Toon posts:

[Java] Classes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit een simpel vraagje, maar ik loop toch steeds tegen problemen aan hiermee :(

Ik zal het even uitleggen,
stel: ik heb een class 'Test', nu wil ik een andere class (of subclass van test) maken die een plaatje tekent in de class 'Test',
en dat ik in de class test dus bijv. kan doen:
Blaat bl = new Blaat();
kan iemand mij een hint geven of naar een site verwijzen waar zoiets staat in code?

:)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
ScitzoFreak: stel: ik heb een class 'Test', nu wil ik een andere class (of subclass van test) maken die een plaatje tekent in de class 'Test',
In principe geven de bewoordingen die je gebruikt al aan dat je verkeerd bezig bent. Je kunt geen plaatje tekenen in de class Test. Je moet niet denken in termen van methoden en functionaliteit, maar in termen van logische onderdelen van je applicatie: items, objecten. Als er trouwens in de klasse Test ergens een plaatje op getekend zou moeten worden, zou de klasse Test dat altijd zelf moeten doen (groepering van functionaliteit).

Als je een plaatje wilt tekenen dan is dat een aspect van de grafische userinterface. Vaak zit een afbeelding weer in een ander onderdeel van de userinterface. Maak dus klassen die items in de userinterface representeren.

Als ik vaag klets moet je even beter uitleggen wat je moet maken, dan kan ik beter op jouw specifieke situatie ingaan.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Huh? een plaatje tekenen in een class? 'k Begrijp niet goed wat je bedoelt hoor.

Of wil je misschien zeggen een object van een class die een functie/method heeft waarmee je een tekening kan inladen ofzo?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
:+

Het is voor een klein spelletje,
de bedoeling is dat ik bijv: Enemie e = new Enemie();
Dus een klasse Enemie heb, die ik dus oneindig kan toevoegen in de klasse Test.
En de klasse enemie moet dus een gifje weergeven.
Kan ik daar niet Canvas voor gebruiken :?
dus class Enemie extends Canvas?

tijdje gestopt met java en delphi en c++ gedaan, zo raak je ook lekker confused :)

Maarja, ik zal wel weer iets willen wat niet mogelijk is :+

edit:
ik bedoelde Canvas ipv panel :+

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Hah, dus iedere keer je een instance van een class creeërt, wil je dat er een plaatje verschijnt.

Dat inladen van dat plaatje doe je dan best in uw constructor.

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je een klasse Test hebt die onder andere Enemies kan bevatten, kan je het beste zorgen dat de klasse Enemy zichzelf tekent op een bepaalde plek op het Canvas (waarom trouwens niet gewoon een null layout en een Panel gebruiken :Z ) .

Je kan er ook voor kiezen om de enemies aan te laten geven welk plaatje ze willen zijn en die dan door de klasse Test zelf te laten tekenen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1