Toon posts:

Een goed merk CD-r voor muziek copie

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goed merk Cd-r voor copy's van mijn muziek cd's.
Ik heb er al diverse geprobeerd, maar de een start niet op de ander heeft ruis etc etc.
Zit er ook verschil in de kleur.
Sommige doen het wel in de huis kamer installatie,
maar doen het niet in de goedkopere speler op zolder (zo'n draagbare)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Verbatim zijn samen met Philips Premium Silver's de besten (mijn mening)

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Ik heb goede ervaringen met Kodak.

Specs

Verwijderd

gaat soms niet zo goed met goedkope cd-spelers, of ligt dit ook aan het merk van cd's? (ik gebruik platinums)

Verwijderd

Arita SilverLine... Geen problemen er mee!
Verbatim ownz..... >:)

Verwijderd

Platinum, princo, philips cdrs doen het allemaal goed hier :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
Op zaterdag 03 november 2001 11:40 schreef Stoned-cow het volgende:
Platinum, princo, philips cdrs doen het allemaal goed hier :)
ze doen het vaak allemaal goed maar de vraag is voor hoe lang............. Philips en TDK en Mitsui blijven lang goed.

no comment

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik vind Platinum heel goed en Basf cd's doen het ook altijd prima.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Uit eigen ervaring:

BASF, MMore, That's Write werken in 7-8/10 cd-spelers.

Philips, Sony, TDK, Parrot, Princo; ik ben nog geen speler tegengekomen waarin ze het niet deden >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 11:37 schreef Herretje het volgende:
gaat soms niet zo goed met goedkope cd-spelers, of ligt dit ook aan het merk van cd's? (ik gebruik platinums)
Ja met die platinums heb ik ook veel problemen met muziek cd's :(

Verwijderd

ik gebruik Fujifilm "Digital Perfection" Silver Disks...die werken overal in :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 20:26

-Stef-

Slainthe!

Absoluut Mitsui's. Daarvan weet je in ieder geval zeker gdat ze van Mitsui zijn. Plips SP gebruikte eerst Taiyo Yuden (is ook bere goed). Toen werden dat Mitsui dus dat zat ook wel snor. Gelukkig heb ik daar nog een partij van gekocht. Alleen tegenwoordig gebruiken ze weer bagger (Aria's o.i.d.) in hun partijen. Dus voor audio: Mitsui.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

hier ook platinum's :)

Verwijderd

Ik denk ook dat het merk brander zeker van grote invloed is op het wel of niet afspelen op bepaalde cd-spelers. Ik heb ooit een Ricoh brander gehad, die kon alleen met Philips Silver Premium (dus Taiyo Yuden en Mitsui) cd-r's echt goed overweg, en dan geschreven op 2x ipv mijn toenmalige maximum van 6x.

Omdat ik veel muziek brandde, heb ik toen maar een Lite-on 12x gekocht. Tot dusver geen problemen mee gehad. Alle merken CD-R's zijn in vrijwel alle apparatuur leesbaar.

Ook is het zo dat sommige Sony cd/dvd spelers niet van CD-R's houden. Neem voor deze gevallen Princo cd-r's, dit is het enige merk cd-r dat door Sony's goed gelezen kan worden.

Ik moet wel zeggen dat qua levensduur bij mij de Taiyo Yudens on top staan. CD's van een paar jaar geleden zijn nog prima leesbaar, ook geen beschadigingen aan de cd zelf. Dat kan ik menig andere cd niet zeggen: van mijn That's Writes, Fuji en Nashua laat in relatief veel gevallen de folie los, waardoor de cd dus niet meer leesbaar is :r

Verwijderd

Tsja, ik zal m'n favo cd's dan maar weer eens promoten :)
Tybotech van Tayo Yuden... ben nog geen cd-speler/portable/autoradio tegengekomen die ze niet slikt en verder ook geen ruis ofzo (kan dat met cd's :? ). Gewoon goede allround cd's voor een goed prijsje (80min, 16X incl slimline jewel case voor 1.55) maar toch Tayo Yuden kwaliteit.

Verwijderd

Tja, er zijn zoveel ervaringen met zoveel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Laatst was er een test in de PC-Active over merk CDR's en een maand later witte (merkloze) CDR's. Best wel verrassende uitslagen. Zo zakte bv Philips volledig door het ijs. Weliswaar vanwege een "foute" batch, maar toch..

Waar ik persoonlijk goede ervaringen mee heb:
BASF, TDK, MMORE (eindelijk ook in cakebox) en Sony.
Zowel data als audio.

Ik heb bijna al m'n audio CD's op Sony gebackuped en ben er in 4 jaar nog geen kwijtgeraakt omdat ie het niet meer deed of dat er (aanzienlijk) kwaliteitsverlies te bespeuren was.

En belangrijker, ze doen het allemaal overal: ook in ouwe CD-spelers. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ok een hele boel cd's .
Maar wat is jullie brandsoftware en de instellingen.
Is het nu wel of geen fabel dat muziek op niet meer dan een speed gebrand moet worden.
Pagina: 1