[CM] wel of geen primer

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22
Ik wil me kast een ander kleurtje geven dus heb ik een aantal howto's gelezen, in alles howto's staat dat je de kast eerst een maar primer lagen moet geven, daarna de kleur en dan blanke lak.
Dus ik naar karwei om motip te halen, de kleur had ik zo gevonden maar de primer was wat moeilijker dus ikke vragen bij zo'n kerel van Karwei (geen punt bij karwei :P ) en die legt me uit dat een primer helemaal niet nodig is en de blanke ak ook niet dus nu ben ik helemaal in de war.
wat moet ik nou doen? wel of geen primer en blanke lak?

• The_Duke
iemand?

Verwijderd

gewoon doen wat jij het beste vind :) dus als jij er primer op wil doen en het resultaat wordt daar beter van dan moet jij dat doen.

• The_Duke
Op vrijdag 02 november 2001 14:30 schreef Darkstorm2001 het volgende:
gewoon doen wat jij het beste vind :) dus als jij er primer op wil doen en het resultaat wordt daar beter van dan moet jij dat doen.
das het probleem juist, ik weet niet of het beter is.

• breinonline
  • Laatst online: 09:59

breinonline

Are you afraid to be known?

ik heb zelf geen primer gebruikt, werkt prima. Nu heb ik geen motip gebruikt dus weet ik niet of het in dit geval toch beter is om primer te gebruiken...
Ik vertrouw zelf meer op casemod sites dan op een praxisgast die waarschijnlijk nooit van motip gehoord heeft. >:)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Blanke lak is alleen ter bescherming. Je kunt idd ook hoogglans blanke lak nemen. Dan krijg je zo een pooier bak :7 niets mis mee hoor. Kzit er zelf ook aan te denken. Primer is nodig voor kunststof delen. Sommige kunststoffen kunnen heel goed bespoten worden. Dat is ook afhankelijk van de lak die je gebruikt. Als je bv een spuitbus van Praxis koopt, nou die kleeft overal aan. Primer zorgt er wel voor dat het wat slagvaster wordt. Of je het gebruikt of niet is geheel aan jou. Ik denk wel dat ik het ga gebruiken. Mijn CM is misschien niet zo indrukwekkend, maar ik heb er zoveel tijd in gestoken en veel moeite voor gedaan dat ik het maar meteen goed doe. Ik heb eens in de 2 weken een half uur zin om te modden, dat heb ik heel lang volgehouden. Dit weekend moet het gewoon af. Daarom neem ik wel primer. Spuit ik hem, blijkt dat ik hard kunststof heb dat gecoat is. Moet er niet aan denken, dan maar het zekere voor het onzekere. Kan me best indenken dat je geen primer wil aanschaffen voor het frontje, moet je zelf weten. Als je het frontje een ander kleurtje maakt, hoeft het zeker niet. Er zijn speciale lakken voor kunststof.

• The_Duke
Op vrijdag 02 november 2001 14:33 schreef breinonline het volgende:
ik heb zelf geen primer gebruikt, werkt prima. Nu heb ik geen motip gebruikt dus weet ik niet of het in dit geval toch beter is om primer te gebruiken...
Ik vertrouw zelf meer op casemod sites dan op een praxisgast die waarschijnlijk nooit van motip gehoord heeft. >:)
als je meer op sites vertrouwd, waarom heb je zelf dan niet geprimert :? (hehe, cool woord :P )

• breinonline
  • Laatst online: 09:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Op vrijdag 02 november 2001 14:36 schreef Doek het volgende:

[..]

als je meer op sites vertrouwd, waarom heb je zelf dan niet geprimert :? (hehe, cool woord :P )
Omdat ik Tamiya modelbouw verf gebruikt heb, werkt prettig en blijft goed zitten. En dat houd direct op kunstof en metaal, dus heb ik niet geprimert (idd leuk woord :) ).

edit:

