Ik vrees dat jij het antwoord nooit zal vinden.
Maar wij leven in ieder geval om ons voort te planten. (evolutie)
Iets anders kan ik niet zeggen.
Verwijderd
Verwijderd
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
je leeft omdat je straf hebt van god en je moet in je leven op een moment inzien dat jesus de verlosser is.
sorry andere geloven weet ik het niet precies van.
athist
je leeft en echt een doel heb je niet.
maatscapij.
je leeft om de maatschapij te dienen.
ik.
mmmm kwee nog niet.
Verwijderd
en de tegenovergestelde vraag
Waarom zou je niet leven ?
hebben beiden het zelfde antwoord
'Waarom niet'
Leven is een toeval. En een best geinig toeval, al zeg ik het zelf.
"Ik heb de mensen en de djinn slechts geschapen om mij te dienen." (51 - 56).
Zie ik zelf de gestelde vraag beantwoord met: "Wij leven om, die Ene God, zonder gelijken, die niet verwekte noch werd verwekt, te aanbidden."
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Verwijderd
anders kúnnen en het -enige- alternatief sterven
-dus de dood- is
De mens is een product van een mega-lange
evolutionaire ontwikkeling
waarbij de zwakken (lees: 'stervers')
verloren zijn gegaan en de
sterken (lees: 'overlevers') zijn blijven
bestaan
Nog dagelijks kiezen er mensen voor het
alternatief (zelfmoord) om daarmee
-volkomen onbewust-
het aantal overlevers te verhogen en zo de
zwakken van de sterken te scheiden
met als enige doel
de kans op een sterker geslacht.
Het leven zelf dient overigens geen enkel doel maar
omdat sommige mensen dat té doelloos vonden hebben
ze er een richting aan gegeven door een God te bedenken
die ze zogenaamd een doel geeft.
Dat dit alles kunstmatig en bedacht is (je spreekt
immers van 'geloof') doet aan de onzinnigheid van
het leven niks af....
Geloof kan gezien worden als 'troost' om de
onzinnigheid van het leven aan te kunnen....
Verwijderd
die Ene klinkt zo als een hele erge egoist.....Op vrijdag 02 november 2001 17:32 schreef unclero het volgende:
Zie ik zelf de gestelde vraag beantwoord met: "Wij leven om, die Ene God, zonder gelijken, die niet verwekte noch werd verwekt, te aanbidden."
Verwijderd
1. Het doel van leven, is het leven zelf.
2. Het leven is een universum dat zichzelf probeert te begrijpen (men mag "universum" ruim nemen).
3. Het leven is gemaakt door een god die een soort van patience speelt met een zeer uitgebreid kaartspel (sorry, maar wij zijn dan echt niet meer als een stelletje kaarten).
In iedergeval, is het belangrijk? Het doel van je leven vul je zelf in, blijf in iedergeval hopen dat je het doel niet bereikt want het is de reis erheen die telt.
Verwijderd
Die structuren weren groter, en nu is het leven er. Het brengt gewoon meer orde in de chaos...
Geloof je dat? Mooi.
Ik niet
Leef ik?
Bestaan mijn medemensen, en leven zij ook?
Heeft het leven een zin?
Moet alles een doel hebben?
Bestaat zinloosheid?
Is er een noodlot?
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Ik geloof niet in een hoger doel, een noodlot, een zinnigheid van het leven, een godheid die dit controleerd of hoe je je het ook wilt voorstellen. Is het onmogelijk om voor te stellen dat things just are, stuph happens enzo? Het is moeilijk, en ik geloof dat daar de religies op gebaseerd zijn, het onvermogen dit voor te stellen wordt dan ingevuld. Maarja, wie ben ik
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
we leven, omdat Leon het meent. Als L-on dan weer eens 'tzeije roept denkt Reken ook van hmm.. ik meen het.
Verwijderd
De betekenis of het doel van het hele gebeuren op zich, is volgens mij niet iets wat een mens kan bevatten. Zowiezo geloof ik niet dat eens mens een eigen wil of gedachten heeft, de hele kosmos is 1 grote machine die volgens een al vastliggend patroon doordraait in een oneindige tijdcyclus.
Verwijderd
he, waar haal jij je paddo's?Op vrijdag 02 november 2001 20:48 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
De zin van het leven is imho zin IN het leven (letterlijk, dus als in "er zin in hebben").
De betekenis of het doel van het hele gebeuren op zich, is volgens mij niet iets wat een mens kan bevatten. Zowiezo geloof ik niet dat eens mens een eigen wil of gedachten heeft, de hele kosmos is 1 grote machine die volgens een al vastliggend patroon doordraait in een oneindige tijdcyclus.
Verwijderd
Wij bestaan omdat het kan. Het is weer de menselijke arrogantie om te denken dat er een reden voor ons bestaan moet zijn. Om even alle gelovigen af te kappen (90% van de mensheid):
Waarom zou een perfecte god ooit een leven maken. Perfectie leidt ook tot voorzienigheid. Een perfecte god is alwetend dus heeft geen reden om een mensheid te maken.
Voor de Atheisten:
Geloven dat er een reden moet zijn van bestaan leidt is de basis van elk geloof. Hieruit volgt dus dat iedereen die denkt dat hij geen geloof heeft, maar wel denkt dat er een plan achter het leven zit, eigenlijk toch gelovig is.
Nogmaals, wij bestaan omdat het kan. Zolang er geen wet is die iets onmogenlijk maakt on te bestaan, bestaat het wel ergens. Dus ook een setje chemische processen die op aarde rondlopen. Het spijt mij dat ik hier wat mensen op hun ego trap maar het is nu eenmaal zo.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Ik heb over het algemeen ook 't vermoeden dat mensen met deze vraag komen, wanneer zij zelf in de put zitten. Zichzelf een beetje down voelen... (No offence)
Daarentegen, ik leef, dus ik maak er het meeste van.. Ik heb een baan die altijd al had willen hebben, goed salaris, en LOL moet er zijn.. Je leeft immers maar 1 keer.. (Meedere keren is nog niet bewezen, al geloof ik daar wel in..)
...
Verwijderd
Vertel eens verder, wat weet jij wat wij niet weten.Op vrijdag 02 november 2001 15:57 schreef Kyori het volgende:
We leven omdat we ontstaan/gecreëerd zijn. En we zijn hier fysiek aanwezig, omdat we daar zelf voor gekozen hebben. Uit nieuwsgierigheid.
Verwijderd
Haha, meestal bij Dr. Paddo of De Sjamaan (alleen geen mexicaanse meer). Maar afgezien daarvan, ik meen dit echt.De betekenis of het doel van het hele gebeuren op zich, is volgens mij niet iets wat een mens kan bevatten. Zowiezo geloof ik niet dat eens mens een eigen wil of gedachten heeft, de hele kosmos is 1 grote machine die volgens een al vastliggend patroon doordraait in een oneindige tijdcyclus.
--------------------
he, waar haal jij je paddo's?
Alle stuff waar het universum (jij en ik inbegrepen) uit bestaat, gedraagt zich allemaal volgens bepaalde wetten. Als je dus de toestand van het hele universum bekijkt op 1 moment (niet dat we dat kunnen, want is veel te groot + het kijken kost al tijd, maar theoretisch) dan heeft elk deeltje een bepaalde positie, energietoestand, enz. Hierdoor ligt ook vast welk deeltje tegen welk ander deeltje zal gaan botsen, hoe de elektronen zullen draaien, enz enz. Hierdoor ligt de toekomst van het heelal in feite vast. Dus hoe de celdeling van een pantoffeldiertje zal verlopen, en waar en wanneer er een asteroide op Mars zal inslaan, en wat ik over een minuut zal denken.
Vrije wil is daarom een illusie. Wat jij op enig moment denkt of besluit, is een gevolg van chemische reacties in je hoofd tussen allerlei synapsen en neurotransmitters en shit, en al die chemie enzo zijn domweg deeltjes die zich volgens bepaalde wetten gedragen en reageren met elkaar. En hoe, dat ligt al vast. 't is net een ingewikkeld biljartspel, daar ligt ook vast hoe de ballen zullen rollen en elkaar aanstoten.
Verwijderd
Iedereen is speciaal, behalve ik.
Verwijderd
Nu leven we om gelukkig te zijn, nix meer nix minder. (sommige mensen zullen zeggen van sex!
Je werkt om dingen te kopen en je in je levensonderhoud te kunnen voorzien, een gevolg daarvan is gelukkig zijn.
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."