TnT 2 problemen met een onbekend mobo

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:24
Hoi,

Ik heb voor een vriend van school een nieuwe TnT 2 kaart van Nvidia in zijn computer gezet (een Quad Powerline, Pentium 75).
Nu vertikt het ding te werken, de bios geeft het signaal alsof er geen vidkaart in zit.
De bios is niet in te komen met de gewoonlijke toetsen (F1, Delete en Insert).
Het is een Award bios (nog zonder die power saver) uit 1992.
Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen ?

Icheb

sebsoft.nl

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
tnt 2 in een p75 :?
wat heb je eraan stop er gewoon een ati pci kaartje in van 4 meg en een voodoo 2 kan je ook mooi gamen

ik ga uit dat hij PCI is maarja je hebt van die mensen die drukken een AGP kaart in de PCI en dat ga natuurlijk nie werken

• Icheb
Hij wou een perfecte PCI kaart, dus heb ik een goeie PCI kaart voor hem gekocht.

Wat zou ut probleem kunnen zijn ?

sebsoft.nl

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Stroom, veel meer stroom.

Verder busmastering: bij de wat oudere bordjes wil het nog wel eens zo zijn, dat niet alle PCI sloten busmastering ondersteunen. Misschien dat die TNT2 daar moeilijk over doet. Alle PCI sloten proberen met die TNT2.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 17:52 schreef Icheb het volgende:
Hij wou een perfecte PCI kaart, dus heb ik een goeie PCI kaart voor hem gekocht.

Wat zou ut probleem kunnen zijn ?
Nou, dat is niet echt een goede kaart voor dat systeem hoor. Tnt vraagt relatief veel cpu kracht. Een voodoo 1 of 2 was beter geweest.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik weet het probleem vrijwel zeker: zet in de BIOS de optie Assign IRQ To (PCI) VGA maar eens aan...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Icheb
Ik ken de bios niet in, de toetsen om erin te gaan doen het niet...

sebsoft.nl

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik zit nu erover met je te chatten op msn maar ik kan je zeggen dat dit vanwege alles wat hierboven geschreven is niet zo'n heel slimme actie is. Trouwens ook wel eens van PCI 2.0 en PCI 2.1 gehoord? Socket 5 mobo's (en wellicht ook vroege socket 7 mobo's) hebben PCI 2.0, en een moderne PCI kaart als die TNT is PCI 2.1. Gaat dus niet op een oud mobo. Volgens mij was een SiS6326 prima geweest voor dat systeem. De 2D van die kaart is voor zo'n systeem voldoende, en er zitten zelf een paar 3D functies op (niet erg uitgebreid ofzo, maar oudere spellen, zoals voor een P75-133 kan je daar wel op draaien, 3D geaccelereerd)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 02 november 2001 18:10 schreef Icheb het volgende:
Ik ken de bios niet in, de toetsen om erin te gaan doen het niet...
Heb je die opties ook bij oudere biossen dan? (moet ik eens checken bij mijn P133 machines) Als dat de oplossing al is dan ga je het bios toch in met een andere videokaart, er zat eerst nog een andere in toch?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1