Toon posts:

onboard sound werkt niet meer in XP?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb als moederbord een MSI K7T Turbo, met onboard sound. Nu had ik eerste Win98 draaien, en daar werkte het geluid er goed.

Nu heb ik echter Xp geinstalleerd, en ook na het installeren van de driver die op de cd staat werkt het geluid nog niet. Tijdens de installatie krijg ik wel een melding dat XP het niet ondersteund.

Komt dit door XP? Moet ik een nieuwere file downloaden.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als ie het onder 98 wel deed, en niet onder XP, dan zal dat wel aan XP liggen he.

Misschien helpen de nieuwste drivers van de moederbordproducent wel. En anders neem je toch voor twee geeltjes lekker een geluidskaartje? Ben je meteen van die ellendige on-board zooi af. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een goedkoop geluidskaartje liggen- maar het kwaliteit van de moeder bord geluidskaart was juist zo scherp em mooi :(

Verwijderd

Topicstarter
Leverancier heeft alleen drivers voor de volgende OS:
Windows 9x / ME / 2000 / NT
Welke moet ik downen?

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
de 2000 versie. moet lukken

Had je hier al gekeken:
http://www.msi.com.tw/support/driver/onboard_sound_driver.htm

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Haal de onboard drivers op de Via site. http://www.viaarena.com/?PageID=2 Deze ondersteunen gewoon XP. >:)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Op vrijdag 02 november 2001 20:06 schreef boffers het volgende:
Nu heb ik echter Xp geinstalleerd, en ook na het installeren van de driver die op de cd staat werkt het geluid nog niet. Tijdens de installatie krijg ik wel een melding dat XP het niet ondersteund.

Komt dit door XP? Moet ik een nieuwere file downloaden.
Bedoel je de drivers op de CD van MSI? Aan Xp kan het niet liggen lijkt mij.
Ik gebruik normaal gesproken m'n onboard niet, maar Max Payne wil niet werken met m'n Terratec. Dus toen ik ff overgeschakeld had naar onboard geluid hoefde ik geen enkele driver te installeren, alles werd meteen geaccepteerd.
Komt ook doordat de sound-drivers opgenomen zijn in de VIA 4-1 drivers die XP standaard al aan boord heeft.
Zou het erg vreemd vinden als ie niet zou werken bij jou, ik heb exact hetzelfde mobo.

Mijn fotografie en videografie

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier werken ze goed onder XP hoor, zowel mijn MSI K7T Turbo als mijn MSI K7T PRO2

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond eht ook raar. Kan het niet aan enkele instellingen liggen, of aan iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?
Iik merk dat ik ook problemen heb met mijn via drivers, terwijl ik wel de files heb gedwonload die hier boven ook al worden genoemd.
Pagina: 1