Toon posts:

De beste kewler

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn coolermaster voldoet niet helemaal aan de eisen die ik er aan stel dus ik zoek een nieuwe cooler...

welke is nou de beste??
kosten boeien nie......

kan ik het beste een heat sink nemen en zo ja welke?
of moet ik toch maar blijven bij een fan (orb ofzo)..

gimme al ya got 8-)

Verwijderd

Wat voor een systeemspecs heb je :?

Verwijderd

Topicstarter
amd t-bird 1.4 ghz .... hij werd na 12 uur een beetje te warm en dat wil ik nie hebben want dan gaat ie schokken is behoorlijk irritant op lans enzo...

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

noisecontrol silverado

Maar we hebben ook zo'n knopje hierboven zitten waarop staat "search". Wel eens gezien misschien ;(

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
soz man ik ben tweaker noob

thnx anyways

Verwijderd

Topicstarter
maar is een kwikcooler nie veel beter als een fan??

kosten maken nix uit...

(p.s. search heeft nie veel geholpen)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Op vrijdag 02 november 2001 15:21 schreef Just4Fun het volgende:
maar is een kwikcooler nie veel beter als een fan??

kosten maken nix uit...

(p.s. search heeft nie veel geholpen)
Een kwikcooler?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:37
hmmm....leg dat eens uit.....

kwikkoeler.....hmmmm..........

ik heb nu een Dragon Orb 3 met daarop 2 80 mm fans (bovenelkaar) dus geen iri geluid en koelt even goed

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:22

WKD

een dragon orb 3 koelt wel goed, maar maakt wel veel lawaai/ruis, kan op den duur wel eens irri gaan worden

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 02 november 2001 15:08 schreef Just4Fun het volgende:
mijn coolermaster voldoet niet helemaal aan de eisen die ik er aan stel dus ik zoek een nieuwe cooler...

welke is nou de beste??
kosten boeien nie......

gimme al ya got 8-)
Waarom voldoet coolermaster niet aan de eisen?? :?

Twitter | Linkedin

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Waarschijnlijk ook iemand die gelezen heeft dat een 1,4 te warm is als die 55 graden of 60 wordt.
ONZIN!!!!!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mou mijn 1,2 ghz axia gaat anders wel spontaan resetten als mijn temp hoger wordt dan 55 graden dus het zou kunnen zijn dat die coolermaster niet goed genoeg is.

ik zou zelfs als geld geen rol speeld of voor waterkoeling (en dan gelijk het hele systeem) of gewoon voor een alpha pal 8045 met fan (herrie=delta HP, stilte=papst)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
als geld geen rol speel
vapochill kast halen :P
wat een mooi ding alleen een beetje prijzig 1700 gulden
maarja alles draait wel op -8 graden :P

Verwijderd

Topicstarter
dudes your missing the bigger picture...

ik had gehoord van een kwikgekoeldelementgeleiderdinges...
ja psies dat dacht ik ook wtf? schijnt zoiets te zijn als een watercooler??

anyways dit is het complete verhaal als ik mijn computer opstart en hij draait een tijdje dan is de temp een normale 45 graden.. niks aan t handje maar als ik langer bezig ben dan wordt ie rond de 55 graden, is niet erg hoog hoor ik jullie zeggen maar ondertussen schokt alles dus wel mooi, zelfs de mediaplayer loopt dan bagger...

dus hou op met lachen over mijn blijkbaar niet bestaande kwikcooler en help me eens even... |:(

Verwijderd

Topicstarter
enne met het idee geld speelt geen rol in gedachten hoop ik wel dat jullie rekening houden met het feit dat een normaal persoon niet meer als 400 piek uitgeeft aan een coolsysteem... dus geen kast van 1700 piek.... al lijkt me dat wel kewl heel erg .... koud..

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
je moet wel de grootste coolermaster hebben
--> www.coolermaster.com

edit: of je moet je kast beter koelen

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
ik HEB de grootste coolermaster en hij coolt op zich wel goed maar na een tijdje wordt ie toch te warm ik kan bijvoorbeeld 8 uur lang aan een stuk doorspelen zonder problemen maar op lans duurt t meestal wat langer...

en hoe kan ik me kast beter coolen groot gaat aan de zijkant erin... lijkt me wel geinig maar daar ben ik niet zo handig in dus dat gaat gegarandeerd fout...

Verwijderd

Uit recente reviews blijkt dat de 2 beste koelers op dit moment de Swiftech MC-462 en de Alpha PAL8045 zijn.

(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/219115/3?limit=25)

Alle twee geschikt voor Athlon 1400Mhz en rond de Fl. 160,- piek. Lijken ook wel ERG op elkaar... ;)

Verder vroeg ik mij af of de veel goedkopere Spire 5T208B1H3T SuperRock met zilverpasta niet een leuk alternatief is? (Fl. 30,-)

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5T208C1E3T.gif

Verwijderd

Hmmz, ik zou toch echt voor een combinatie gaan (fan&heatsink), anders schiet het niet op.

CoolerMaster EP5-6i11
NoiseControl Silverado
Alpha 8045 (of was het 8035?)

al naar gelang je eisen

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
Wordt de AMD XP (1500+) nou net zo warm als een Thunderbird 1,4ghz of koeler, en heb de XP ook zon beveiliging dat als je cooler het niet meer doet je cpu niet oververhit raakt (zoals de p4 heb)??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

55 graden.. ik wou dat ie van mij zo koel was.. mijn 1.2 AXIA loopt stressed zo'n 66-67 graden. Maar wel stabiel.

Anyway, dat is binnenkort over, want ik heb nu alles binnen voor mijn waterkoeling. Van de week maar eens mijn kast gaan bouwen (ja de hele kast, niet een bestaande molesteren :) )

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 19:34 schreef Acid_Burn het volgende:
55 graden.. ik wou dat ie van mij zo koel was.. mijn 1.2 AXIA loopt stressed zo'n 66-67 graden. Maar wel stabiel.

Anyway, dat is binnenkort over, want ik heb nu alles binnen voor mijn waterkoeling. Van de week maar eens mijn kast gaan bouwen (ja de hele kast, niet een bestaande molesteren :) )
veel geluk!
pics please als ie af is!

Verwijderd

Topicstarter
op goed advies de alpha pal8045 besteld als t goed is krijg ik m binnenkort binnen thnx everybody... *D

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op vrijdag 02 november 2001 19:06 schreef Just4Fun het volgende:
[...]
anyways dit is het complete verhaal als ik mijn computer opstart en hij draait een tijdje dan is de temp een normale 45 graden.. niks aan t handje maar als ik langer bezig ben dan wordt ie rond de 55 graden, is niet erg hoog hoor ik jullie zeggen maar ondertussen schokt alles dus wel mooi, zelfs de mediaplayer loopt dan bagger...
[...]
Het kan niet door de temperatuur komen dat je mediaspeler schokkerig gaat!

alleen asynchrone chips gaan sneller zodra ze kouder zijn, en asynchrone chips bestaan alleen nog maar in labaratoriums.

de temperatuur heeft alleen invloed op de levensduur van je CPU en op de overklokbaarheid.

draai je soms windows ME? of heb je DMA niet aanstaan?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1