typo

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• The_Duke
Op vrijdag 02 november 2001 14:34 schreef Jamez_Joint het volgende:
Blanke lak is alleen ter bescherming. Je kunt idd ook hoogglans blanke lak nemen. Dan krijg je zo een pooier bak :7 niets mis mee hoor. Kzit er zelf ook aan te denken. Primer is nodig voor kunststof delen. Sommige kunststoffen kunnen heel goed bespoten worden. Dat is ook afhankelijk van de lak die je gebruikt. Als je bv een spuitbus van Praxis koopt, nou die kleeft overal aan. Primer zorgt er wel voor dat het wat slagvaster wordt. Of je het gebruikt of niet is geheel aan jou. Ik denk wel dat ik het ga gebruiken. Mijn CM is misschien niet zo indrukwekkend, maar ik heb er zoveel tijd in gestoken en veel moeite voor gedaan dat ik het maar meteen goed doe. Ik heb eens in de 2 weken een half uur zin om te modden, dat heb ik heel lang volgehouden. Dit weekend moet het gewoon af. Daarom neem ik wel primer. Spuit ik hem, blijkt dat ik hard kunststof heb dat gecoat is. Moet er niet aan denken, dan maar het zekere voor het onzekere. Kan me best indenken dat je geen primer wil aanschaffen voor het frontje, moet je zelf weten. Als je het frontje een ander kleurtje maakt, hoeft het zeker niet. Er zijn speciale lakken voor kunststof.
Het frontje is toch van kunststof? tenminste, bij mij wel, uit de howto's begrijp ik dat je alles wa plastic is uist wel moet primen.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Waus je hebt tog zelf gezien dat het werkt bij mij :x En die kerel van karwei zei dat alleen voor kunststof of onbewerkt metaal een primer moest.

• The_Duke
Op vrijdag 02 november 2001 15:04 schreef DeVoTioN het volgende:
Waus je hebt tog zelf gezien dat het werkt bij mij :x En die kerel van karwei zei dat alleen voor kunststof of onbewerkt metaal een primer moest.
ja maar maarom lees ik dan op al die howto's dat ze er eerst primer overheen gooien?? daar moet toch een reden voor zijn??
Ik heb maar 1 kast en die wil ik gewoon zo mooi mogelijk hebben en als ie door een extra primerlaag mooier word gooi ik er primer op, ik heb toch zo'n bus voor me plastic.

Verwijderd

Wat denk je dat er voor mooi (meestal) beige laagje om de kast heen zit. Is niet echt lak maar meer een kunsstof iets. Tamiya modelbouw verfpotjes/spray houden erg goed op deze ondergrond. Voor de slijtvastheid is aflakken dan wel raadzaam, blanke lak hebben ze ook bij Tamiya.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Primer is beter ja :)

• Bramster
  • Laatst online: 09:37
Ik heb wel Primer gebruikt, paar laagjes en goed schuren
daarnaa de kleur en dan de blanke lak (paar lagen)

het zit er gewoon goed op, lekker strak

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Primer = grondverf.
Grondverf breng je aan voor oa het beter hechten van de definitieve laag (laklaag). Dit doe je dus om de laklaag er beter op te zetten. Bij mij help het wel. Mijn lak is vrij stevig alhoevel er wel een paar krassen op zitten. tjA uitschieten met je schroevendraaier zit in een klein hoekje.

mijn advies gebruik gewoon primer met een lak en daarna blake lak.
ik heb zelf jammergenoeg geen blanke lak erop gedaan heb daarom al een paar licht beschadigingen maarja life sucks, but my girlfriend sucks harder >:)

>Systeemspecs<

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik ook geen primer gebruikt >:)
en geen lak :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Tamya spuitbussen zijn voor lexaan. Dit soort spul hecht aan lexaan en smelt als het ware samen. Mijn Samsung tellie bv is ook van kunsstof, maar als ik die bespuit met Tamiya verf, nou dan trek ik het er de volgende dag gewoon af alsof het een sticker is. Als jouw frontje een lexaan laagje heeft of van een lexaan mensgsel is gemaakt, dan ben je snel klaar.

• The_Duke
Ik ga het compleet anders doen, ik ga gewoon naar een garage waar ze auto's spuiten en geef me kast zo'n vette ECHTE auto lak laag :9~ :P :7 :Y)
Wat zal mijn kast mooi worden wheeeeeehehehehe.

• Bramster
  • Laatst online: 09:37
zorg er dan wel voor dat je kast wel mooi glad is :-p
anders word het nog niet mooi :P

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb alleen primer gebruikt voor het plastic... check me case hier in het topic Mijn UT casemod.
[topic=309218/1/25]

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• The_Duke
Op zaterdag 03 november 2001 16:37 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik heb alleen primer gebruikt voor het plastic... check me case hier in het topic Mijn UT casemod.
[topic=309218/1/25]
yep, jij heb een super strake kast, heel mooi, ik denk dak die kleur ook maar ga nemen, in ieder geval blauw, vink toch wel heel mooi :9~

• The_Duke
Op zaterdag 03 november 2001 16:28 schreef Skuzz het volgende:
zorg er dan wel voor dat je kast wel mooi glad is :-p
anders word het nog niet mooi :P
de kerel van de garage heb ook zo'n vet schuur apparaat voor auto's :P dus da zal wel lukken, ik doe gewoon net of me pc een auto is, kan het nie fout gaan. :p

Verwijderd

achjah primer kan nooit quaad en blanke lak is wel handig als extrabeshermlaag, maar noodzakelijk is het niet imo.
Pagina: 1