Toon posts:

Automatisch mp3 ID3 tag

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag i.v.m. het maken van een ID3 tag aan een mp3-file. Is het misschien mogelijk om via een bepaald programma automatisch een ID3 tag aan een mp3 file toe te kennen aan de hand van de naam van het bestand?

Ik heb bijvoorbeeld het volgende bestand:
2 Unlimited - No Limit.mp3

Er zit geen ID3 tag aan het bestand. Kan ik nu dit bestandje door middel van een automatische methode een ID3 tag meegeven met de naam van de artiest "2 Unlimited" en de naam van het nummer "No Limit" ?? Zodat ik zelf niet hoef te gaan typen zeg maar ;)

Thx alvast...

• Aneco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2020

Aneco

Zelf gebruik ik hiervoor meestal het progje 4-mp3. Dit is een wat ouder progje maar je kan hier met mass-rename wildcards gebruiken. Dit is makkelijk als bijv de artiest en het nummer gescheiden zijn door een '-' e.d.

Laatst heb ik via Cnet naar een alternatief gezocht omdat 4-mp3 alleen id-tag v1 ondersteunt maar niet die functionaliteit gevonden die 4-mp3 heeft. Zal er waarschijnlijk wel zijn maar het zijn 10-tallen programma's.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie heb. Veel succes.

Aneco

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens even aan het kijken naar dat proggie en zou je mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit dan in zou moeten stellen?

Thx

• Aneco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2020

Aneco

E.e.a. staat in de help vermeld en komt op het volgende neer:
Je selecteert de te wijzigen bestanden en drukt op mass rename. In het pop-up window kan je in het linker deel de velden vullen die je wilt uitlezen en in het rechter deel hetgene dat je wilt wijzigen. In jou geval dus vul je links alleen iets in bij de bestandsnaam en rechts de artiest, album e.d.

Door in het linker deel met variabelen te werken kun je stukken van de bestandsnaam in een variabelen zetten en door deze variabelen aan de rechter kant in te vullen worden de gegevens overgenomen. Je bent niet verplicht om alle variabelen aan de linker kant ook aan de rechter kant in te vullen. Dit is handig als je een stuk variabele tekst niet wilt overnemen.

Stel je bestandsnaam ziet er als volgt uit:

<artiest> _ <album> _ <volgnummer> - Titel

volgnummer wil je niet overnemen, dan vul je bij file name het volgende in:

%1 _ %2 _ %3 - %4.mp3

.mp3 moet achter %4 staan, anders wordt .mp3 overgenomen in de titel.

%1 bevat dan de artiest
%2 het album
%3 het volgnummer
%4 de titel

Variabelen moeten wel gescheiden worden door een teken. Een spatie is al voldoende.

Aan de rechter kant vul je dan %1 bij de artiest, %2 bij het album en %4 bij titel.

Zo kun je later ook weer de bestandsnaam wijzigen. Vergeet dan niet .MP3 toe te voegen als extensie.

Het programma is een 30 dagen trial versie. Daarna stop het ermee. Ik heb nog geen crack kunnen vinden. Het probleem is te omzeilen door in de dir waar 4-mp3 geinstalleerd is het bestand Install.log te openen en te saven waardoor deze een nieuwe datum krijgt. Daarna doet ie het weer 30 dagen. Mocht je een crack voor het programma vinden, dan hoor ik dat graag van je.

Succes ermee

Aneco

Veel succes