[XP] Trace.log = 1,4 GB !?

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie net dat ik helemaal geen ruimte meer overheb op de partitie van Windows. Er staat nl. sinds gisteren in de map P:\WINDOWS\system32\LogFiles\WMI een log-bestandje van 1,4 GB ?! :?
Ik kan m niet verwijderen, ik krijg dan de melding dat ie in gebruik is. Door wat dan?
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien?

bedankt!

spek pc, spek hifi, last.fm

Verwijderd

Wat het is weet ik niet, maar kan je niet van a:\ opstarten en het dan weggooien?

• Hephaistos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02-2024
Logfile misschien iets dat wordt aangemaakt(en bijgehouden) door een programma, wat je later ge-ïnstalleerd hebt ?
Heb hier 4 dozen met XP pro erop, maar in de system32 geen logfiles-dir....

• YoG
  • Niet online
Bedankt mensen, maar heb t net zelf opgelost door van Ms' site een reskit-util genaamd Tracelog.exe te halen waarmee je een trace session kunt starten/stoppen enz.

Het schijnt dat allerlei soorten dingen logt, maar wat :?
Wordt niet veel wijzer van de omschrijving..
ben toch wel benieuwd wat ze allemaal in een 1 gieg textbestandje kunnen proppen :)
This command-line tool starts, stops, or enables trace logging. The results of event logging can be viewed with either the TraceDmp or Reducer tools.

TraceLog acts like a Windows Management Instrumentation (WMI) controller link in that it helps control the various parameters associated with the logging of event traces.

You can use TraceLog to do the following:

Start, stop, update, and query a trace session.
Set up a buffer in which the event traces are logged by the provider.
Create a log file to which the buffer is flushed. You can also set up a real-time mode in which the buffer is delivered directly to the consumer.
Provide more specific control over system-level tracing.
Control the level of tracing required.
TraceLog first creates a cyclical buffer and enables tracing. The WMI provider, such as the operating system or an application (the directory service, for example), starts tracing events. These traces are written to the buffer. As the buffer is filled, the data is written to a log file. If real-time mode is set, the consumer (such as TraceDmp or another application) can take data directly from the buffer.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Waar staat dat bestandje ergens ?? Ik heb al een half uur gezocht maar nog nix gevonden !! de KB van Microsoft is superonduidelijk en MSDN staat het ook niet op.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb hier ook een tracelog staan, en telkens als ik refresh zie ik hem stijgen in grootte.
Dat is ook een van de redenene dat na een tijdje achter de computer gezeten te hebben, mn vrije ruimte van 900MB naar 0 loopt.

Wat een ellendig ding. :(

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb zelf ook (eindlijk) een oplossing gevonden.

Het proggie tracelog.exe (MSDOS proggie niet de windows) kun je vinden in de xp map in: Support/tools/support.cab
Als ik het goed heb, trace hij de NT kernel.
En heeft geen limiet in groote.
(ik begrijp niet dat dat ding standaard aanstaat en oneindig doorgaat)

In deze cab vind je dus de tracelog.exe

Om het te stoppen moet je tracelog.exe uitvoeren.
Maar dat moet elke keer opnieuw als je je windows start.
Dus maak je een autoexec.bat (staat hidden als systeembestand) de volgende regel= tracelog -stop.

Als ik het goed heb wordt hij dan automatisch uitgeschakeld.
Uiteraard eigen risico.

*D

• XthinkZ

XthinkZ

FF een update omdat ik het niet zo goed beschreven heb.

Ik heb dus dat tracelog.exe bestandje op de C schijf gegooid.
Vervolgens heb ik in de autoexec.bat de volgende regel aangebracht:

C:\tracelog.exe -stop

Het probleem is dat de autoexec.bat niet gestart word als XP opgetstart is. Vandaar dat ik een snelkoppeling gemaakt heb in de startup map (erin slepen).

Volgende keer zul je merken als je in de tracelog map zit en steeds refreshed, het bestand niet meer groter word.
Maar (bij mij) op zo'n 50 MB blijft.

