wie heeft er ervaring met bovenstaande cpu cooler, wil namelijk een rustiger cooler, temperatuur mag van mij wel op 50 uitkomen of iets hoger met een XP1600+ , zit nu op 40 graden en een zooi teringherrie van een Alpha cooler
een behoorlijk groot joekel. Ik probeerde hem op een Athlon MP te krijgen maar vreesde de cpu te verbrijzelen. De veer vond ik nl. erg stug. Ik moest de veer van de cooler dus erg hard naar beneden duwen om hem over de clip te krijgen. Zover ging ik niet. Heb toen maar mn Alpha/Delta combo gepakt. Gaat veel soepeler.
Ga nog een 2e pc bouwen en dan zal ik eraan moeten geloven.
Maar zo na eerste kennismaking ...pffff...veer veeeulste stug. Komt imho veelste veel druk op cpu-core.
Ga nog een 2e pc bouwen en dan zal ik eraan moeten geloven.
Maar zo na eerste kennismaking ...pffff...veer veeeulste stug. Komt imho veelste veel druk op cpu-core.
Ik heb werkelijk nog niemand gehoord die een core heeft gebroken met de EP5-6I11. Hij is goedkoop, stil en goed. Monteren is geen probleem vind ik, en voor een 1600+ koelt ie goed genoeg.Op zaterdag 03 november 2001 02:03 schreef razoon het volgende:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik cool me processor ook met een Coolermaster EP5-6I11 en
dat gaat erg goed
onder de 50 graden stressed dat is
wel met arctic silver goedje ertusse en goede airflow in
pc-case.
Ben et met Exirion eens het monteren van het coolblokje
was een vrij eenvoudige klus.
Ik ben een tevreden Coolermaster EP5-6I11 gebruiker!!
dat gaat erg goed
wel met arctic silver goedje ertusse en goede airflow in
pc-case.
Ben et met Exirion eens het monteren van het coolblokje
was een vrij eenvoudige klus.
Ik ben een tevreden Coolermaster EP5-6I11 gebruiker!!
Volgens mij is dit echt een
koeler vriend van mij heeft em ook en kan z'n tbird 1400mhz niet koel houden hij moet z'n kast open zetten en een ventilator d'r bij anders stopt zijn peecee d'r mee (komt ie boven de 70 graden) en ja de koeler zit er goed op en er zit koel prut onder
Verwijderd
Ik heb die EP5-6I11 ook gehad en ik vondt dit maar een brak ding.
De procesor werdt alsnog heel heet en met koelpasta en alles erbij. Niet kopen!
Ik heb hem hier ook draaien op een xp 1700+
Hij wordt stressed 52 graden, zonder casefans in mn kast.
Zodra die erbij komen gaat ie wel een stukkie omlaag.
Enne hij is wel lekker stil, kan ik toch lekker slapen
Hij wordt stressed 52 graden, zonder casefans in mn kast.
Zodra die erbij komen gaat ie wel een stukkie omlaag.
Enne hij is wel lekker stil, kan ik toch lekker slapen
Het is opzich gewoon een goedkope cooler dus je moet er niet te veel van ver wachten.
Bij schommelt het een beetje tussen de 50 en 60 graden.
,
Verwijderd
Heb hem hier met een Delta 60 HP erop
koelt wel goed ondanks de krappe kast
Hij is inderdaad behoorlijk stug bij het installeren, maar als je gewoon langzaam steeds meer druk zet krijg je hem er wel om zonder je cpu te breken
en natuurlijk arctic silver gebruiken ipv die standaard koelkauwgom
Hij is inderdaad behoorlijk stug bij het installeren, maar als je gewoon langzaam steeds meer druk zet krijg je hem er wel om zonder je cpu te breken
en natuurlijk arctic silver gebruiken ipv die standaard koelkauwgom
Verwijderd
Heb ook zo'n koeler, werkte goed en rustig. Totdat mijn pc ineens uitviel. Kreeg hem alleen terug aan door eerst de stroom te onderbreken. Was zo dom om even te kijken of mijn koeler nog draaide met mijn vingers.
