PC doet vreemd met opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds 3 weken behoorlijke sores met mijn pc, een hdd die misterieus crashed.

Heb nu nieuwe hdd gekocht en de problemen blijven. Dit zijn de symptomen.

PC loopt af en toe compleet vast (zowel in win98 als in bios of bootup)

soms boot pc niet op als ik m aandoe.

soms als ik m aandoe detecteerd hij mijn harde schijven niet en de harde schijven starten niet op.

Soms spinnen me hdd's ineens down terwijl ze fanatiek aan het copieren zijn. (daar gaat mijn data :( )

Ik ben nu constant alle voltages aan het monitoren met multimeter en de 5V lijn staat netjes op 5V en de 12V lijn staat netjes op 11.95V dus dat lijkt prima (onder belasting valt deze ietsje naar 11.90)

Mijn systeem:

Abit BH6 Rev 1.02
eerst celeron 566a nu een Celeron 900.
Inwin Bigtower met 250W voeding
1x 20gb hdd (nieuw)
1x 8.4gig hdd (oud)
48speed aopen
16 speed liteon brander
640mb geheugen. (133Mhz)
TNT2 Vgakaart.

Is mijn moederboard aan het overlijden, is mijn voeding aan het overlijden? Iemand enige suggesties?

alvast tnx!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

hdd is niet kapot lijkt mij, het is denk ik een wattage probleem. als je kunt testen (300watt lenen of bij iemand anders) met een 300watt supply en de symptonen zijn over, dan zou ik een 300watt kopen

Verwijderd

ik gooi het op het geheugen als ie vast loopt in de bios
voeding moet geen probleem zijn als het minimaal een 250 watt is

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Het is een 250W voeding, dus die zou zwaar zat moeten zijn d8 ik zo :)

ik kan in elk geval proberen om er een nieuwe in te zetten 300W is altijd beter dan 250.

Geheugen kan bijna niet het probleem zijn, problemen zijn begonnen toen ik mijn 4GIG verving door een 13gig. (geheugen draaide toen al mooi poosje lekker).

sinds die 13gig (die ECHT stuk is, in elke pc waar ik m instop loopt ie niet ) erin zit heb ik dus die crash problemen, vage spindown problemen etc.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Smells like dead mobo.. Geheugen wordt nauwelijks aangesproken in de BIOS, behalve als 't getest wordt dus dat zal 't niet zijn. Als je hdd's zomaar uit springen terwijl ze aan het spinnen zijn zou ik voor mobo gaan ipv voeding maar testen kan natuurlijk nooit kwaad.

Succes ermee!