[Citrix MF] document meegeven aan pub. app.

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Tja ... ik zit zelf wel de zieken over de topics, maar twijfel toch of deze hier kan, of beter in WOS.
Enywey ..

He gaat dus om Windows 2000 Terminal Server met Citrix Metaframe 1.8a
Ik heb een ppublished application gemaakt voor Word2000.
Deze published app. staat in m'n program neighborhood.
Vervolgens heb ik alle .DOC bestanden gekoppeld aan de applicatie '"C:\Program Files\ICA Client\pn.exe" /APP "Word" /PNI "nr927l7z"'

Dit werkt goed (althans een dblklik op een .DOC activeert een connectie naar de juistepublishe application), echter wil ik op de een of andere manier uiteraard het aangeklikte document laten openen.
De param "%1" werkt (uiteraard) niet.

Iemand ervaring in deze vorm van published applications manipuleren ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
geen ervaring met deze manier; een published application wordt meestal los gestart en vervolgens kan er in gewerkt worden.
Misschien is Nfuse wat voor je?

Bij bedrijf waar ik nu zit, krijgen ze een gehele desktop:
office2k standaard, erp pakket (!) + wat klein spul
Opmerking over office:
installeer alle patches! er zijn er meerdere die cpu vreten.
bijvoorbeeld:
- openen documenten opgeslagen als ander bestandsformaat
- linker muisknop lang ingedrukt houden
De windows terminal server is helaas niet zo goed dat cpu een user limiet heeft. Slecht geschreven apps, waaronder office kunnen je systeem zwaar belasten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
NFuse is in deze situatie geen oplossing.
Onder DOS wil ik wel een desktop (EXPLORER.EXE) maar onder m'n Win clients wil ik alleen pub.apps.

ThX anyway

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28

Arno

PF5A

Het probleem is dat je PN.EXE aanstuurt met C:\bla\document.doc en dat als je published word is opgestart staat dat document relatief voor word op de verkeerde locatie. het zou dan \\client\c$\bla\document.doc moeten zijn.

Of dit mogelijk is weet ik zo net niet, helemaal omdat dus lokaal een remote app start met een lokaal document

En ik vind dit een topic dat wel in ANS zou kunnen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
booting up server ...
Als het mogelijk is een NET USE te leggen tijdens een sessie naar je lokale schijven, dan heeft het een kans van slagen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nt use lukt wel, maar een document meegeven niet.
Sowieso zou het problemen geven, want de ene keer is het C$ en dan weer D$/
Too bad.

Verwijderd

klein en mischien dom vraagje maar heb je office wel op de juiste manier geinstaleerd dus ook met de beroemde tmsrv.dll file die nu al 7x geupdate is door meneer gates kijk er is naar heb nl dezelfde fouten gehad waren niet allemaal weg naar de update van dit file maar wel een hoop problemen minder wat ook een optie is om overte stappen naar citrix xp

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nope .. heb de DLL niet vervangen.
Hoor er voor het eerst van (tot nu toe alleen ervaringen met NT4 TSE). Zal 'ns ff rondkijken, maar ik denk nit dat het met die fix ineens wel zal lukken (lijkt me nl. geen fout, maar meer een 'onmogelijk iets'.

Citrix XP, tja ... die heb ik nog nergens kunnen downloaden ;) , als je er meer over weet kun je me dan ff mailen ?

Verwijderd

TRANSFORMS=path\TermSrvr.mst

ook dit gedaan toevallig ??

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
:? je bedoelt bij de Office installatie

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:46 schreef Koffie het volgende:
:? je bedoelt bij de Office installatie
ja dat bedoel ik bij de office instalatie wordt ook veel vergeten nl

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Het enige wat ik gedaan heb, is de Office installatie aanpassen mbv de ORK

