Toon posts:

Waarom zijn newsservers vaak traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me nou al een aardige tijd af.

Eigenlijk sinds ik op het internet rondzwerf en er was weer eens een storing bij mijn ISP (heb er in der tijd meerdere gehad) dan had het in aardig wat gevallen temaken met de newsserver. Waarom gebeurt het nou zo vaak met newsservers dat ze eruit klappen of traag zijn? Zijn zij altijd overbelast ofzo, kunnen ISP's dan geen capaciteit uitbreiden voor newsservers, want meestal zijn de overige services van een ISP wel (redelijk) snel.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

De news-servers van bijv. Chello worden vele malen zwaarder belast dan die van bijv. een willekeurige inbelprovider...

Logisch, iemand met een inbelverbinding gaat geen complete binaries van een news-server aftrekken... Iemand met een kabelmodem wel. Immers, het maakt toch niet uit, en dus wordt er gretig gebruik van gemaakt...

Die paar kabelmodemgebruikers die betalen voor toegang op een nieuws-server van een inbelprovider maken niet zoveel uit voor de belasting van zo'n ding...

Even simpel gezegd, ik denk dat ze wel kunnen blijven uitbreiden bij Chello/@Home/noem ze allemaal maar op, maar dat er nooit kan worden voldaan aan de behoefte aan capaciteit op een news-server bij een kabel/ADSL-provider...