Toen brak er een vin af. Nu maakt hij een verschrikkelijke herrie, maar koelt nu goed, kast open. Weet dus niet of het door de koeler gekomen is, dat mijn pc er ineens de brui aangaf. Misschien heeft iemand een idee hoe dat gekomen is? Zou ook graag weten of de fan apart te koop is en waar? Of dat er een betere maar wel rustige fan op past.
fgman.
fgman.
Verwijderd
alle 60 mm fans passen erop voorzover ik weet (delta 60 MP's en HP's iniedergeval welOp zaterdag 03 november 2001 11:38 schreef fgman het volgende:
Heb ook zo'n koeler, werkte goed en rustig. Totdat mijn pc ineens uitviel. Kreeg hem alleen terug aan door eerst de stroom te onderbreken. Was zo dom om even te kijken of mijn koeler nog draaide met mijn vingers.Toen brak er een vin af. Nu maakt hij een verschrikkelijke herrie, maar koelt nu goed, kast open. Weet dus niet of het door de koeler gekomen is, dat mijn pc er ineens de brui aangaf. Misschien heeft iemand een idee hoe dat gekomen is? Zou ook graag weten of de fan apart te koop is en waar? Of dat er een betere maar wel rustige fan op past.
fgman.
Ik vind het een lekker koelertje, zo'n 51 graden op een 1200
20*350ZO45°
Verwijderd
Dank U wel, volgens mijn leverancier waren er geen losse fans te koop, maar hij bedoelde misschien van cooler-master.Op zaterdag 03 november 2001 11:45 schreef Alain het volgende:
[..]
alle 60 mm fans passen erop voorzover ik weet (delta 60 MP's en HP's iniedergeval wel)
Zijn de beschreven fans rustig? Heb vroeger al eens een andere koelers moeten kopen vanwege het overweldigende lawaai. Pc staat gewoon in huiskamer, dus de tv moet door mijn huisgenoten nog wel te verstaan zijn.
Ik heb ook een TB 1200 en een coolermaster ep5-6l11 en 1 intake fan op 12 volt.Op zaterdag 03 november 2001 11:49 schreef RDK_NL het volgende:
Ik vind het een lekker koelertje, zo'n 51 graden op een 1200
In de zomer: 55 graden stressed en in de winter schat ik rond de 47 graden stressed (op kamertemperatuur). Als ik van de winter af en toe mijn raam een beetje open laat staan kan ik er misschien wel 43 graden van maken.
En lekker stil voor een AMD koeler.
Verwijderd
Prima cooler. Heb nu een idle temp van 38 graden met me T-bird 1000 Mhz, stressed 45. Beetje moeilijk te installeren misschien, maar het moet zeker lukken.
Tja dan klopt er toch iets niet in de installatie...Op zaterdag 03 november 2001 09:27 schreef _subzero_ het volgende:
Volgens mij is dit echt eenkoeler vriend van mij heeft em ook en kan z'n tbird 1400mhz niet koel houden hij moet z'n kast open zetten en een ventilator d'r bij anders stopt zijn peecee d'r mee (komt ie boven de 70 graden) en ja de koeler zit er goed op en er zit koel prut onder
Trouwens er wordt hier gevraagd naar jullie ervaringen en niet naar de ervaringen van jullie vrienden of zo...
Koelprut die onder de coolermaster zit is primma ben ook naief geweest en tube arctic silver 2 besteld en erop gedaan scheelt totaal niks in temperatuur namelijk.
Wat ik met het veertej gedaan heb is het volgende :
Cooler uit mekaar halen veertje iets buigen voila minder spanning.
Ik zou zeggen gewoon kopen is een primma cooler maar verwacht niet dat je ermee kan overclocken want daar is die niet voor geschikt maar het is een heerlijke rustige cooler.
