on-board geluid ECS K7S5A kraakt

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:12
Juist, het geluid van m'n nieuwe ECS K7S5A kraakt bij het scrollen en geeft tikjes bij het sluiten van vensters :(.
Ik heb de laatste drivers al gedownload -> helpt niet... :'(
Zijn er mensen met hetzelfde probleem, of loopt het bij jullie met hetzelfde mobo allemaal 'geruisloos'?
Weet er iemand een oplossing?

Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel had aan die on-board troep! :(

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
dma aanzetten? hielp bij me moeder wel, alleen dat was een msi k7t turbo

• gabberjoost
Op vrijdag 02 november 2001 19:50 schreef Clithopias het volgende:
dma aanzetten? hielp bij me moeder wel, alleen dat was een msi k7t turbo
staat aan...

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
gewoon aparte geluidskaart kopen, heb hetzelfde prob, en heb nu een fortissimo II gekocht, roxor kaart ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• gabberjoost
Op zaterdag 03 november 2001 01:14 schreef Evil_Homer het volgende:
gewoon aparte geluidskaart kopen, heb hetzelfde prob, en heb nu een fortissimo II gekocht, roxor kaart ;)
tja, zit nix anders op denk...

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Kijk eens of ie niet toevallig op dezelfde IRQ zit als de videokaart

specs

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op vrijdag 02 november 2001 18:41 schreef gabberjoost het volgende:
Weet er iemand een oplossing?

Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel had aan die on-board troep! :(
Ik heb ook een ECS K7S5A, en heb een maandje met o.b.-audio gewerkt, maar het had een heleboel beperkingen: ik kon niet eens een DivX fatsoenlijk afspelen, of een visualization in WinAmp vloeiend draaien. Het kraakte, tikte en dergelijke. Ik werd er echt goed zat van, de snelheid tijdens het spelen van spellen werd naar beneden getrokken, bovendien had het geluid een vertraging in spellen, van 0.1 tot 2 seconden, wat ook erg hinderlijk was.

Ik heb voor 150,- een Hoontech iPhone Digital XG besteld, en gisteren heb ik 'm ontvangen. Nu ben ik van alle problemen af: alle spellen draaien net een tikje sneller, het geluid heeft geen vertraging meer, WinAmp visualization draait prima, DivXjes geven ook geen problemen meer en bovendien is alle ruis verdwenen. Kortom: koop gewoon een losse geluidskaart, dat is zooooooooooo veel beter dan die on-board troep van ECS (en van welk mobo dan ook), je zal er echt geen spijt van krijgen dat je eventjes in je buidel hebt moeten tasten. Geen haar op m'n hoofd die er spijt van heeft, in ieder geval.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• gabberjoost
Op zaterdag 03 november 2001 14:34 schreef twopack het volgende:
Kijk eens of ie niet toevallig op dezelfde IRQ zit als de videokaart
Nope, beeld zit op 5 en geluid op 11 en 10...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

No probs hier in win2k

webOS all the way!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien een vage opmerking: is het niet gewoon dat het geluid nog aanstaat bij het afsluiten van een venster(dus net als bij het opstarten/afsluiten van windows). Dit omdat jij zegt dat ie tikjes geeft. Meestal is dit namelijk een een tik-geluid.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Misschien een vage opmerking: is het niet gewoon dat het geluid nog aanstaat bij het afsluiten van een venster(dus net als bij het opstarten/afsluiten van windows). Dit omdat jij zegt dat ie tikjes geeft. Meestal is dit namelijk een een tik-geluid.
Nee, dat is 't niet.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Al nieuwe drivers gedownload?

Hier kan je ze vandaan halen (Audio, 11MB)

Er zijn ook nieuwere VXD/AGP drivers (vergelijkbaar met de 4-in-1 van Via), deze kan je hier downloaden.

Succes!

webOS all the way!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
owja, met die onboard had je ook gebrom wanneer je je muis verplaatse, en kwam er raar geluid uit de boxen wanneer je een venster minimaliseerde, nu niet meer met aparte geluidskaart

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
let er wel op dat als je een andere geluidskaart erinzet, dat je de onboard zooi UITZET :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 07:12 schreef Cutebritney het volgende:
let er wel op dat als je een andere geluidskaart erinzet, dat je de onboard zooi UITZET :)
Neuh hoeft niet hoor :)
Ik gebruik hier een Fortissimo voor mn koptelefoon en de on-board van de ECS voor mn speakers.

(niet tegelijk natuurlijk voor je dat gaat vragen) :)

• gabberjoost
Op maandag 05 november 2001 07:12 schreef Cutebritney het volgende:
Lijkt me wel verstandig, ja.
Had vroeger zo'n pcchips :r mobo, en dat ging niet lekker als de onboard sound + gewone sound aanstond >:) :o

Verwijderd

Had hetzelfde, maar het gebeurde alleen onder Windows XP, dus niet onder Windows98 oid..

Nu maar een Soundblaster Live gekocht en het hele onboard gebeuren uitgezet.
Pagina: 1