Chello 10.63.64.128 adres..

Pagina: 1
Acties:

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Ik hem weer eens mijn netwerk kaart veranderd maar nu krijg ik een private ip adres van chello. Ik weet dat ik nu naar een bepaalde site moet om mijn mac adres in te vullen van mijn cable modem. Maar ben ff dat ip-adres van die site kwijt weet iemand hem nog..

Oja er is een keer een topic over geweest maar die kan ik niet meer vinden..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als je probeert te internetten krijg je dan niet automatisch een service pagina van chello ervoor?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

ff een url die eindigt op .com intypen, dan zou je als alles goed werkt automatisch moeten worden geredirect naar die page...

• Tylen
  • Laatst online: 09:46

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 18:39 schreef jelmervos het volgende:
Als je probeert te internetten krijg je dan niet automatisch een service pagina van chello ervoor?
nop....
Op vrijdag 02 november 2001 18:43 schreef Mark_640 het volgende:
ff een url die eindigt op .com intypen, dan zou je als alles goed werkt automatisch moeten worden geredirect naar die page...
Ja bedankt... :) Oke adjes gooi maar op-slot...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik was laatst namelijk ook bij iemand met dat zelfde probleem.

Ik kreeg toen zo'n pagina waar ik user/ww moest in tikken. Daarna gegevens zoals een serie nummer die op de modem staan.

Ook een lokatiecode, enig idee waar ik die weg haal :?

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Met locatiecode bedoelen ze je postcode... Alleen snappen ze bij Chello nog niet dat dat geen algemeen nederlands is... ;)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

|:( |:( |:( |:(

Hoezo we maken het makkelijk voor de klant!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

als je een 10.X.X.X adres hebt moet je ff naar de APS pagina. Typ als url simpelweg APS in en het werkt.

Op die pagina moet je ff wat gegevens invoeren: je gebruikersnaam (mailnaam zonder @chello.nl), je paswoord, je modemnummer (achterop je modem bij de streepjescode), je locatiecode (postcode zonder cijfers) enneh dat was het geloof ik. Dan ff rebooten en eventueel een nieuwe lease aanvragen.

Hup ben je weer online.

Verwijderd

Onderstaande lijkt me duidelijk. Ik had donderdag precies dezelfde ellende en nu blijkt de DHCP server in puin te liggen :(

actuele storingen

Vrijdag 2 november 2001

(netwerk) Op dit moment zijn er problemen aan de DHCP-server voor chello-abonnees. Deze server zorgt voor de verdeling van ip-nummers, waarmee contact gemaakt kan worden met het Internet. Door deze problemen is het mogelijk dat er geen verbinding met het Internet gemaakt kan worden en/of dat u wordt doorverwezen naar een pagina, waarop wordt aangegeven dat er contact met de helpdesk opgenomen dient te worden.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had het ook, maar mijn account was gedeactiveerd. Echt klote. Dus ik kon niets meer, een keer chello aan de lijn gehad(was toen op school) en ze zeiden dat ik het dan zo en zo moest doen. Maar dat werkte dus niet. Dus ik vanochtend weer gebeld, hebben ze ff mijn account aangezet, en de infrastruktuur(zo noemde hij het) weggegooid voor mijn modem. Toen moest ik ook naar die aps gaan(na 15 min. het systeem was erg langzaam zei hij). Toen kon ik wel inloggen, en moest ik mijn mac adres van het modem intypen. En de lokaatie kode(postkode - letters). En toen het modem resseten. En toen deed het het nogniet. Toen ben ik een half uur aan het proberen gegaan, modem iedere keer weer gereset enzo. En toen na een half uur deed het het eindelijk.

Nou dit zou het makkelijker moeten maken volgend chello(APS ipv eerst vrijgeven). Maar volgensmij is het gewoon een poging om te voorkomen dat je het in je hooft haalt om ooit nog eens een nieuwe pc te kopen, of een andere aan te sluiten.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Volgens Chello heeft dit allemaal te maken met nieuwe features die hierdoor mogelijk moeten kunnen worden.
Bijvoorbeeld het wijzigen van je wachtwoord en het wijzigen en/of aanmaken van e-mailaliassen.

Dat zou op zich wel weer aardig zijn natuurlijk...

Nog een tip voor mensen die 'aps' niet of slecht kunnen benaderen; gebruik één van de volgende adressen:

aps001kabn.chello.nl
aps002kabn.chello.nl
Pagina: 1