Verwijderd

ja office loopt ook wel zonder dit file maar als je de office installeerd onder t.s met citrix kan ik je echt aan raden deze optie te gebruiken scheelt punt 1 een hele hoop kracht van de server ik draai met dit file op een 800mhz 1 gb geheugen ongeveer 230 users op 1 server alleen maar office (wordt excel) geen access en outlook
en office wordt in de z.g. install mode geinstalleerd onder t.s met deze optie wat ook betekend dat jij als admin de uitgifte van je pakket onder je farm kan monitoren waar het precies fout gaat
scheelt wel een hoop ellende als je het gelijk goed installeerd en niet zoals zo vele ff installeren die bende
m.vr.gr.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:40 schreef rene1234 het volgende:
TRANSFORMS=path\TermSrvr.mst

ook dit gedaan toevallig ??
Als je dat niet doet, wil office2k zichzelf niet eens installeren :(
Bij office XP is dit gelukkig weg :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Klinkt als zeer goede tips.
Echter we hebben het hier in deze specifieke situatie over een thuis server om te testen.
Andere vraag, je replyd als zijnde dat mijn vraag duid op een (bestaand) probleem, echter is mijn vraag eigenlijk of het dus wel mogelijk is.
En indien ja, hoe.

'k Zal bij citrix.com eens even kijken voor info over jou tips.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 20:04 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Als je dat niet doet, wil office2k zichzelf niet eens installeren :(
Bij office XP is dit gelukkig weg :)
Oh, we hebben het hier dus wél gewoon over de ORK?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 12:40 schreef Koffie het volgende:
Onder DOS wil ik wel een desktop (EXPLORER.EXE) maar onder m'n Win clients wil ik alleen pub.apps.

ThX anyway
1 share de map met doc's op de server als "word"
2 Maak een batchscript met een net use naar de word share.
3 Maak een batchscript met de eerste lijn verwijzende naar batch 1, tweede lijn explorer.exe naar de nieuwe drive. en de derde lijn naar winword.exe.
4 Maak van de tweede batch een published application.

In de Citrix sessie kun je dan switchen tussen de word share en het programma word.

Of heb ik helemaal niks van je verhaal begrepen :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
:?
Ik snap denk ik weinig van jou verhaal.
Of je bedoelt dat als ik onder een WinClient Word wil opstarten, ik toch een EXPLORER.EXE als sessie neem, welke Word opstart ?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 10:54 schreef Koffie het volgende:
:?
Ik snap denk ik weinig van jou verhaal.
Of je bedoelt dat als ik onder een WinClient Word wil opstarten, ik toch een EXPLORER.EXE als sessie neem, welke Word opstart ?
Kun je me even omschrijven waar de .doc bestanden zich bevinden. Op de citrix server, een file server of op de lokale pc.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op de lokale C: dus.
Nogmaals, normaal als Word c.q. Office lokaal geinstalleerd is, dan heeft het dubbelklikken op een .DOC bestand als resultaat dat het bestand geopend word in Word.

Echter wil ik dus, dat als ik op een .DOC klik, dat het bestand geopen word in Word, wat dus een pub. app. is.

.DOC asocieren met een specifieke pub. app. is niet zo moeilijk, gewoon de opdracht voor de pub. app. aan .DOC koppelen.
Echter wil ik dus ook dat bestand mee laten openen.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:04 schreef Koffie het volgende:
Op de lokale C: dus.
Nogmaals, normaal als Word c.q. Office lokaal geinstalleerd is, dan heeft het dubbelklikken op een .DOC bestand als resultaat dat het bestand geopend word in Word.
Als ik kijk naar de techniek van citrix, dan wordt client drive mapping pas opgestart, bij het starten van een citrix sessie, met al dan niet de keuze voor no access, read, of full control. Op dat moment is hij al kwijt dat je een bepaalde bestand wilt opstarten. Jou manier, is eigenlijk net zoiest als vanuit een batchbestand de published application op te starten.

Zonder allerlei ingewikkelde scripts, zal het niet simpel zijn om een dergelijke constructie op te zetten. Het doet het hele princiepe thin client computing ook geen goed, omdat de data gewoon over de lijn moet.

Een alternatief is een citrix sessie open hebben staan met de juiste mapping al in orde, en van daaruit werken. Je krijgt dan als gebruiker 2 verkenners, 1 voor citrx en 1 voor windows. Deze door elkaar gebruiken zal niet meevallen, dus ik ben ook erg nieuwsgierig of iemand deze kan kraken.
Pagina: 1