Toon posts:

[C++] Visual Basic DLL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een DLL maken voor in VB te gebruiken. Deze moet buiten een paar functies ook 'events' exporten.

Wat ik juist wil doen is triggeren op binnenkomende 'messages' van andere programma's. Dan moet die een soort van RaiseEvent doen in Visual Basic zodat ik daar het verder kan afhandelen...

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Euh ja leer com, helaas tamelijk complexe materie , op codeproject.com zijn er wel wat tutors over geschreven maar een boek is prettiger imho. ik kan je de volgende boeken aanbevelen.

COM essentials - Don box - Addison-wesley
dit is zegmaar de com bijbel, een niet al te dik boek maar alle ins en outs van com worden behandeld
voordeel: Alles staat er in en wordt behandeld in puur c++ zonder al te veel macro's en libraries.
Nadeel: 't leest van geen meter weg en geeft heel vaak slechts fragmenten code zodat je het niet even snel kan compileren en kijken hoe / of het nou werkt.

The COM and COM+ Programming Primer - Alan Gordon - Pretntice hall
voordeel: leest lekker weg, complete tutorials, waar staps gewijs word uitgelegd wat er gebeurd.
Nadeel: stapt later al vrij rap over de ATL library om het je nog makkelijker te maken terwijl (ik teminste) je de pure c++ implementatie nog niet helemaal door hebt..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Je kunt ook met function pointers werken, is een stuk eenvoudiger (ook gevaarlijker).

Je laat je VB progje een functie in je DLL aanroepen met een pointer naar een 'Event Handler', en die kun je dan weer aanroepen uit je C++ DLL.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!