Heb zelf 80mm fan erop zitten en hoor hem totaal niet voeding en case fans maken meer lawaai (moet het nog vervangen door papst fans).
Kopen dus!
suc6
Mighty
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
Neem dan iniedergeval GÉÉN Delta 60 HP (die ik heb). Dit ding maakt een geluid wat redelijk in de buurt van een föhn komtOp zaterdag 03 november 2001 12:00 schreef fgman het volgende:
[..]
Dank U wel, volgens mijn leverancier waren er geen losse fans te koop, maar hij bedoelde misschien van cooler-master.
Zijn de beschreven fans rustig? Heb vroeger al eens een andere koelers moeten kopen vanwege het overweldigende lawaai. Pc staat gewoon in huiskamer, dus de tv moet door mijn huisgenoten nog wel te verstaan zijn.
Verwijderd
Prima Cooler die coolermaster, je moet dat lipje iets verbuigen dan gaat ie er makkelijk op, en dan iets terugduwen, zit dan rotsvast en superstrak op de core..
Ik vind het tot nu toe een geweldige koeler. De clip zit inderdaad best strak, maar je sloopt je core d'r niet mee.
Verder is ie erg stil, goedkoop en hij houdt m'n TB 900@1000 (1,92V in hardwaremonitor) stressed mooi op 44 graden (met kast open)8-)
Verder is ie erg stil, goedkoop en hij houdt m'n TB 900@1000 (1,92V in hardwaremonitor) stressed mooi op 44 graden (met kast open)8-)
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Ik heb 'm ook. Prima ding, maar IMO is ie niet echt stil.
Houdt m'n Duron 800@1005 (134*7.5 op 1.8V) stressed ruim onder de 50 graden (hoogste wat ik heb meegemaakt was 47 in de zomer).
Houdt m'n Duron 800@1005 (134*7.5 op 1.8V) stressed ruim onder de 50 graden (hoogste wat ik heb meegemaakt was 47 in de zomer).
Zie sig: op D750, OK, niet echt een uitdaging voor een koeler, maar zelden tot nooit boven de 37C. Heb de indruk dat idd een betere fan de performance flink op kan krikken- gezien het grote formaat zou ik ipv een 60mm Delta kreng (als ik constant Pratt&Whitney wilde horen zou ik onder Schiphol wonen) eerder een 80mm Papst icm een 80>60 convertor erop gooien. Denk dat de sink zelf voor een all-alu constructie tot de beteren behoort.
Oslik blyat! Oslik!
Hier het zogenaamde 'stille broertje' ervan, de EP5-6I51.
Deze heeft hetzelfde koelblok alleen een iets stillere fan. Houd mijn TB1200 op stressed 48 graden met een paar casefans die op 7v draaien dmv baybus. Heb wel die standaard koelpleister eraf gehaald en er normale siliconenkoelprut van 3 piek tussen gegooid.
Deze heeft hetzelfde koelblok alleen een iets stillere fan. Houd mijn TB1200 op stressed 48 graden met een paar casefans die op 7v draaien dmv baybus. Heb wel die standaard koelpleister eraf gehaald en er normale siliconenkoelprut van 3 piek tussen gegooid.
Verwijderd
Ik heb laatst met een vriend van me twee computertjes in elkaar gezet, een voor hem en een voor moi. We hebben beide zo'n coolermaster gekocht namelijk DP5-6I31C de specs komen aardig overeen met die van jou. Alleen het toerenta is i.p.v. 4800 5400 en het geluidsniveau is 2 Db hoger. We zijn beide niet te spreken over de geluidsproduktie. Wat een kolereherrie. Het is zeker dat fannetje dat op die koeler zit. Heb hem al ff er van afgehaald, het is een DELTA Fan. Ik ben nu aan het wachten op mijn 92 mm Fan die de DELTA gaat vervangen.
Kwa koelingscapaciteit heb ik geen klachten, gewoon goed!
