Toon posts:

HTML in flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een flash vraag. Weet iemand hoe ik HTML in een flash object kan krijgen?
Ik heb al zo'n flash object gemaakt. Je kunt hem hier zien: www.cheatmachine.com/echie.html
ik wil namelijk in dat beeldscherm HTML pagina's laten verschijnen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met frames gaan kutten :(
andere manier weet ik niet >>> bestaat denk ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

hmm, lijkt me niet mogelijk:
HTML wordt 'geparst' door de browser (d.w.z omgezet tot een leesbaar geheel) terwijl een flashmovie geparst wordt in flash en afgespeeld door de flash-plugin in de browser. De player doet dus de communicatie van movie naar gebruiker terwijl de browser zorgt voor de plaats van de movie in het window. Ik zou dus denken dat HTML IN de flash-movie niet door de browser gelezen wordt...
dat wordt dus terugvallen op simulatie van de HTML-docs in de movie of gaan k*tten met frames en meerdere movies :(

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook al eens eerder bedacht...Zou wel erg cool zijn als je IN een flash movie html pagina's kan browsen (bouw je eigen flash-browser)...Voorlopig zit er niks anders op dan de manier die Hangloozz aangaf te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
[van de topic af] Hé Mas*Mind, ben jij ook Mas*Mind op dat UBB forum? [van de topic af]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Je zou natuurlijk kunnen werken met SSI:

[html]
[include etc. flash]
[html]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je een layer over je flash movie plaatsen en daar de paginaas in laden. Ik weet niet of dit kan maar het is maar een idee.

TheScape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat kan dus niet. Wel vervelend.
Weet iemand of tweee verschillende flash-movies met elkaar kunnen communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

error :(

kan wel ;) www.dansteinman.com/dynduo (again :) )

tis alleen ff kut om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash movies kunnen in ieder geval wel met elkaar en met javascript communiceren. Dus je zou dan inderdaad voor een frames-based oplossing kunnen gaan.

Voorbeelden voor die communicatie kun je vinden op www.flashkit.com

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het is wel mogelijk, klik met je rechtermuisknop op je werkblad en selecteer insert, zo kan je vanalles, inclusief HTML plaatsen.
Ik heb helaas niet geprobeerd wat er mogelijk is in combinatie met HTML zoals plaatjes, het laat in ieder geval tekst en hyperlinks zien.

iOS developer

Pagina: 1