Toon posts:

pc staking...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het werken met mijn pc (in een willekeurig softwareproggie (word, excel)sloot de pc plots zomaar af. Echt helemaal uit, lampjes uit op de kast etc. Ik kon daarna gewoon weer opstarten maar......was natuurlijk wel mijn gewijzigd bestand (uurtjes werk) kwijt, foetsie, nix meer te vinden.
Zou dit een heating problem kunnen zijn, of.....????? ;(

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
HEt zou idd een heating probleem kunnen zijn. Heb je hem overclocked?

Een mogenlijkheid is dat er kortsluiting op treedt in je kast.

Het probleem kan ook zijn dat er 2 aparaten op dezelfde IRQ hebt staan. Dit kan ook misschien problemen geven... Maar dit lijkt mij sterk...

Wat zijn je verdere specs ?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

grootste kans is idd dat er iets kortsluiting heeft veroorzaakt... Bij instabiliteit door software of hardware (bv hitte) zal de pc zich gewoonlijk resetten, niet helemaal uitgaan...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 03:34 schreef BrZ het volgende:
grootste kans is idd dat er iets kortsluiting heeft veroorzaakt... Bij instabiliteit door software of hardware (bv hitte) zal de pc zich gewoonlijk resetten, niet helemaal uitgaan...
Tenzij in je BIOS staat ingesteld dat ie zichzelf uitschakeld bij een bepaalde temperatuur... Liever wat uurtjes werk kwijt dan je proc en moederbord natuurlijk.

Check ff je instellingen en draai eens een tijdje met wat hardware-monitoring tools op de achtergrond, kun je zien wat er met je temp gebeurd.

de betaler vervuilt

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 03 november 2001 03:41 schreef GA!S het volgende:

[..]

Tenzij in je BIOS staat ingesteld dat ie zichzelf uitschakeld bij een bepaalde temperatuur... Liever wat uurtjes werk kwijt dan je proc en moederbord natuurlijk.

Check ff je instellingen en draai eens een tijdje met wat hardware-monitoring tools op de achtergrond, kun je zien wat er met je temp gebeurd.
Klopt, maar dan heb je vaak ook nog ff een pc-speakertje die gaat gillen ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 03:50 schreef BrZ het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb je vaak ook nog ff een pc-speakertje die gaat gillen ;)
Die draadjes hangen hier toch echt los hoor :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

misschien een brakke voeding

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 07:32 schreef Whoppa het volgende:
misschien een brakke voeding
Dan zouden er toch al eerder problemen zijn ontstaan, klinkt meer als een typisch verhaaltje oververhittting...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Meet idd je temperatuur eens met SiSoft Sandra :)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02

Nietzman

Woei!

Tsk... Dat ik de eerste ben (na 8 reacties) die om systeeminformatie vraagt.....

bij dezen

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 10:23 schreef nietzman het volgende:
Tsk... Dat ik de eerste ben (na 8 reacties) die om systeeminformatie vraagt.....

bij dezen
Zal niet zo gek veel toevoegen aan het probleem hoor... Tenzij je echt heel belachelijk hebt lopen overklokken maar dan neem ik aan dat je zelf ook wel kan verzinnen wat het probleem is.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 01:29 schreef greyhound het volgende:
Tijdens het werken met mijn pc (in een willekeurig softwareproggie (word, excel)sloot de pc plots zomaar af. Echt helemaal uit, lampjes uit op de kast etc. Ik kon daarna gewoon weer opstarten maar......was natuurlijk wel mijn gewijzigd bestand (uurtjes werk) kwijt, foetsie, nix meer te vinden.
Zou dit een heating problem kunnen zijn, of.....????? ;(
Hey all, thx 4 reacting....ik heb de zaak uitgeprint en ga al deze dingen onderzoeken...ailet u no :)
Pagina: 1