Waarom kan mijn FSB niet erg hoog?

Pagina: 1
Acties:

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb dus al een tijdje een
- Abit KT7-Raid met bios 4s (oid)
- Asus Geforce 2 Pro 64 mb
- 384 goedkopie ram.
- Duron 600@950 dmv multiplier op 9.5

ik heb liever multiplier iets lager en FSB iets hoger, maar dit trekt mijn systeem niet, heel iets omhoog en dan word ie al instabiel, zou dit aan mijn geheugen liggen? ik kan het niet echt testen want ik ken niemand die merk-geheugen heeft. maar als mij hier redelijk kan worden verzekerd dat het daaraan ligt, dan kan ik wel ff een reepje duur(der) spul gaan kopen.

en nog even een ander vraagje, die duron 600@950, die loopt nu wel stabiel, met standaard voltage, zou die eigenlijk ook neit omhoog moeten?

een duron 850/950/wat-dan-ook-zolang-het-maar-hoger-is-dan-600 heeft toch een hoger voltage dan een duron 600? dus zou een overgeclockte dat dan eigenlijk ook niet moeten hebben?

en weet iemand tot hoe ver i/o voltage en dus mijn vcore voltage ongeveer zouden kunnen?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

De rede waarom je FSB niet hoger kan is omdat je een Abit KT7-Raid heb... en geen Abit KT7A-Raid. Deze laatste heeft een nieuwe north en south bridge. Ik heb hetzelfde mobo als jou, en ik kan niet verder dan 105Mhz. Je kan wel de cas-latency op 2 zetten, en in het softmenu in je bios, kun je je men wel op 133 laten lopen. Dat is de instelling FSB+33Mhz oid. Dan zal dus je mem op 133Mhz Cas2 lopen. Het is maar de vraag of je mem dit trekt, maar je komt er maar op 1 manier achter ;)

En over die voltages: je mem zou ik niet verder omhoog doen als 3.5 of 3.6, en je cpu: die kan je makkelijk op het hoogste voltage van je mobo zetten. Da`s volgens mij dus 1.85V. Let wel ff op je CPU temp.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ga gewoon nieuw geheugen kopen! Das toch goedkoop! :)

Putting the bit in Biton since 1997

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Bij mij is het net zo raar.
Ik kan sinds kort mijn FSB op 108 Mhz zetten met multiplier op 13.
In het begin werkte hij wel normaal op 12 * 108.
Maar hij vertikte het zelfs op 12 * 104 telopen.
En nu lekker draaid hij op 13 * 108. :P
Het zal wel aan het weer liggen....

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"