R8500 verschil retail/oem alleen snelheid en s/w?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Hoi , ik heb uiteindelijk mijn keuze laten vallen op de Radeon 8500. Nu vraag ik me alleen af of ik voor de retail zal gaan of de qem versie, die goedkoper is en makkelijker verkrijgbaar.

Klopt het dat de retail alleen wat extra software heeft en een iets langzamere core/ en mem (250mhz ipv 250)?

Of zitten er ook beperkingen in bv tv out/ DVI aansluiting cq kwaliteit hiervan of andere zaken die ik later kan gaan missen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

de retail loopt op 275/275DDR de OEM loopt op 250/250DDR

Verwijderd

Retail kun je dus verder oc'en. Misschien heb je ook langer garantie? Dit weet ik niet, maar daar zou je naar kunnen kijken.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op vrijdag 02 november 2001 21:39 schreef Aico het volgende:
Retail kun je dus verder oc'en. Misschien heb je ook langer garantie? Dit weet ik niet, maar daar zou je naar kunnen kijken.
Ach die 10% snelheid geloof ik allemaal wel, draai ik op 90 ipv 100 frames.
Voor mij is het belangrijker dat de 2D kwaliteit net zo goed is en dat op de DVI aansluiting niet bespaard is. Mocht ik ooit een dure TFT kopen.
Als dat speelt geef ik liever nu 150 piek meer uit voor de retail.
De uitstekende 2D kwaliteit in combinatie met een meer dan fatsoenlijke 3D snelheid is voor mij de belangrijkste reden dat ik bv niet een G3TI200 neem.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant