Computers beinvloeden met je geest...

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Hier een wat vreemd en zweverig verhaal, terwijl ikzelf behoorlijk met mijn benen op de grond sta. Wat is me namelijk nu al een keer of 25 (serieus) overkomen.

Ik ben systeembeheerder op een school en het komt regelmatig voor dat een willekeurige PC (vooral op maandagochtend, na vakanties en op woensdagmiddag) niet werkt (loopt vast vlak voor Windows GUI). Je start hem opnieuw op, weer vast. Dat doe je 5x achter elkaar, nog steeds vast. Maar dan, puur uit frustratie, leg je tijdens het opstarten je hand op de kast en aait de pc een beetje, tegelijkertijd praat je tegen hem (beetje aanmoedigen, kom op je kunt het wel), start tegelijkertijd de PC, blijf aaien en praten en de PC start goed door.... :?

Nou denk je toeval, dat dacht ik dus eerst ook, maar ben dit fenomeen in het afgelopen half jaar al minstens 25x tegen gekomen bij totaal verschillende machines. (11x incl. getuigen die hem al 4x gereset hadden, ik kom erbij, reset, weer vast, reset, handoplegging en hij werkt)

Heb het trouwens ook al een paar keer met mijn eigen PC gehad, zeker als ik net een nieuwe uit nieuwe onderdelen bouw, of nieuwe onderdelen toevoeg. Na 1 aai/praat opstart doen ze het meestal nooit meer (blijven hangen).

Ik heb ook gemerkt dat als mensen die een hekel hebben aan computers ook vaker vastlopers hebben, dan mensen die neutraal of positief tegenover een PC staan.

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit absoluut niet als grap, maar ben zeer benieuwd of andere mensen ook dit soort ervaringen hebben ?

Wie durft het aan om een serieus en eerlijk antwoordt te geven ipv. mijn zweverige gedoe af te kraken (als ik dit vertel lachen de meeste me hartelijk uit).

P.s. ik geloof niet in horoscopen, stenen, God, Zen, meditatie etc. ben er achter gekomen omdat ik effe niets anders kon verzinnen, ik was behoorlijk verrast toen het de eerste keer bij mij werkte.....

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Randaarde?

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Vaag, maar supervet!!
Staat leuk op je CV... ;)

Ben benieuwd of iedereen dat kan...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Hehe, het zou kunnen.. Ik zo mijn eigen methode: Schelden (zoals kanker pc enzo :) ) Dat werkt soms ook >:)

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens. Ik kom heel vaak bij mensen die problemen hebben met hun computer. Ik ga er dan achter zitten en doe maar wat. Ik weet zelf vaak niet eens wat en waarom. En meestal loopt de computer daarna als een zonnetje. Ik ben alleen nog nooit op het idee gekomen dat dat komt omdat ik computers wel sympathieke apparaten vind.
Als ik weer weg ben hebben die mensen trouwens weer heel snel problemen. Maar dat ondersteunt natuurlijk jouw mening.
Hoort dit trouwens niet in W&L thuis?

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 15:42 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Hehe, het zou kunnen.. Ik zo mijn eigen methode: Schelden (zoals SHIT (watch your language please) pc enzo :) ) Dat werkt soms ook >:)
Klopt, maar hou het opbouwend, heb zo een keer een PC volledig doodgescholden....... deed bij mij niks meer, zelfs niet na verbouwing. Toen aan een kennis verkocht en die heeft hem nu nog, werkt perfect, sindsdien scheldt ik niet meer..... :)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op vrijdag 02 november 2001 15:39 schreef Masta-T het volgende:
Randaarde?
misschien..

zijn de pc's geaard?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Leuke grap....

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik denk dat je 'ns met Jomanda moet gaan praten....

;)

But I thought YOU did the backups...

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 15:39 schreef Masta-T het volgende:
Randaarde?
Op school wel, thuis niet (oud barrel van een huis, wel vet cheap). Heb alleen altijd rubberen zolen aan, dus dat gaat niet op.

Verwijderd

lol. dit is wel grappig....

ik heb dit idee dat je met je geest apparatuur kan beinvloeden wel eens gelezen in een wetenschappelijk tijdschrift. ze hadden onderzoek gedaan en daar kwam uit dat je apparatuur kan beinvloeden.

ze hadden het volgende gedaan:

een cirkel gemaakt van allemaal ledjes (20 stuks ofzo). slechts 1 van deze ledjes brandde en elke seconde ging at random het ledje links of rechts van het brandende ledje branden, volgende seconde weer dezelfde keuze enz.

nu werd het bovenste ledje aangezet en werd gemeten hoeveel seconden het duurde voordat het onderste ledje brandde. dit werd getest zonder mensen en met mensen die wilde dat het brandende ledje boven bleef en met mensen die wilde dat het brandende ledje naar benenden ging (de mensen konden dus niets veranderen aan het apparaatje). en wat bleek de mensen die wilde dat het ledje boven bleef branden, hadden een significant langere tijd nodig dan de zonder mensen en de mensen die wilde dat het ledje beneden ging branden waren significant sneller....

hiermee was volgens die wetenschapper bewezen dat je apparatuur kon beinvloeden... maar daar doe ik geen uitspraken over.. maar het geeft je iig wel te denken :)

<edit> typo's

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ik geloof hier wel in, maar dan heeft het denk ik niet echt iets met de hand zelf te maken ( of het zou inderdaad aarde moeten zijn, niet helemaal onmogelijk, of de " hand van God" , maar je zult wel niet Maradonna heten), maar meer met aandacht. Als je iets aait en er tegen praat, geef je het ook positieve aandacht, en doe je onbewust ook de goede dingen, denk ik. Als je zoiets doet sta je in het algemeen positief tegen computers (of wat dan ook, zelfs bij mensen werkt dit). Dus ik denk dat het een combinatie is van toeval en positieve aandacht, waardoor je iets (of iemand) weer aan de praat krijgt. :+

Kubuntu

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

IT'S ALIVE!!! :)

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op vrijdag 02 november 2001 15:45 schreef NaWA het volgende:

[..]

misschien..

zijn de pc's geaard?
nou mot ik tog eerlijk toegeven dat ik dat nog niet zon hele gekke gedachte vind. Me 3e comp (whehe ;) ) een cyrix 300, had toen de originele 3.1 gb schijf dr in zitten en het kreng verdomde het om te booten, zodra ik dat ding met ook maar 1 vingertop aanraakte liep hij als een zonnetje, en dan echt consequent. Klinkt misschien vreemd maar denk zelf ook idd dat het iets te maken heeft met randaarde of statische electriciteit of iets dergelijks...

Verwijderd

trouwens als het mogelijk is om apparatuur te beinvloeden is met je geest... kan je leuke dingen uit halen. de mogelijkheden zijn eindeloos... als eerste gaat de gokkasten-exploitant failliet :)

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 15:37 schreef Righteye het volgende:

Maar dan, puur uit frustratie, leg je tijdens het opstarten je hand op de kast en aait de pc een beetje, tegelijkertijd praat je tegen hem (beetje aanmoedigen, kom op je kunt het wel), start tegelijkertijd de PC, blijf aaien en praten en de PC start goed door.... :?
umm, wat bij mij meestal meer helpt is een harde trap tegen de kast :)

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Haha, ik maak meestal het tegenovergestelde mee.
Als mijn vriendin achter de computer gaat zitten dan loopt hij spontaan vast, en dat terwijl ze helemaal niks raars of stoms doet. Ze heeft het ook niet erg op computers.... Dus mijn computer zal het wel niet zo op haar hebben *D

vinifinder.nl

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik ben het wel met je eens righteye!

Is het niet zo dat als je bijvoorlbeeld je radio stuk hebt en je haalt em uit elkaar en dan zet je em weer in elkaar en het dan nog niet doet en dan ga je maar een beetje denken "wat" er mis kan zijn en dan opeens doet ie het weer?

Laatst ook toen moest ik bij zo'n gast weer es de comp repareren, "hij deed helemaal niks meer"! Ik kom binnen en druk op de aan knop en hij gaat gewoon lekker aan zonder dat er iets mis is. Die vent zegt tegen mij:"Heb jij de geest bij je ofsow?"

Nou en met mijn eigen comp heb ik ook heel vaak dit soort dingen dus...

Je kunt zeker weten apparatuur beinvloeden met je geest ook al gebeurt het niet (echt) bewust!

• kamerplant
  • Niet online
Tja, m'n vorige pc zat ik ook tegen te schelden, en liep ook niet echt fijn.
Nu houd ik m'n mond gewoon tegen de pc en hij doet het gewoon! :)
Maar ik denk eerlijk gezecht nou niet dat ie weet dat ik dat zegt en dat ie daarom crasht/traag doet, maar meer omdat de hardware gewoon te traag was.

🌞🍃

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Bij mij werkt meestal de rubbere hamer :D Heb ik gelijk een mooie case-mod :o

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 15:40 schreef MTops het volgende:
Vaag, maar supervet!!
Staat leuk op je CV... ;)

Ben benieuwd of iedereen dat kan...
Als wonderdokter zeker :+

• -ET-
  • Laatst online: 17:44

-ET-

Phone Home

Ik heb hetzelf ook wel eens mee gemaakt. Het lukt 10x niet om iets te installeren vervolgens praat je er lief tegen en je loods hem door al pratend door de installatie heen. Heel weird. maar er zal vast wel meer tussen hemel en aarde zitten :)

Verwijderd

Hier een wat vreemd en zweverig verhaal, terwijl ikzelf behoorlijk met mijn benen op de grond sta. Wat is me namelijk nu al een keer of 25 (serieus) overkomen.

Ik ben systeembeheerder op een school en het komt regelmatig voor dat een willekeurige PC (vooral op maandagochtend, na vakanties en op woensdagmiddag) niet werkt (loopt vast vlak voor Windows GUI). Je start hem opnieuw op, weer vast. Dat doe je 5x achter elkaar, nog steeds vast. Maar dan, puur uit frustratie, leg je tijdens het opstarten je hand op de kast en aait de pc een beetje, tegelijkertijd praat je tegen hem (beetje aanmoedigen, kom op je kunt het wel), start tegelijkertijd de PC, blijf aaien en praten en de PC start goed door.... :?

Nou denk je toeval, dat dacht ik dus eerst ook, maar ben dit fenomeen in het afgelopen half jaar al minstens 25x tegen gekomen bij totaal verschillende machines. (11x incl. getuigen die hem al 4x gereset hadden, ik kom erbij, reset, weer vast, reset, handoplegging en hij werkt)

Heb het trouwens ook al een paar keer met mijn eigen PC gehad, zeker als ik net een nieuwe uit nieuwe onderdelen bouw, of nieuwe onderdelen toevoeg. Na 1 aai/praat opstart doen ze het meestal nooit meer (blijven hangen).

Ik heb ook gemerkt dat als mensen die een hekel hebben aan computers ook vaker vastlopers hebben, dan mensen die neutraal of positief tegenover een PC staan.

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit absoluut niet als grap, maar ben zeer benieuwd of andere mensen ook dit soort ervaringen hebben ?

Wie durft het aan om een serieus en eerlijk antwoordt te geven ipv. mijn zweverige gedoe af te kraken (als ik dit vertel lachen de meeste me hartelijk uit).

P.s. ik geloof niet in horoscopen, stenen, God, Zen, meditatie etc. ben er achter gekomen omdat ik effe niets anders kon verzinnen, ik was behoorlijk verrast toen het de eerste keer bij mij werkte.....
tja wazig is dat dat heb ik nou ook altijd dat soort dingen

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

moet ik m'n pc toch maar wat vaker aaien enzo :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Dit komt me heel bekend voor :z

Mijn bak kon eerst geen windows2000 installeren, elke keer ongeveer op 't zelfde punt een blauw scherm. Toen ging ik met mn hand voor mn ogen zitten op dat zelfde punt en kon ik alleen 't hoekje van mn scherm zien.

Als hij blauw werd.. was 't fout.. en jahoor. toen ging 't prima :)

Met Linux heb ik dit nooit, dat werkt gewoon :P

Wel heeel wazig..

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 18:36 schreef j3p het volgende:

Mijn bak kon eerst geen windows2000 installeren, elke keer ongeveer op 't zelfde punt een blauw scherm. Toen ging ik met mn hand voor mn ogen zitten op dat zelfde punt en kon ik alleen 't hoekje van mn scherm zien.

Wel heeel wazig..
LOL! het is gewoon weer een van de vele bugs in M$ Windows. :D

🌞🍃

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
jah klopt
als je boos bent moet je windows draaien, en als je niet boos bent linux
dan klopt het als een tiet ;)

maar serieus, sja zit wel wat in inderdaad
ik heb het ook wel eens
maar wat ik denk, is dat als je chagarijnig, boos ofzow bent, dat je veel minder precies bezig bent omdat je met je gedachten ergens anders zit, als je gewoon goed gehumeurd bent, kan je er meer tijd aan besteden, en dus gaat het beter :)

• Cannondale
  • Laatst online: 20:06
Op vrijdag 02 november 2001 15:47 schreef Insanergy het volgende:

;)
Ik denk dat je maar eens een weekje vrij moet nemen van je werk. >:)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Nu in de aanbieding: Originele Jomanda vlag. Stop vastlopers, BSODs, en al uw andere PC problemen. Het enige wat u hoeft te doen is de vlag binnen een straal van 2 meter bij uw pc te hangen, hoe dichter bij hoe beter het resultaat. Nu voor maar 50 euro (110 gulden)

;)

Ik heb paar maanden geleden de vlaggen van jomanda gejat :)

Tja, ik woon in Tiel, en ik kon ze gewoon niet laten hangen :)

Ik heb er dus echt nog een over, mijn pc werkt als een zonnetje namelijk :)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
j3p:

hehe, ja ik herken 't
dit soort dingen heb ik vaker meegemaakt, maar ook met m'n linux-server en half dood 3com netwerkkaartje

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023

Hahahaha, dit is een geinig verhaal. Ik geloof je helemaal.
Want altijd als ik mijn pc aanmoedig en er een hand op leg doet ie het weer.
Zelfde verhaal met mijn liteon :) Die heb ik pas 2 dagen.
Ik was heel blij, omdat ik thuis was.
Ik bootten, boot me brander niet meer. Ik ff naar de gang gelopen en ff lopen schelden. Kom ik terug ik bootten doet ie het weer niet. Ik zo van kom op vriend je kan het :)
Leg me handje er op en ja hoor hij doet het weer :) LOL

En mijn pc is niet geaard >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wel heeel wazig..
Dat komt denk ik omdat iedereen zo'n goed beeld heeft van Linux,.. je bent bezig en je denk achhh je crashed nou toch niet,.. en dan gebeurt het ook niet.

Als je met windows bezig bent en je loopt lekker wild in de rondte te klikken en hij gaat haperen ff, dan denk je gelijk neeeee rustig aan je gaat toch niet.... (je denkt er al aan) CRASH,..
snappie?
Klinkt misschien raar.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Maarre,.. Move > W&L :?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Neuh..gaat toch over hardware, probleem zou feitelijk iets technisch moeten zijn.....maar ja....aan de ander kant.....misschien ook niet.....es kijken wat de Mod's ervan maken.

Cewl....heb sinds vanmiddag niet meer gekeken en ik zie dat er al 32 posts zijn...had ik niet verwacht :)

Nou weet ik in ieder geval dat er meer mensen zijn met deze 'gave' (bewust of onbewust), ik dacht al dat ik gek was :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 02 november 2001 20:23 schreef Righteye het volgende:
Neuh..gaat toch over hardware, probleem zou feitelijk iets technisch moeten zijn.....maar ja....aan de ander kant.....misschien ook niet.....es kijken wat de Mod's ervan maken.

Cewl....heb sinds vanmiddag niet meer gekeken en ik zie dat er al 32 posts zijn...had ik niet verwacht :)

Nou weet ik in ieder geval dat er meer mensen zijn met deze 'gave' (bewust of onbewust), ik dacht al dat ik gek was :)
Jij bent de eerste die het durft te zeggen,.. de rest was denk ik ook een beetje bang om in hun bek uitgelachen te worden.

Ik heb het ook vaak genoeg,... (8>

• smokalot

smokalot

titel onder

Is er echt niemand die mijn Jomanda vlag wil kopen? Ook niet voor 30 euro?

Als ik al deze reacties zie zijn er nog heel wat tweakers die in paranormale krachten geloven die de pc beinvloeden. Denken jullie dan niet dat zo'n originele jomanda vlag ook werkt? Persoonlijk denk ik dat het echt onzin is, ik geloof dus echt niet dat een pc opeens gaat werken als je lief tegen m praat.

Verwijderd

hoe is teup eigenlijk ontstaan?

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 19:35 schreef joostb het volgende:
Ik heb paar maanden geleden de vlaggen van jomanda gejat :)

Tja, ik woon in Tiel, en ik kon ze gewoon niet laten hangen :)

Ik heb er dus echt nog een over, mijn pc werkt als een zonnetje namelijk :)
Ik denk dat jij gewoon gelooft dat die vlag goed is voor jouw computer, daardoor denk je dat je computer het goed zal doen, deze gedachten pikt je computer op en daardoor werkt hij goed. Daarom werkt de bijbel ook voor veel mensen, zij geloven namelijk dat "God" ervoor zal zorgen dat het goed met hun gaat, dus gaat het goed met hun, maar niet omdat "God" dat doet, maar omdat ze er zelf in geloven ! *D

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 20:37 schreef Nerdoh het volgende:
hoe is teup eigenlijk ontstaan?
teup ? :?

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Electronica beinvloeden met je geest.... Jaja... Elektro-magnetisme misschien ??

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 20:42 schreef Righteye het volgende:

[..]

teup ? :?
ja die gast die een paar maanden geleden vaak postte in Levensbeschouwing }:O

• smokalot

smokalot

titel onder

Op vrijdag 02 november 2001 20:41 schreef Righteye het volgende:

[..]

Ik denk dat jij gewoon gelooft dat die vlag goed is voor jouw computer, daardoor denk je dat je computer het goed zal doen, deze gedachten pikt je computer op en daardoor werkt hij goed. Daarom werkt de bijbel ook voor veel mensen, zij geloven namelijk dat "God" ervoor zal zorgen dat het goed met hun gaat, dus gaat het goed met hun, maar niet omdat "God" dat doet, maar omdat ze er zelf in geloven ! *D
Ik studeer psychologie, dus ik weet hoe het werkt. Maar zoals ik al in mn vorige post zei, ik geloof hier dus echt niet in, die vlag ligt beneden in de garage, m'n pc loopt gewoon lekker omdat alle instellingen ok staan, goed spul erin, en XP erop. En die vlaggen heb ik meer gejat omdat ik ze wel stoer vond, ik ben ooit eens bij Jomanda geweest met school, en het is volgens mij dus echt bedrog, met ingehuurde mensen enzo.

• Vorkie
  • Niet online
wij tweakers zijn verbonden met de computer...ze luisteren naar ons...net als mensen...maarja mensen kunnen eigenwijs zijn...dus als computer zijnde lopen ze vast...doe je er aardig tegen...blijven ze lopen :)

Ik heb het ook met mijn computer als ik erachter zit loopt ie perfect (ook bij andere computers van andere mensen) maar als er iemand anders achter gaat zitten...pffff loopt ie steeds vast...en ik raak niets aan...allemaal heel vaag

(/puntgek)...:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb dat enkele keren meegemaakt.
Effe wat hardware installeren en de boel start niet meer op. FF wat vloeken tegen de pc en dan alles ff aaien en de boel gaat opeens. Ik maak dit ook mee als ik de pc aan laat en weg ga dat ie dan gekke dingen gaat doen (warmer worden, niet stabiel blijven,...) en als ik in de buurt ben dan loopt ie als een zonnetje.

Zeer raar maar volgens mij kan het.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
Hmm, alles (en iedereen!) zend electromagnetische straling uit. Is gewoon een feit.
Kweenie in hoeverre dit er iets mee te maken heeft.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Ik kan dat ook, heb ik van Jomanda geleerd. :P

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Cewl, is daar dan een cursus voor ?

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik weet niet of apparaten echt te beïnvloeden zijn met je geest, maar je Hersenen maken wel Electronische pulsen aan, om alle delen van je lichaam te besturen en zo.

misschien dat het daar mee te maken heeft. Alleen hoe kan het dan, dat als je "lief" voor ze bent, dat ze dan wel werken? zoude ze bij AMD en Intel al Kunstmatige Inelligentie in de Procs hebbe? :D

edit:

Ik heb dit trouwens ook meerdere malen mee gemaakt.
met een pokke humeur werkt de pc ook voor geen meter.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
moet je geld voor gaan vragen en een adje in de krant zetten "Ik genees uw pc voor slechts 8,95 per minuut"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou wel eens kunnen kloppen. Tegen mijn desktops ben ik lang niet zo aardig als tegen mijn notebook.

Mijn noteboook gaat mee op reis en mag alles onderweg zien in de trein (omdat ik er mee zit te computeren) in de auto zit (staat) hij naast me (omdat ik muziek wil luisteren en die $#@^%$#@ cd wisselaar geen gefikte zooi vreet). Mijn desktops mogen dit niet, misschien dat dat de reden is dat mijn notebook zelden vastloopt terwijl mijn desktops het regelmatig doen

bovenstaand verhaal kan enigszins beinvloed worden door storende factor: broertje

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Sinds ik van besturingssysteem ben veranderd (win98 -> win2k) bleef m'n pctje toch nog best vaak hange.
Sinds ik ook nie meer scheld tegen m'n pctje, als ik weer 's 'n pokke humeur heb, blijft ie eigelijk wel heel stabiel draaien. ik draaide nu al een maand zonder te rebooten, en had hem toevallig vandaag 'n uurtje uitgezet, zodat ie wat kon rusten :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Zucht388
  • Laatst online: 18-08 13:04

Zucht388

Dreadhead

Wel heeel wazig..
Doe ik ook :>

Eerst scheld ik hem verot daarna sla ik op lege diskette station alsdie dannie doet ga ik achterover leunen en dan netals jou handen voor me ogen en zie daar -----> (8>

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zat vanavond nog te schelden op m'n wireless AP van Dell. :) Hoe meer ik ging schelden hoe verder ik kwam. Tot ik uiteindelijk met een humeur onder het dieptepunt alles aan de praat heb gekregen.

Hier niet dus :)

You can't have everything. Where would you put it?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Als ik vol goede moed mijn PC aanzet, blijft ie soms hangen tijdens het booten for no obvious reason. Meestal start ik hem dan relaxed nog een keer op en dan start ie wel door. Soms word ik pissed en start ik hem opnieuw op en dan start ie ook gewoon door. Oftewel: maakt niets uit...

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Ik heb zoiets ook eerder meegemaakt maar dat was met oude 386 bakken... die stonden opgeslagen in een of ander hok zonder verwarming.. :(
Sloot je zo'n pc aan deed ie niks.. ff kap eraf en ff je vingers op de proc leggen en weer werken...
proc's waren te koud.. :)
mischien is dat hier ook het geval ?

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

We've got a new Jomanda!

Naja, ik denk zelf toch echt dat je met toeval te maken hebt ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zelfde effect als dat een download langzamer gaat als je er naar blijft kijken? :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 15:47 schreef Insanergy het volgende:

;)
Zeg het eens

Verwijderd

Als je het maar vaak genoeg doet gebeurt het ook vaak genoeg dat hij dan prompt opstart. En als je dan vooral de keren dat het lukt onthoudt dan lijkt het al snel meer als toeval :z

• Bas_f
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op zaterdag 03 november 2001 12:36 schreef athlonkmf het volgende:
Zelfde effect als dat een download langzamer gaat als je er naar blijft kijken? :)
Dat is inderdaad ook een goeie..
Maar aan de andere kant, staat dat download venstertje wel 'on top' en zou ie theoretisch een hogere prio hebben.. :)

Maargoed.. Ik scheld nooit tegen mijn PC.. Hij weet nl. dat wanneer ie klierig is, dat ik er een onderdeel uitsloop...
En ik denk dat bij de meeste tweakers ook niet de PC het slachtoffer is, maar eerder de monitor, die dus eigenlijk HELEMAAL NIKS gedaan heeft.. :)

...

