Toon posts:

PC boot niet altijd ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

wanneer ik mijn pc aan zet boot deze niet altijd. Ik krijg slechts een leeg scherm te zien (geen videosignaal). Geen piep, geen post, niets. Na hem enkele malen te resetten of uit te zetten boot hij zonder problemen (ik heb dan ook helemaal geen probemen meer). Zijn er mensen die dit probleem ook hebben (gehad)?

Asus A7V mobo (1009 BIOS)
TB 1000
Asus V7700
Aopen tower 300 watt

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Wat voor videokaart heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Asus V7700 Geforce2 GTS

• RooT
  • Laatst online: 05-05 13:55
Hmmm lijkt mij eigenlijk niet dat het iets met de videokaart te maken heeft, dan zal je pc wel piepen. Maar probeer toch eens een andere kaart erin te zetten, verschillende hardware erin/eruit etc.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat hij het altijd goed heeft gedaan en ik heb geen nieuwe hardware erin gezet. Als hij het eenmaal doet heb ik ook nergens last van, geen vastlopers of zo. Misschien ligt het aan de voeding? Of anders de A7V.

• Vae Victis
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je hem overclockt?
probeer eens een oudere bios versie.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij is niet overgegeklocked. Hij draait gewoon op 1000mhz, de rest ook de standaard instellingen.
Een ouder BIOS, is het proberen waard.....

Als ik hem uitzet na een tijdje erachter te hebben gezeten, gaat hij zonder problemen weer aan. Dit heb ik een paar keer geprobeerd. Het probleem doet zich volgens mij voor als hij een hele tijd heeft uitgestaan.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook met mijn server, heel erg vreemd allemaal. Maar ja, nu wilt ie bijna helemaal niet meer opstarten :(

Verwijderd

Steek het geheugen eens in een andere bank / wissel het om als je er meerdere hebt.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:05
Nou, ik heb ook zoiets met mijn bak.Als ik hem bijvoorbeeld iets van 10 cm naar voren heb geschoven boot ie niet, heel vreemd :? .Als ik hem dan weer terug schuif dan boot ie wel.

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Videokaart er even uit halen en er daarna weer in stoppen. Wil bij mijn broer ook wel vaak helpen. Zijn pc boot ook vaak met problemen, je zet hem aan, en dan gebeurt er niks. Je drukt dan even de videokaart, processor en het geheugen aan en hij start weer perfect op

Vaag ding ...

-

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Ik had zoiets en toen was het de voeding, probeer daar eens een andere voor :)

Verwijderd

Kan ook zijn dat je muis of toestenbord teveel stroom trekken... koppel ze eens los en probeer het nog eens...

En ja... de voeding is ook heel belangrijk...

Nog iemand met goede ideëen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ga het een en ander proberen, nog meer suggestie zijn welkom.

Verwijderd

Asus7700 is het probleem, zet er maar eens een ander in geen problemen meer...

TE KOOP: ASUS>..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 19:25 schreef CB het volgende:
Asus7700 is het probleem, zet er maar eens een ander in geen problemen meer...

TE KOOP: ASUS>..
Als de V7700 het probleem is vindt ik het wel vreemd dat hij het altijd goed heeft gedaan, maar goed ik zal eens een oude TNT proberen.

Verwijderd

he dat probleem had ik ook, ik d8 ook dat het aan mijn Asus v7700 pro lach, mzzr met mijn Ati Rage 2 Pci :Y) heb ik het probleem ok nog, ik vind het echt zwaar lastig

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 20:08 schreef bartpower het volgende:
he dat probleem had ik ook, ik d8 ook dat het aan mijn Asus v7700 pro lach, mzzr met mijn Ati Rage 2 Pci :Y) heb ik het probleem ok nog, ik vind het echt zwaar lastig
Je zegt dat je het probleem had, is het nu weg?

Verwijderd

Is vaak iets stoms, zoals een resetknop die soms ingedrukt blijft doordat -ie in het frontpanel blijft hangen.

Verwijderd

Ik heb een Gforce2MX werkt perfect, toen dacht ik in april ik koop een 2GTS want die is sneller is dus een Asus7700 geworden, ging perfect, totdat op een dag bij het opstarten peeeeeeeeeeeeep peep peep, niks, nog een keer niks nog keer niks, toen settings bios op standaard werkte ie weer. Maar ja dat is langzaam, dus weer langzaam getweakt etc. na een paar dagen peeeeeeep peep peep..

Alle biossen getest, geen 1 maakt uit, na 3 dagen peeeeeeeeeeep peep peep. Nu heb ik mijn 2mX er weer ingezet, draait al 2 weken zonder peeeeeeeeeeep peep peep...
ik heb trouwens een Abit Kt7 plankje en daar waren wel problemen mee met de ASus7700, maar het schijnt ook zo te zijn dat Asus plankjes moeilijk doen met Asus (??? eigen merkt nota bene!!!!) videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic een tijdje geleden gestart en het een en ander uitgeprobeerd. Uiteindelijk hielp niets (videokaart vervangen, cmos leeggemaakt, alles uit elkaar gehaald etc.).
Ik had toch het sterke vermoeden dat het aan het mobo lag en ben terug gegaan naar Informatique. Zij hebben het ding uitgetest en kwamen tot de conclusie dat de A7v inderdaad niet helemaal jofel was. Ik heb een andere meegekegen, alles weer in elkaar gezet en warempel hij doet het in 1 keer. Sindsdien geen problemen meer gehad :D
Pagina: 1