Subwoofer te horen door het hele huis

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
Mijn subwoofertje hoor je dus door het hele huis en het probleem is je hoort alleen de sub de rest dus niet tenzij je op mijn kamer zit.
Ik zit op een 1e verdieping dus je hoort het beneden bijna harder dan boven.

Weet iemand iets waar door je dus beneden geen last hebt van de subwoofer maar dat ik nog wel gewoon naar muziek kan luisteren met een flinke bass eronder (dus niet dingen zoals: zet de bass minder hard. want die staat al heel zacht(vind ik))

Het gaat hier om een FPS1500 icm een Fortissimo 2

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je die woofer op de grond staan?
Zet hem dan ff op spikes.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZET 'M ZACHTER! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spikes eronder zetten voor minder contactoppervlak met de vloer, vervolgens een flinke tegel onder die spikes, dat zou een stuk moeten werken.

Of gewoon op je zelf gaan wonen, werkt een stuk beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 20:39
spikes moeten helpen idd
ik had schuimrubbermatjes eronder gelegd maar dat werkt dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
aha wat verstaan wij onder spikes ? van die schuimrubberen eiermatjes ?
Op vrijdag 02 november 2001 15:18 schreef MREn het volgende:
Of gewoon op je zelf gaan wonen, werkt een stuk beter :P
Das opzich wel een idee jah maar ik woon hier denk ik nog wel een jaar of 2 a 3 (eerst ff de middelbare school afmaken enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die woofer op de grond staan?
Zet hem dan ff op spikes.
je moet je subwoofer dus NIET op spikes zetten. JUIST NIET op spikes, want dat heeft tot gevolg dat de vloer alleen nog maar harder mee-dreunt. Probeer het juist eens door het ding op een schuimrubber/hoofdkussen/deken te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook een surround koptelefeoon kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op vrijdag 02 november 2001 15:29 schreef victorvanacht het volgende:

[..]

je moet je subwoofer dus NIET op spikes zetten. JUIST NIET op spikes, want dat heeft tot gevolg dat de vloer alleen nog maar harder mee-dreunt. Probeer het juist eens door het ding op een schuimrubber/hoofdkussen/deken te leggen...
He is dat zou? Wist ik niet. Waarom zou dat zo zijn? Klint namelijk niet logisch.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 02 november 2001 15:28 schreef Mannes het volgende:
aha wat verstaan wij onder spikes ? van die schuimrubberen eiermatjes ?
[..]

Spikes zijn metalen pootjes die er voor zorgen dat de contact DRUK met de vloer heel hoog is (zelfde gewicht van de luidspreker staat op heeeeeele kleine pootjes => hoge druk) Het "voordeel" is dan dus dat het contact met de vloer minder snel wordt verbroken (vloer is elastisch) en dat het dus minder snel "rammelt". Gevolg is dus dat de hele vloer meetrilt, en je in het hele stratenblok kunt horen wat voor muziek jij draait (want zo'n vloer is natuurlijk een luidspreker met een ENORME conus)

Je wilt juist het tegenovergestelde -> dat de vloer NIET meetrilt. Dus je (sub-)woofer op een schuimrubber leggen. Of misschien wel gewoon zonder pootjes de kast op de vloerbedekking leggen (dan zorgt de lucht in de vloerbedekking voor de demping) Dat laatste werkt bij mij thuis niet onaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hehe die gast heeft lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
Op vrijdag 02 november 2001 15:31 schreef Herretje het volgende:
je kan ook een surround koptelefeoon kopen
neh ... daar wou ik dus juist helemaal vanaf zijn. ik vind het irritant om zown ding op je hoofd te hebben en dan zou ik die set dus helemaal voor niks gehaald hebben en das ook weer zo zonde van het geld.
Op vrijdag 02 november 2001 15:29 schreef victorvanacht het volgende:

[..]

Hoezo dreunt het dan juist harder door? ik vond de theorie van minder contactpunt wel logisch maar dat werkt dan dus niet ?

Daar is dus al antwoord op gegeven |:(
ik tiep te langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
Ik heb er nu dus een kussen onder gelegd maar dat werkt niet echt wel een beetje maar niet zodanig dat ik helemaal teverden ben.

wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:48
Op vrijdag 02 november 2001 15:33 schreef DeeJee het volgende:

[..]

He is dat zou? Wist ik niet. Waarom zou dat zo zijn? Klint namelijk niet logisch.
Toch is het zo..
Hangt echter wel af van de vloerbedekking/tapijt/vloertype.

Heb je vloerbedekking, dan is spikes juist meer doordreunen, omdat vloerbedekking dempt, met spikes maak je juist beter contact met de ondergrond. betonnen vloer neem ik aan. (de spikes gaan door de vloerbedekking nl.)

Heb je al een stenen, of parket ondergrond dan maakt het weinig verschil, aangezien deze het geluid al direct doorgeven aan de ondervloer.

Minder bas bij de onderburen:

Bij vloerbedekking-> Bas/sub op een tafel zetten, liefst op een rubber mat o.i.d. OF als je perse op de vloer wil hebben: daar een extra rubbermat of eierdoze onder de woofer/bas leggen

harde vloer -> meer van hier boven beschrevene

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1