Hoi,
ik heb sinds 3 weken behoorlijke sores met mijn pc, een hdd die misterieus crashed.
Heb nu nieuwe hdd gekocht en de problemen blijven. Dit zijn de symptomen.
PC loopt af en toe compleet vast (zowel in win98 als in bios of bootup)
soms boot pc niet op als ik m aandoe.
soms als ik m aandoe detecteerd hij mijn harde schijven niet en de harde schijven starten niet op.
Soms spinnen me hdd's ineens down terwijl ze fanatiek aan het copieren zijn. (daar gaat mijn data
)
Ik ben nu constant alle voltages aan het monitoren met multimeter en de 5V lijn staat netjes op 5V en de 12V lijn staat netjes op 11.95V dus dat lijkt prima (onder belasting valt deze ietsje naar 11.90)
Mijn systeem:
Abit BH6 Rev 1.02
eerst celeron 566a nu een Celeron 900.
Inwin Bigtower met 250W voeding
1x 20gb hdd (nieuw)
1x 8.4gig hdd (oud)
48speed aopen
16 speed liteon brander
640mb geheugen. (133Mhz)
TNT2 Vgakaart.
Is mijn moederboard aan het overlijden, is mijn voeding aan het overlijden? Iemand enige suggesties?
alvast tnx!
ik heb sinds 3 weken behoorlijke sores met mijn pc, een hdd die misterieus crashed.
Heb nu nieuwe hdd gekocht en de problemen blijven. Dit zijn de symptomen.
PC loopt af en toe compleet vast (zowel in win98 als in bios of bootup)
soms boot pc niet op als ik m aandoe.
soms als ik m aandoe detecteerd hij mijn harde schijven niet en de harde schijven starten niet op.
Soms spinnen me hdd's ineens down terwijl ze fanatiek aan het copieren zijn. (daar gaat mijn data
Ik ben nu constant alle voltages aan het monitoren met multimeter en de 5V lijn staat netjes op 5V en de 12V lijn staat netjes op 11.95V dus dat lijkt prima (onder belasting valt deze ietsje naar 11.90)
Mijn systeem:
Abit BH6 Rev 1.02
eerst celeron 566a nu een Celeron 900.
Inwin Bigtower met 250W voeding
1x 20gb hdd (nieuw)
1x 8.4gig hdd (oud)
48speed aopen
16 speed liteon brander
640mb geheugen. (133Mhz)
TNT2 Vgakaart.
Is mijn moederboard aan het overlijden, is mijn voeding aan het overlijden? Iemand enige suggesties?
alvast tnx!
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.