Spontane reboot in Games

Pagina: 1
Acties:

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Mijn pc wil weleens spontaan rebooten tijdens games. Ik denk dat mijn PSU te zwak is maar de voltages zijn perfect. Ook onder full load zijn ze erg goed. Wat zijn de redenen dat een PC reboot terwijl je bezig bent????
Dit gebeurd alleen onder Windows XP, onder millenium heeft ie het nog niet gedaan.

Asus A7M266
Tbird 1.4 @ 1.740
TwinMos PC2100 Cas 2,5.3.3
Asus V8200
300 Watt AMD certified PSU (Vapochill standaard)

PS. Dit topic hoort hier omdat ik vermoed dat het MB niet goed is of de PSU en dat hoort toch hier denk ik, zoniet dan sorry...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tbird 1.4 @ 1.740
joh wat raar dat ie wat instabiel is.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm.. is het echt alleen in spellen? en dus niet onder full load door bv een }:O ? dan moet het bijna wel de voeding zijn omdat tijdens spellen je videokaart dus extra stroom trekt...

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Tbird 1.4 @ 1.740
Erm... Probeer eens wat minder :)

specs

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Videokaart drivers en instellingen....

de betaler vervuilt

• Tadango
Het is absoluut geen software/driver probleem omdat ik zo'n beetje alle mogelijke drivers en instellingen heb geprobeerd. Ik denk wel zo'n 60 installs van windows en 30 verschillende driver versies met wel 100 combinaties van instellingen en +/- 1 maand tijd.

Hij draait dagen stabiel op full load dus mem is goed en cpu ook. En wat minder hoeft echt niet hoor aangezien hij op 1800 Mhz ook probleemloos loopt maar om dat uit te sluiten draait ie wat langzamer >:) nu. Het is de voeding denk ik want ik bedenk me nu net dat ik geen voltages heb gecontroleerd onder games |:(. Gewoon effe dual monitor met MBM op 2e dus... We zien het wel.... Maar waarom onder Millenium dan perfect? En onder XP Reboot? Ook 3DMark 2001 loopt vast. Heeft nog nooit onder XP 1 x volledig gedraaid terwijl ie met Millenium de hele nacht wel wil benchen....
Ook komt ie soms met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error onder XP of error in nv4_disp dus ik denk Videokaart probleem, driver of Te weinig power voor Asus V8200. Wat ook kan is dat de Asus V8200 gewoon niet werkt op mijn MB onder XP. Nog niet dan, maar ik heb er nog niets over gelezen. Ik haal straks op de HCC een nieuwe Enermax voeding (435w) en Epox 8KHA+ om te testen en dan zien we wel weer verder....

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 06:28 schreef Tadango het volgende:En wat minder hoeft echt niet hoor aangezien hij op 1800 Mhz ook probleemloos loopt maar om dat uit te sluiten draait ie wat langzamer >:) nu.
Op zaterdag 03 november 2001 06:28 schreef Tadango het volgende:
Ook komt ie soms met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error onder XP of error in nv4_disp dus ik denk Videokaart probleem, driver of Te weinig power voor Asus V8200. Wat ook kan is dat de Asus V8200 gewoon niet werkt op mijn MB onder XP. Nog niet dan, maar ik heb er nog niets over gelezen.
die mooie foutmelding krijg ik ook steeds als ik te hoog klok :)
Klok gewoon voor een half uurtje ofzo :) niet over. )ik weet het, het is heel hard :+)De grafische kaart niet en de cpu ook niet en dan kijken of de probs opgelost zijn :)

• Tadango
Dat helpt niets, zelfs onderklokken niet.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sorry hoor, maar onder ME wel en onder XP duidt gewoon op een software probleem. Ook de twee foutmeldingen zijn driver-related (en jawel, je videokaart driver...).

de betaler vervuilt

Pagina: 1