Netwerk, Webcam, Netmeeting

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 17:38

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
Goed...

Ik heb een webcam en ik zit als een netwerk aangesloten met een aantal pc's in het huis. Mijn broer draait ook de server. Hiermee heeft hij dus de poorten tot zijn beheer en deze wil en zal hij niet delen. Ik ben de enige met een webcam en heb dus niet direct verbinding met Chello. Nu wil het zijn dat ik dus met vrijwel niemand kan connecten met Netmeeting (En ICQ Direct Connect) omdat die porten mooi niet naar mij gaan, en ik heb dus 200 balle voor niets neeergelegd want ik kan er niets mee zo. WAT TE DOEN!?

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Je broer heel aardig vragen of hij misschien toch wil poortmappen :? En anders gewoon naar je ouders gaan en het probleem uitleggen :)

Verwijderd

Je broer voor zijn bek rammen als ie moeilijk blijft doen.....

Maar ff serieus: sjeezus wat een lul dan als ie moeilijk blijft doen. Duidelijk uitleggen wat je wilt en als ie het er niet mee eens is, nog harder zijn bek rammen.

En nu echt serieus: draait ie een internetsharingproggie op zijn compu? En loopt ie moeilijk te doen over poorten forwarden naar andere ip's of compu's? Er is dan maar een permanenteoplossing: onderhandelen en naar je ouwelui stappen.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

k had ooit eens een proggie waarmee je alles over poort 80 kan doen
ik ben even vergeten hoe die heet ik d8 HTTTP tunnel ofzoiets
misschien dat iemand anders het weet?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Om netmeeting achter een NAT router (die je waarschijnlijk gebruikt) werkend te krijgen, is zoiezo lastig. In de faq van network troubleshooting staat het één en ander. ICQ en MSN met bestanden verzenden of voice communicatie hetzelfde.
Je zal dus iig het één en ander bij je broer z'n pc moeten aanpassen.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 21:08 schreef pyravex het volgende:
k had ooit eens een proggie waarmee je alles over poort 80 kan doen
ik ben even vergeten hoe die heet ik d8 HTTTP tunnel ofzoiets
misschien dat iemand anders het weet?
Als je de exacte naam hebt dan hoor ik het graag. Ben erg benieuwd.

Verwijderd

om netmeeting werkend te krijgen achter een NAT moet je op de NAT het H323 protocol installeren. Hierdoor worden de data naar de juiste client geforward.
Er is een linux en een windows versie van H323, die je zlef moet compileren. Ben er nog niet aan toegekomen.
Kijk eens rond op: http://www.openh323.org/

Verwijderd

hoe doe ik dit goed met winroute?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
volgens mij is het niet zo dat je broer t niet wilt, maar dat hij gewoon niet weet hoe t moet, maar dat niet wil toegeven ;)
maar als je de enige bent met een webcam, dan kan ie de benodigde poort toch gewoon naar jou doorsturen?? No loss for him dacht ik zo.....

iRacing Profiel

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 23:13 schreef DJ_PP het volgende:
hoe doe ik dit goed met winroute?
kijk in de specs of h323 ondersteund wordt anders naar die site en lees door hoe het moet. Ik hebzelf ook nog geen ervaring. Het is in feite een forwarding protocol die onthoudt welke PC achter de NAT-firewall de gegevens moet krijgen.
Pagina: 1