• WHiZZi
  • Laatst online: 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Wat ik vaak heb, is dat iemand me hulp inroept (Zoiets van, HELP, Pc start niet meer op of me hele beeld is groen ofzo).

Kom ik eraan, zet die kast aan. No problemo?
Ik hoor bijna dagelijks, hè, net werkte het nog niet :?

Af en toe snap ik het ook niet.. maargoed, het werkt wel :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

Crusader

Arc Nature

Op zaterdag 03 november 2001 14:43 schreef Bas_f het volgende:

[..]

En ik denk dat bij de meeste tweakers ook niet de PC het slachtoffer is, maar eerder de monitor, die dus eigenlijk HELEMAAL NIKS gedaan heeft.. :)
Ja, en dat is dan ook het probleem, deed die monitor het maar! :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Eigenlijk ruled VIA gewoon.. de chipset is alleen heel selectief met wie z'n vrienden zijn :)

Oohja.. Mijn Celly 600 komt niet verder dan 1009 en ik wil de 1200 halen. Moet ik de processor nu aaien of waterkoeling+peltier aanschaffen? :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op zaterdag 03 november 2001 14:50 schreef WHiZZi het volgende:
Wat ik vaak heb, is dat iemand me hulp inroept (Zoiets van, HELP, Pc start niet meer op of me hele beeld is groen ofzo).

Kom ik eraan, zet die kast aan. No problemo?
Ik hoor bijna dagelijks, hè, net werkte het nog niet :?

Af en toe snap ik het ook niet.. maargoed, het werkt wel :D
Dat is altijd zo. Dat maakt bijna iedereen wel mee.

klant> PC doet helemaal niks meer. Hij gaat ook niet aan.
pc aansluiten> meneer kunt u even komen kijken.
klant> HUH?! :? Bij mij deed ie niks
ehm ja.. ik weet het ook niet als de pc gewoon werkt.
klant> nouja.. bedankt.

:)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Dir heb ik eergisternen nog meegemaakt, belt m'n vriend dathi jwat heeft zitten amateuristich overclokken, en dat nu zijn BIOS gereset was... Hij durfde niet meer booten want hi jdacht dat het mis ging gaan enzo. Maar toen ik naar zijn huis ging, leg i kde PC aan, ga naar de BIOS. Alles stond nog zoals ik het 2 dagen voordoen had ingesteld. Vroeger had i kdat oo kveel met die handen voor mijn gezicht te houden. Ik verkloote dan nogal veel mijn computer. Maar moest het oo kwel zelf oplossen

Blog (Linux-related)

Verwijderd

ik hoef niet tegen mijn pc te schreeuwen, heb er nog nooit problemen mee gehad. jawel wel problemen, maar niet opstart shit.

dus ik kan mijn pc wel kussen

Verwijderd

Als ik iets wil oplossen onder windows dan komen er meestal alleen maar problemen bij. Ik smeet laatst m'n geluidskaart drivers er opnieuw op...installing..."hmm.. hij installeerd, dat kan niet goed zijn, er zal wel weer een fout optreden".. en ja.. 2 seconden later... BOINK! installatie afgebroken, conflict met netwerkkaart.

Weer geinstalleerd.. geen conflicten met de netwerkkaart meer, maar nu waren m'n MIDI IN en OUT verdwenen uit de MIDI devices.

Wat ik overhield; nog steeds vastlopers met MIDI als de kabelverbinding actief is... en een devicemenu die geen MIDI IN en OUT aangeeft.

van 1 naar 2 problemen in 5 minuten, MS bedankt!

Het plug & play-systeem bij windows zit zeker nog in de Betafase...

Op m'n ouwe LC II mac (uit de tijd dat MS het nog met DOS deed) kon ik gewoon 'alles' aansluiten en dat werkte dan ook meteen... (en ook nog zonder drivers).

Verwijderd

Dit klinkt bekend,

mijn zus loopt altijd te schelden op dat ding, en hij loopt dan ook op de meest vreemde toepassingen vast, bij mij loopt hij als een zonnetje,

een vriend van me loopt altijd te zeiken dat hij langzaam is en voor geen meter werkt, ik zit er achter en hij doet het gewoon goed.

bij ons in de fotozaak komen vaak klanten gefrustreerd binnen, mijn camera doe het niet meer. wij hebben hem in onze handen en hij doet gewoon alles nog, klant probeerd en hij doet helemaal nix meer.

