Toon posts:

[SSH] Kopieren van files van win naar linux

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanaf mijn windows machine ff wat files sturen naar mijn linuxbak. Ik kwam er vandaag achter dat me FD controller kapot was :'(. Maar kheb al wel een shell account via ssh. Hoe kan ik *.tar.gz bestanden versturen via ssh naar mijn linuxbak??

BVD

Exclusive_nl

Verwijderd

scp
sftp
rsync

uuencoden, over de ssh link proppen (gewoon met copy en paste ofzo), uudecoden.

man ssh:
If no pseudo tty has been allocated, the session is transparent and can be used to reliably transfer binary data. On most systems, setting the escape character to ``none'' will also make the session transparent even if a tty is used.

Verwijderd

Topicstarter
Nu in een wat begrijpbaarder nederlands svp, hier kan ik niet zoveel mee.

Toch alvast bedankt dat er iemand zo snel reageerd!!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
waarom moet het perse via ssh? what's wrong with ftp? of misschien es samba installeren? Da's ook wel prettig werken hoor...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Samba en FTP zijn nog niet geinstalleerd. Ik wil alleen ppp + pptp kopieren zodat ik samba en apache van i-net kan afhalen. Nu heb ik die tar.gz bestanden gedowned op me windows bak en die moeten dus naar de server. Omdat de disk-drive kapot is moet het via ssh.
En daarom luid mijn vraag zo!

Sorry voor de onduidelijkheid

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12

zwik

randomized

Met een Z modem kan je bestanden van en naar je linuxbak versturen en verzenden. Je Windows SSH/Telnet client moet dit dan wel ondersteunen. SecureCRT kan dit bijvoorbeeld. Zie de man pages van "sz" en "rz" en de help file van SecureCRT.
SecureCRT is trouwens niet gratis maar je kan wel een demo downloaden op hun website.

Veel succes.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoek naar het progje winscp, is erg handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak ook gebruik van SecureCRT en heb dat Z modem geprobeert te gebruiken maar daar krijg ik errors. Niemand die een voorbeeld kan geven van dat 'scp'?? Waarmee ik ud een file in c:\ in windows kan kopieren naar /zooi in linux??

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
- download pscp (van de makers van putty)
- open een dos prompt
- pscp ./de-file user@server:/home/bla

zoiets zou moeten werken

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• flymuts
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-08 23:38
Op www.ssh.com kun je een erg gebruiksvriendelijke SSH client downloaden die gratis is voor personal use.

Zie http://commerce.ssh.com/sshws/sftp_upload.gif?SshSid=UJZ_a9aimDK91bit voor het uploaden...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx man, dat programma werkt echt enorm lekker!!!!!!
Ook wil ik de andere danken voor hun reply's!!!!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

sja! :)

\o/

Pagina: 1