Toon posts:

MouseMan lampje uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een extreme long-shot, die waarschijnlijk op niks uitloopt .. maar:

Is het mogelijk om (softwarematig?) de bovenste led in een Logitech MouseMan Wheel Optical uit te schakelen? Die blauwe dus, die het logo verlicht.

Dus zonder het ding permanent te slopen of een schakelaar in te moeten bouwen.

Het is een leukl lichtje, maar vrij irritant als ik een film op de PC wil kijken en dat licht schijnt zo lekker fel blauw. Ik moet er steeds iets overheen leggen nu.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als ie zijn voeding uit de kabel haalt (dus niet ergens in de muis zelf maar direct uit de PS2 kabel) zou je een verlengstukje kunnen maken waarbij die ene draad die het lampje voedt niet verbonden is (of schakelbaar)....

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 04:07 schreef GA!S het volgende:
Als ie zijn voeding uit de kabel haalt (dus niet ergens in de muis zelf maar direct uit de PS2 kabel) zou je een verlengstukje kunnen maken waarbij die ene draad die het lampje voedt niet verbonden is (of schakelbaar)....
zou de rest van je muis dan nog stroom krijgen :?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 07:29 schreef Whoppa het volgende:

[..]

zou de rest van je muis dan nog stroom krijgen :?
Dat zei ik, hangt er dus vanaf of alleen dat ene lampje gevoed wordt daardoor. Is inderdaad onwaarschijnlijk, maar goed. Het zou kunnen natuurlijk :)

de betaler vervuilt

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ik denk niet dat het mogelijk is software matig het lampje in je muis uitteschakelen... Anyway, denk dat het makkelijker is er even wat overheen te leggen of gewoon even stekkertje eruit tijdens de film.

(Tenzij je er zelf misschien een progje voor gaat schrijven ;))

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

kan je dat hele ledje er niet uitslopen?? wel grof maar moet kunnen, of onderop een schakelaartje maken. maar dan moet dit topic wel naar oc toe

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 11:30 schreef Magneet het volgende:
kan je dat hele ledje er niet uitslopen?? wel grof maar moet kunnen, of onderop een schakelaartje maken. maar dan moet dit topic wel naar oc toe
Dus zonder het ding permanent te slopen of een schakelaar in te moeten bouwen.
lezen is ook een vak :+

de betaler vervuilt

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je m in de USB hebt hangen kun je gewoon die plug eruit halen natuurlijk
dat maakt nix uit
bij PS2 kun je dat beter niet proberen

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik denk dat het wel mogelijk is om softwarematig het lampje uit te schakelen, maar dan schakel je OOK je ledje voor je oogje uit. Voor zover ik weer zijn die dingen namelijk met elkaar doorverbonden..

dan zou het natuurlijk mogelijk zijn om met een toetsencombinatie je muis weer 'wakker' te maken.

Verwijderd

je kunt wel de muis modden, gewoon een schakelaar erop maken :D

uhmz niet goed idee, als het usb is kan je em wel uittrekken ja

Verwijderd

Topicstarter
Hij hangt aan PS/2 :)

Maar goed .. ik had ook neit het idee dat het echt mogelijk zou zijn. Maar je weet maar nooit, het zou wel fijn zijn geweest.

Misschien een goed idee voor ze om in de toekomst toe te passen.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Het is wel iets om eens naar te kijken. Misschien toch eens met een schakelaar proberen. Ik vind het 's nachts soms wel irri :{ De hele kamer ziet blauw ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Tja, dan moet je daar maar rekening mee houden met de aanschaf van zo'n muis :)

Of als je het irritant vind worden, eens een keer iets minder computeren, is ook goed voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 14:01 schreef The Fox het volgende:
Tja, dan moet je daar maar rekening mee houden met de aanschaf van zo'n muis :)

Of als je het irritant vind worden, eens een keer iets minder computeren, is ook goed voor je.
Jah .. maar als je dan wilt slapen (het idee alleen al hé), dan kun je bijna de krant lezen bij het schijnsel.

Verwijderd

Hehe, tis toch wat... iedereen heeft last van dat felle lampje :+
Ik ook, daar niet van. Ik heb het als volgt opgelost: muis openschroeven, lampje opzoeken en een beetje zwart gekleurd met een cd pen. Een beetje een soort van raster van streepjes over het oppervlak gemaakt zodat de lichtverdeling in het logo nog wel steeds gelijkmatig is.

Nu heb ik nog wel een lampje, maar hij is tenminste niet meer zo overdreven fel. Overdag zie je niet veel van dat lampje, maar dat maakt ook niet uit. En 'snachts geeft hij nog genoeg licht om de muis te kunnen localiseren zonder dat je blik steeds naar dat felle licht toegetrokken word.

offtopic:
Hlpdsk, jij had toch altijd zo verschrikkelijk veel last van CRC errors bij dingen die je van internet down? Is dat nu misschien over sinds je een enermax heb gekocht? Ik heb de laatste tijd namelijk ook opeens nogal eens een CRC error en ik vraag me af of het komt dat m'n voeding misschien te licht is. De +5V en +12V zijn wel bijzonder keurig op de juiste waardes, maar er hangt aan de andere kant wel erg veel aan die 250watter :X

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 14:11 schreef PsyFlux het volgende:
offtopic:
Hlpdsk, jij had toch altijd zo verschrikkelijk veel last van CRC errors bij dingen die je van internet down? Is dat nu misschien over sinds je een enermax heb gekocht? Ik heb de laatste tijd namelijk ook opeens nogal eens een CRC error en ik vraag me af of het komt dat m'n voeding misschien te licht is. De +5V en +12V zijn wel bijzonder keurig op de juiste waardes, maar er hangt aan de andere kant wel erg veel aan die 250watter :X
Die Enermax had ik al toen ik ook die errors had. Ik heb nu de CPU .25 volt meer gegeven en nu is het probleem zo goed als weg. Maarja .. daar denk je toch ook helemaal niet aan. Of all things .. het core voltage van de CPU. Terwijl echt alles verder goed ging op default 1.75. Gamen, Video-editen, renderen, alles.

Ik kwam er bij toeval achter toen hij eens op 900 bootte ipv 1000, omdat de streepjes gaat zijn (nog steeds). En toen geen errors vrijwel.
Pagina: 1