• Skaah
  • Niet online
Maatje 285-M (kisten) werkt altijd...

"Cyrix, melts in your pc, not in your hand"

Aaien geen goed idee!

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik heb het ook is hoor. Mijn ouwe bak ( P133 ) deed vroeger is vervelend en ik maar schreeuwen tegen dat ding. ( nooit tegen kast geslagen alleen keyboard :P )

Ik doe is aardig eeen beetje aanmoedigen, en voila hij doet ut :)

sommige dingen zijn niet te verklaren

dikzak

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
SICK >:)

/me moet toegeven dat ie het ook wel een paar keer heeft gehad (8> :P

Verwijderd

Hier is ook een keer een documantaire over geweest op Discovery, ook met invloef uitoefenen on random geselecteerde figuren enzo. Misschien zit er een kern waarheid in.

Verwijderd

uuhm mijn pc blijft vastlopen crashen en dingen doen op de verkeerde momenten.. hoe lief ik ook tegen hem ben..
slaan en uitschelden resulteerd meestal in een een raar geluid :)

Verwijderd

even semi-offtopic, ik had het vaak met de auto van m'n ma... alsie nie wou starten raakte ik effe een deel metaal aan en vroem :D. enneh mijn pc is altijd lief (afkloppen :9~ ) maar dat komt omdattie gewoon weet dat alsie niet lief doet dat ik 'm het raam uit gooi >:) (en sinds ik 3 hoog woon doetie het perfect haha :7 )

• LauPro
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

In principe zijn computers (chips) extreem-gevoelig en het zou dus kunnnen komen doordat je met je hand bepaalde straling afbuigt waardoor er nét iets gebeurd zodat het 'proces' op de juiste mannier wordt voorgezet.

Maar als dit hij meerdere computers het geval is dan zou je echt is de proef op de som moeten nemen d.m.v. een pc van iemand anders (die je (nog) niet kent) te proberen te 'genezen'

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb het ook eens meegemaakt:
Bedrijf belt me op, een computer deed nix anders dan rode kruisjes en BSODs. Gewoon aan een stuk door. resetten, weer fout.
Ik kom daarheen, ik kijk ernaar, nix aan de hand. 10 minuutjes mee gestoeid, vanalles geprobeerd om em plat te krijgen, maar het lukte gewoon niet.
Vervolgens zeg ik: "Als de dokter komt is de patient genezen" en loop ik erbij weg.
Wat denk je? CRASH! BSOD!

heb em met liefde een nieuw DFI Beta BIOS gegeven en nu doet ie nooit meer gek. Misschien was ie wel niet zo gesteld op die oplichter die dat ding erneer heeft gezet en die andere oplichter die er toen ook nix van snapte.

Computers zijn gekke dingen.

Verwijderd

Ik zal het de volgende keer dat mijn pc weer vastloopt bij het opstarten proberen ( en dat gebeurd elke keer wel 10x ).

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

misschien is dit meer iets voor in HK...??
Denk zelf ook aan randaarde.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• _JGC_
  • Nu online
Dat bedrijf waar ik moest komen opdagen heeft alles geaard :)

Ik heb zelf eigenlijk nooit last van vastlopers hier en toch helemaal nix geaard (alleen mijn kabelmodem op de mantel van de CAI)

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Bij mij is dit ook wel eens zo ja :P

nou aai ik m'n computer niet zo vaak, maar toch :D

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Komt me bekent voor!

Ik doe ook soms aardig tegen een PC.. en dan doet ie het opeens wel!

En als die ene kennis achter mijn PC zit.. dan doet mijn PC opeens moeilijk! Hij wil mij! :)

• MagicTempest
  • Laatst online: 16:37
Ik doe altijd aardig tegen me pc, maar hij loopt ook altijd super.

maar ik ken het wel toen ik nog me oude pc had, als je dan effe een praatje met hem ging maken deed hij het ineens weer een stuk beter.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1