Suc6!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
het kan veel makkelijker heb ik net ontdekt :

gewoon de attributes van trace.log op 'alleen-lezen' zetten... kan Windows XP er ook niet meer naartoe schrijven. Weet alleen niet zeker of het werkt ;)

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik heb niet eens een dir ...system32\logfile\

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 20:30 schreef mikenl het volgende:
Ik heb niet eens een dir ...system32\logfile\
/me ook niet.

🌞🍃

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

kheb die dir ook niet :(
vaagjes zeg... wie of wat start die logger dan?
Kheb al op 4 verschillende XP-machines gewerkt
en ook allemaal effe gechecked, maar geen logdir... :?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• XthinkZ

XthinkZ

Ik was hem tegengekomen toen ik mn systeem wilde cleanen met behulp van "DISKDATA" superhandig proggie om te zien waar je je schijfruimte aan kwijt bent.

vond het steeds raar dat ik als m'n systeem was gestart ik 900MB vrije ruimte had en na een tijdje niks meer. Vandaar.

Dus porbeer dit proggie eens en kijk waar je de meeste ruimte aan kwijt bent..

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Waar staat dat tracelog.exe ergens????
Kan hier iemand ff een link ernaar plaatsen ofzo?
bvd

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Op donderdag 15 november 2001 23:26 schreef XthinkZ het volgende:
...
Het proggie tracelog.exe (MSDOS proggie niet de windows) kun je vinden in de xp map in: Support/tools/support.cab
...
daar staat ie dus :)

Op je winxp cd that is

• XthinkZ

XthinkZ

Ik zal jullie nog eens iets leuks vertellen.

Na een nieuwe install (ja ik heb XP zover gekregen dat ie verneukt was en zels de restore functie niet meer werkte :) )

Bestaat die tracelog map ook niet meer.
Dus niet iedereen heeft dit probleem, en waarschijnlijk komt het door een of andere instelling, die anderen later nog kunnen krijgen...

Maar wel vaag die trace...
Vooral omdat ik niet de enige ben.

Verwijderd

Ik heb XP nu al vrij vaak en diverse versies op mijn eigen en andere pecees geinstaleerd.De ene keer is de instalatie groter dan de andere keer.Ook wordt de pagefile(virtueel geheugen)soms wel en soms niet aangemaakt.Heel wat instellingen zijn soms aangevinkt en soms niet.Ook moet ik soms bij internetopties de verbinding(via proxy)instellen en soms niet.

RARA

Typisch een Microsoft product zullen we maar zeggen.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb op een 2e partitie van mijn primaire schijf (Windows XP staat op de 1e partitie) een map staan die heet \volume information ofzoiets (zit nu op mijn werk dus kan het niet controleren).
Die map bevat in totaal 4GB aan data. Als ik die map probeer te deleten krijg ik ook de melding dat er een bestand in gebruik is. Wat staat er eigenlijk in die map? Als je het mij vraagt is het een hoop tering zooi en ik kan niet wachten om hem weg te gooien.

• XthinkZ

XthinkZ

Het is een waardeloos bestand die alle kernel activiteit traced (kun je zien als je Tracelog.exe start in een dos scherm Staat iets van "trace kernel logger")
Opties te vinden met trace /?

Toen ik in de map zat en steeds ververste zag ik dat bestandje gewoon in volume stijgen. Als ik iets van vijf keer refreshte was ik al een 1MB verder. Als ik niks deed of een tijdje wachte met een refresh werd het niet veel groter en was dit het zelfde verhaal. (bestand stijgt alleen als je zelf iets doet).

Met een nieuwe restart wordt het bestand verwijdert en een nieuwe aangemaakt. (had toen met die autoexec.bat automatisch stop gezet en daarna op read only gezet zodat hij minimale groote heeft).

Mar nu met mn nieuwe install is ie pleitte.....
Gelukkig maar.

