Athlon XP, 64Bit?

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Okey, kheb de laatste tijd totaal niet opgelet in het processor wereldje. Teveel bezig met werk e.d. Dus weet iemand of een Athlon XP 64 Bit is?
Kon het niet vinden op de AMD site...
Zo nee, wanneer komt er dan een proc. van AMD die wel 64bit is?

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Zoek es op AMD Hammer of zo in het Tweakers nieuws. XP = 32 bit

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=k8&DB=news

Zoek op www.tweakers.net ook eens op clawhammer/sledgehammer en je hebt je antwoord.

De Athlon XP is gewoon een marginaal verbeterde Athlon core, dus 32-bits. Als het 64-bits was geweest dan had het niet op dezelfde borden/chipsets kunnen draaien, en dan was de CPU een veel grotere marketing hype geweest ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AThlon XP is nog 32bit maar ergens in 2002 komen de hammers uit en die zijn wel 64bit net als die Intel (ben de naam ff kwijt)

Verwijderd

XP is helaas noch 32 -bit kan niet wachten op de 64-bit versies.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Die 32bits modus van de hammer is ook niet mis. en daarmee zal je hem in het begin het meeste mee gebruiken. totdat je ook met je software/OS bent overgestapt van 32bits naar 64bits.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
Dan maar ff w8en... Was nl. van plan om mijn huisige systeem te upgraden naar een Athlon XP. Wat ik hoorde is dat er ook nieuwe pci/agp slots komen.. Komen die dan op de mobo's voor die 64bit versie ofzo? Of nog lang niet?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Op zaterdag 03 november 2001 09:22 schreef _subzero_ het volgende:
AThlon XP is nog 32bit maar ergens in 2002 komen de hammers uit en die zijn wel 64bit net als die Intel (ben de naam ff kwijt)
Intel Itanium :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 16:06 schreef SMAR het volgende:
Dan maar ff w8en... Was nl. van plan om mijn huisige systeem te upgraden naar een Athlon XP. Wat ik hoorde is dat er ook nieuwe pci/agp slots komen.. Komen die dan op de mobo's voor die 64bit versie ofzo? Of nog lang niet?
er zijn wel al mobo's met pci sloten van 66 mhz en 64 bit. Die vind je alleen maar terug in de duurdere servermodel-moederbordenb. (dat van die 64 bit weet ik niet helemaal zeker, maar ok :))
AGP pro sloten zijn er ook wel, vaker te vinden op 'normale' moederborden. Dat is voor extra stroom voor de grafische kaart, maar niet echt nodig voor de huis tuin en keuken computeraar (natuurlijk wel voor een die-hard-tweaker MET PORTEMONNEE , maar ja, dat hebben we niet allemaal :'(
Pagina: 1