA lol :) maar ik probeer wel even de instellingen in windows te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
Ik heb die oude bak nu wel aardig runnen alleen nu ziet windows 2000 hem nog steeds niet, terwijl ik wel alle subnet maskers en ip adressen heb ingevuld. Windows 98 staat op client voor microsoft netwerken, moet ik dit dan verander???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31760

OPstarten met een monitor eraan, als ie aanstaat monitoer eraf... opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

In je BIOS: Halt on No Errors (Iets in die geest, staat in het eerste menutjes bij award)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
Ok bedankt allemaal, het is gelukt om die ouwe bak het netwerk op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Heb 2 servers staan (ook zonder monitor uiteraard) met allebei een videokaart met S3 Trio chipset.....
1 is een Diamond Stealth 3d en die ander en of ander merkloos grafding.....

geen enkel probleem. (heb trouwens nog nooit gehoord van videokaarten die controleren of er een monitor op zit of niet overigens hoor.....maar t zou kunnen natuurlijk)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 09:33 schreef schot het volgende:
100% loss, hij doet dus helemaal niks. Ik heb er wel een toetesnbord aan gehangen, daar kan het dus niet aan liggen. Maar is het dan eigenlijk mogelijk om in de bios iets uit te schakelen om zonder monitor op te starten??? Ik draai op mijn goede computer trouwens win 2000 professional, en op die oude 133 win98 se, maar dat maakt volgens mij niks uit.
Toetenbord kan je volgens mij uitzetten in de bios (Keyboard : absent) of zoiets in die aard.
En je bent zeker dat de pc perfect boot mét monitor ?! Ik dacht dat als er een videokaart inzat er geen monitor aan moest hangen (ken genoeg gevallen zonder monitor, maar wel met videokaart). Een goedkoop kaartje zou moeten volstaan
Pagina: 1