[eggdrop] modules maken in c

Pagina: 1
Acties:

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo daar,
Ik ben bezig met een module voor eggdrop. Nu had ik een test modje gevonden voor eggdrop, die ingeladen, deed het goed, printte een regeltje op het scherm als je !test typte in je client.

Nu heb ik zelf iets gemaakt m.b.v dat, maar ik wil nu een calculator maken, dus een gebruiker doet bijv. dit:
!calc 5*5
Dan wil ik dit dus laten uitrekenen in die module en het antwoord printen.

Wie weet hoe ik dit kan aanpakken ?
Ik heb al in andere modules gekeken zoals seen.mod maar daar kon ik helaas geen wijs uit :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je begint wel meteen met wat leuks ja :)

alles achter cals zal je moeten parsen, en laten uitreken.
Probeer eerst eens een simpel c progje te maken (dus geen eggdrop module) wat om input vraagt, waar je 5*5 intypt, dat parst en uitrekent. Dus de string omzetten naar getallen en dan de operatoren er op los laten.
Dit soort dingen (voorbeelden compleet met (pseudo) code zijn wel te vinden op het internet).

Als je dat lukt en je hebt die voorbeeld mod, dan hang je dat zo in elkaar.. als je wat C ervaring hebt natuurlijk.

Humz.. waren eggdrop modules niet in TCL i.p.v. C?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 15:25 schreef Creepy het volgende:
Je begint wel meteen met wat leuks ja :)

alles achter cals zal je moeten parsen, en laten uitreken.
Probeer eerst eens een simpel c progje te maken (dus geen eggdrop module) wat om input vraagt, waar je 5*5 intypt, dat parst en uitrekent. Dus de string omzetten naar getallen en dan de operatoren er op los laten.
Dit soort dingen (voorbeelden compleet met (pseudo) code zijn wel te vinden op het internet.

Als je dat lukt en je hebt die voorbeeld mod, dan hang je dat zo in elkaar.. als je wat C ervaring hebt natuurlijk.
Ik kan dus al redelijk wat c. Maar normaal pak je in c gewoon de functie scanf() om een char uit te lezen, maar die functie kun je hier niet in gebruiken. Een eggdrop module zit sowieso helemaal anders in elkaar dan een 'normaal' c programma.

Wie is er evt. een tutorial tegengekomen?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hmm.. ik heb zelf geen ervaring met eggdrop modules.. maar als je die modules hebt die op !seen reageren (dan moet ie toch ook die regel oppakken en scannen)
zijn er op eggdrop.org/net/com/nl/weet ik veel geen voorbeelden te vinden? Kan je herinneren van wel.. tis voor mij alweer ff geleden dat ik met eggdrops heb gespeelt (in de tijd dat ik nog een l33t iRc HacK3r / scr1ptk1dd13 was :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney