Bong-cooling

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
Wat zijn jullie ervaringen met bong-koelers? Ik heb zo'n beetje rond zitten kijken en een bong lijkt me gewoon Xtreme relaxed want het koeld super goed en ziet er leuk uit. :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bong koeler? heb je een voorbeeld van zo'n koeler?

39

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
zelf geen ervaring mee ... maar het lijkt mij persoonlijk heel irritant de hele tijd naar dat watergedruppel te luisteren; maar als experiment lijkt 't me wel cool :)

Ook elke dag bijvullen is niet cool ...

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Een bong-cooler is waterkoeling, waarbij je geen radiator gebruikt maar een apparaat wat een deel van het water verdampt. Dit bestaat dan uit een douche- of sproeikop die het water in een pijp blaast, waar een ventilator tegelijkertijd lucht in blaast. Het water verdampt en wordt dus koel.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Nog niet zelf ervaring mee maar wel heel veel gelezen. Een tippie om dat gedrup tegen te gaan: leg een spons oid op de bodem. Dan hoor je dat gespetter niet zo erg. Als je nog vragen oid hebt mail/icq je maar.

Verwijderd

Als je geen douchekop gebruikt maar een vernevelaar hoor je alleen gesis, geen gedrup.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 08:18

Flotter

Pelipper!

(jarig!)
Daar was een tijdje geleden een topic over: [topic=216218/1/25]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

heb er net eentje gebouwd, maar moet mijn waterblokje nog eff maken, dan kan ik hem testen en dan zullen er ook pics verschijnen. :)

• bredend
Dat wist ik allemaal al, maar die vernevelaar zag ik ook in de nieuwe Conrad gids! ik weet alleen niet of het water dan nog energie nodig heeft omdat de warmte energie uit het water dan niet weg gaat maar bewegings energie van een ultrasoon apparaatje. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. :)

• bredend
ik zal mijn schetsen wel ff scannen als mn ouders weg zijn....(ik moet veel huiswerk doen nl. :'( )

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Bong-cooler? Ik d8 eerst aan een hulpding voor je waterpijp, vond 't al raar, maar anders zou 't ook wel in de verkeerde section gepost zijn :P

Specs

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op vrijdag 02 november 2001 20:22 schreef Bredend het volgende:
Dat wist ik allemaal al, maar die vernevelaar zag ik ook in de nieuwe Conrad gids! ik weet alleen niet of het water dan nog energie nodig heeft omdat de warmte energie uit het water dan niet weg gaat maar bewegings energie van een ultrasoon apparaatje. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. :)
Er staat dat ie de temp op 5 graden kan brengen. Weet iemand toevallig hoeveel liter/uur ie aan kan. Jammer alleen dat ie zo duur is.

• bredend
fl 159.77

Verwijderd

heb er zelf een gebouwt (zie sigature) en is wel cool, maar heb momenteel weer een radiator omdat dit makkelijker is ivm lanparty`s.

ook zijn er nog een paar problemen zoals het feit dat het water snel vies is. daarom ben ik nu een nieuwe luchtfilter aan het maken en wil ik een soort van warmte wisselaar in de toren bouwen. dit om het water dat in de toren zit en dat wat door het koelblok gaat gescheiden te houden.

tevens ben ik nog steeds op zoek naar iets om bacterien tegen te gaan. dus als iemand een suggestie heeft post maar

• bredend
Ik weet niet zo gauw iets nieuws, maar misschien moet je je dan wat meer gaan verdiepen in bacterien. FF kijken wat ze lekker vinden en wat niet. Bacterien zullen wel weer een interessant onderwerp worden. oa voor america.

Verwijderd

[just kidding modus]

'bacterie-werende' :? tropische vissen in je bong laten zwemmen :9

[/just kidding modus]

• bredend
http://www.ditisgratis.f2s.com/Xtra/bong.swf

iets later wat gisteren was er iets mis |:(

Verwijderd

ja eeuh leuk maar hoe ga je hem zo vullen ? lijkt me wel lastig om te realiseren.

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Hmmm , ik doe toch héle andere dingen met een Bong :P

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 20:50 schreef Masterdam het volgende:
Bong-cooler? Ik d8 eerst aan een hulpding voor je waterpijp, vond 't al raar, maar anders zou 't ook wel in de verkeerde section gepost zijn :P
>:) same thoughts

• MGP
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Op zaterdag 03 november 2001 12:17 schreef Bredend het volgende:
http://www.ditisgratis.f2s.com/Xtra/bong.swf

iets later wat gisteren was er iets mis |:(
leuk bedacht, maar trek je het stof nu niet van de vloer af en in het resevoir? Of ga je nog een filter plaatsen? En je moet boven in de buis nog condesatie trappen maken anders raak je te veel water kwijt.

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

en hoeveel vocht komt er in je kamer terecht met zo'n ding voor je het weet ben je je eigen behang aan het afstomen en dat lijkt me niet de bedoeling. :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Zorg er maar voor dat er een wc in de buurt is als je deze koeling actief gebruikt :D

• bredend
Aan de bovenkant nog wat doekjes ja, voor de grootste druppels. Ik denk beneden een radiator omdat ik het koelblok gescheiden wil houden. en onder een filter ja. Als het 2 circuits (hoe schrijf je dat?) zijn, hoef je aleen maar af en toe de bong schoon te maken.

Verwijderd

lekker legionella kweken :P

maar mischien dat ik er ook nog wel 1 maak, lijkt me wel leuk om te maken, ik zit aleen met dat vordurende bijvullen

• bredend
Ik zit niet zo vaak te computeren, vind de hardware interessanter.

• bredend
Maar verder dus geen bong ervaring? :?

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 14:59 schreef DETONATORX het volgende:
en hoeveel vocht komt er in je kamer terecht met zo'n ding voor je het weet ben je je eigen behang aan het afstomen en dat lijkt me niet de bedoeling. :)
valt reuze mee... anders kun je altijd nog een flexibele buis naar buiten aanleggen toch ?

• w00Dy
  • Laatst online: 25-04 21:21

w00Dy

Make soap, not war

Op zaterdag 03 november 2001 13:18 schreef dontcare het volgende:
Hmmm , ik doe toch héle andere dingen met een Bong :P
waterpijpje ? >:)

• bredend
hoe werkt zo'n waterpijp eigenlijk?