Kwa koelingscapaciteit heb ik geen klachten, gewoon goed!
heb hem hier ook draaien op een athlon 1400/266 
kom niet boven de 52 uit.
en ik hoor hem niet
maar dit kan ook komen omdat mijn tower zo'n pokke herrie maakt
kom niet boven de 52 uit.
en ik hoor hem niet
maar dit kan ook komen omdat mijn tower zo'n pokke herrie maakt
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Deze cooler doet het prima op een P3 1000, bij normaal gebruik is cpu 25C , stressed op 37C.
je kan je fan ook op 7 volt laten draaien(-op de + 5 volt en de plus op de +12 volt)maar of dat kewl genoeg is wwet ik niet, maar het is wel veel stiller
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Ik heb het al een keer gepost, maar nog maar eens.
Een koeler moet je er gewoon niet alleen opzetten. Je neemt een vriend of een ander levend wezen wat in staat is een cooler vast te houden. Laat hem het blok recht op de core drukken (maar dan ook echt met beide handen!!). Vervolgens maak jij zelf de clip vast met een tangetje.
Gaat geheid altijd goed omdat de cooler door de vasthoudende persoon nooit scheef op de core komt te staan.
Heb zelf bijna 1 athlon gemold omdat er tijdelijk niemand in de buurt was en ik het zelf even ging doen met een megagrote globalwin WBK38. Ding doet het gelukkig nog.
dus:
Doe het standaard met 2 man. Werkt als een trein.
Een koeler moet je er gewoon niet alleen opzetten. Je neemt een vriend of een ander levend wezen wat in staat is een cooler vast te houden. Laat hem het blok recht op de core drukken (maar dan ook echt met beide handen!!). Vervolgens maak jij zelf de clip vast met een tangetje.
Gaat geheid altijd goed omdat de cooler door de vasthoudende persoon nooit scheef op de core komt te staan.
Heb zelf bijna 1 athlon gemold omdat er tijdelijk niemand in de buurt was en ik het zelf even ging doen met een megagrote globalwin WBK38. Ding doet het gelukkig nog.
dus:
Doe het standaard met 2 man. Werkt als een trein.
UNOX: The worst operating system
ik heb hem hier ook.. cpu blijft lekker koel (45 graden stressed).. de veer is idd een beetje stug maar desondanks is het monteren echter geen probleem geweest voor mij. Ik vind hem ook lekker stil trouwens.
kortom goeie koeler
kortom goeie koeler
Deze koeler heb ik ook in me adere pc zitten, maar hij is lekker stil en koelt goed. (duron 650@1050 1,75V maximale temp: 48C)
39
Ik heb deze koeler ook, en moest idd veel druk zetten voordat de clip eindelijk ver genoeg naar beneden was om vast te klikken... maar niks vernield
temp van mijn (niet overgeklokte) amd 1400 is stressed 64 graden, maar ik heb dan ook de standaard prut gebruikt doe er al op zat en geen case fans...
maar jah, t werkt
(ik denk dat ik er weleens asII op ga smeren)
stil issie i.i.g. wel.. kan ook rustig slapen
Ik zou er een casefan inzetten vanvoren, scheelt echt veel. De rest (mobo,video,mem,andere kaarten, hd enz.) geven ook nogal wat warmte af. Als je de omgevingstemp. Wat lager kan krijgen scheelt het best veel mbt de proc. temp.Op zondag 04 november 2001 15:25 schreef Henno het volgende:
Ik heb deze koeler ook, en moest idd veel druk zetten voordat de clip eindelijk ver genoeg naar beneden was om vast te klikken... maar niks vernieldtemp van mijn (niet overgeklokte) amd 1400 is stressed 64 graden, maar ik heb dan ook de standaard prut gebruikt doe er al op zat en geen case fans...
maar jah, t werkt
(ik denk dat ik er weleens asII op ga smeren)
stil issie i.i.g. wel.. kan ook rustig slapen
Pagina: 1