Hoe bouw ik een Joystick driver voor Win2K/ XP

Pagina: 1
Acties:

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58
Hoi ik heb een driver nodig voor een FlightYoke. De bouwer verrot het op een driverte bouwen voor W2K en of XP. Het gaat om een CH Virtual Pilot Pro.

Driver heeft nodig:
10 knoppen (6 knoppen + 4 knoppen voor 1 van de pov's)
1 Pov
1 Trottle
2 assen

HELPZZ HOE DOE IK DIT!!!! :'(

Mail me ff als je iets weet!
christianbionda@subdimension.com

Tnx,
Christian

Verwijderd

Jah leuk dat je weet hoeveel knoppen er op zitten, maare heb je ook wat tech info? anders kom je nergens natuurlijk.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Neem gewoon een standaard driver die het dichtste bij jou stick komt, grote kans dat die W2K driver perfect werkt met jou geval.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

sim-pel :)

Je bouwt een prog wat direct weergeeft wat de Yoke op de poort zet, dat sla je ergens op, je bouwt er een driver framework omheen (vraag niet hoe) en klaar :)

[serieus]
Dat zal wel niet zo eenvoudig zijn als hierboven geschetst, graag met een paar ton zout nemen.

Ik heb geen idee hoe een driver inelkaar zit, maar misschien moet je eerst even bedenken welke programmeertalen je kent en welke je hiervoor kunt gebruiken. Ga dan eens zoeken naar tutorials over drivers bouwen en niet te vergeten, leer de MSDN over drivers uit je kop.

Bedenk wel: wat je wilt doen gaat ERG veel werk kosten. Die fabrikant doet het niet omdat het simpelweg te duur is (lees: te veel werk). Je doet zoiets niet in een uurtje.
[/serieus]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
Start met de win2k DDK te downloaden en daarna veel te lezen in de docs die er bij zitten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 20:28 schreef farlane het volgende:
Start met de win2k DDK te downloaden en daarna veel te lezen in de docs die er bij zitten.
Volgens mij zaten joysticks ed in de DirectX ddk? ik dacht zelfs dat je nog wel es kon wegkomen door alleen een inf file te maken.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Volgens mij kon je zelfs gewoon zelf de boel configureren in gameapparaten als jouwes er niet bij stond, zo heb ik keer gedaan met een joypad die ik had.
Pagina: 1