Wie kan even helpen met het lezen van dit schema?

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo,

Ik heb even een paar vragen over dit schema...

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~jwros/ee_lcd.gif

Ik ben nu een 4x20 aan het solderen alleen ik stuit
op de volgende problemen.

- ik zie wel waar ik de +5v op aan moet sluiten maar de
aarde (ground) niet. Is de aarde uit de parallele poort genoeg?

- Er zijn zitten 14 pinnetjes op 1 rij op de 4x20 LCD en aan de voorkant een A en een C dus in totaal 16 aansluitpunten dit klopt met het schema, alleen op welke van de 16 zijn de A en C? Ik dacht dat A = 15 en C = 16.
Klopt dit?

Alvast bedankt!

Verwijderd

SLuit de GND/aarde zowel aan de parallele poort aan als aan je LCD. Anders loop je kans dat je de boel opblaast. GND van de PP zit overigens al aan Vss (= GND) van je LCD.

De C kun je vinden door te zien welke pin aan de metalen behuizing van het LCD zit. 15 is volgens je schema idd A (A van Anode = +, C is Cathode = -)

• JWR
Bedankt voor de snelle reply!

OK dus op pin 18 t/m 25 sluit ik nog een ground aan vanuit de voeding.

OK dus 15 = A, ik kan niet zien waar de C naar toe loopt op de LCD dit is afgedekt. Is de 16 niet de C?

Verwijderd

Op zich hoef je de aarde van de voeding niet aan te sluiten. De backlight is MEESTAL gescheiden van de rest van het LCD. En dus hoef je niet het potenciaal (ofzoiets :)) gelijk te hebben. Maar voor de zekerheid kun je het wel doen :)

• JWR
Kan dit schema eigenlijk voor elk soort software gebruikt worden? of zit daar ook nog verschil tussen? Het is de bedoeling om zowel info als winamp plugins te gaan gebruiken kan dit wel met dit schema?