• YoG
  • Niet online
Heeft hier iemand wel s BootVis gebruikt? Ik dus wel. Tis een progje van Ms zelf die 't booten wat versnelt. Volgens mij heeft ie die logfile nodig om te zien wat er allemaal kan worden geoptimaliseert.
Die grote trace.log kon ik pas verwijderen nadat ik "tracelog -stop" had gedaan. Ik startte een paar dagen daarna weer die bootvis op en toen gaf ie een foutmelding over kernel activity ofzoweeds :? dat niet getraced kon worden. Met "tracelog -start" werkte t zaakje weer. Toen ik daarna weer rebootte stond die trace.log van 1,4 gb d'rweer...

• XthinkZ

XthinkZ

Joh, nou je het zegt. Je kunt best wel eens gelijk hebben.
Ik heb sinds mn nieuwe install gen tweakXP of bootvis aangeraakt, en hij start nu al lekker supersnel na een paar goede defragmentaties. Daar heb ik bootvis nu echt niet meer voor nodig...

Bootvis maakt zelf trouwens een bestand aan van ongeveer 30 MB waar alle opstartbestanden opstaan. Dus hij gebruikt dan niet meer die van XP volgens mij...

Als je wilt dat ie niet meer groter wordt, doe dan dat autexec.bat geintje dat ik had uitgevoerd. Dan stopt ie hem direct na het starten. EN als je hem daarna nog eens read only maakt, ben je grotendeels van het propbleem af denk ik.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 15:23 schreef rscp1 het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb op een 2e partitie van mijn primaire schijf (Windows XP staat op de 1e partitie) een map staan die heet \volume information ofzoiets (zit nu op mijn werk dus kan het niet controleren).
Die map bevat in totaal 4GB aan data. Als ik die map probeer te deleten krijg ik ook de melding dat er een bestand in gebruik is. Wat staat er eigenlijk in die map? Als je het mij vraagt is het een hoop tering zooi en ik kan niet wachten om hem weg te gooien.
Dat is volgens mij hetzelfde als de Restore map in ME.Als je restore afvinkt blijft het namelijk een legemap.Helaas is verwijderen niet mogelijk.

Verwijderd

Het is inderdaad Bootvis. Na schone install geen logfile meer. Na runnen Bootvis, jawel, logfile van 1GB plus. Fijne util

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 21 november 2001 02:34 schreef silures het volgende:

[..]

Dat is volgens mij hetzelfde als de Restore map in ME.Als je restore afvinkt blijft het namelijk een legemap.Helaas is verwijderen niet mogelijk.
Klopt; je kunt wel ff tijdelijk System Restore uitzetten, en dan weer aan, dan ben al weer wat lichter.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 02:34 schreef silures het volgende:

Helaas is verwijderen niet mogelijk.
Moet je eens opletten >:) Wie is er nou de baas? Windows of ik?

Verwijderd

Ik had er ook last van, had bootvis gebruikt om mijn boot te versnellen en kreeg hetzelfde enorme tracelog.

Simpele oplossing: ga naar Bootvis, klik op "trace" in het menu -> "stop tracing".

Het resultaat was dat het tracelog werd verwijderd. *D

Damn that "util". :r

edit: trace.log is nog niet weg. :(

Hij is nu 4 gig. ;(

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Zat er zelf ook mee (1 Gig) en kon na het stoppen de logfile gewoon verwijderen!

Voor diegene die hier nog steeds mee zitten en de CD niet bij de hand hebben:

http://www.microsoft.com/...s/existing/tracelog-o.asp

Deze is voor W2K, maar werkte bij mij (XP-Pro) prima. :*)

Update 08-10-2002:

Na een Repair gedaan te hebben ivm andere probjes, stond de tracelogging gewoon weer aan! (was bij mij tot 3.6 Gig gekomen omdat ik mijn doos nooit uitzet maar hem laat 'hybernaten') Deze weer via Bootvis uitgezet en daarna kon ik hem weer zojuut naar de bittenbak sturen 8)

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 08-10-2002 20:39 . Reden: Extra Info voor de geinteresseerde lezer ]

Pagina: 1