Toon posts:

Alternatief voor Aldi-labtop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha al die teleurgestelde Aldi klanten,

wat is nu het beste alternatief??
Moet je naar mediamarkt voor hun aanbieding P3 1100, 256 intern, 14.1 tft, 8 speed dvd? Kost nu ongeveer fl 3399,-.

Of moet je wachten op Lidl met zijn nieuwe aanbieding?

Ps in week 46 nieuwe aanbieding desktop Aldi!!

De vraag dus: Wat is het beste labtop-alternatief?

Bedankt voor alle info.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Geen idee!
Die Gericom p1.1ghz, staat al een tijdje bij de Medimarkt.
Dus je kan eventueel nog even wachten, totdat ze met wat nieuws komen vanaf de mediamarkt.
Gericom schijnt wel goed te zijn.

Laptop van de Lidl gaat 4777 kosten naar alle waarschijnlijkheid. Dus dat is wel aanzienlijk meer.

Ik heb op de Duitse Mediamarkt site gekeken, en daar stonden niet echt speciale aanbiedingen waar van ik dacht dat ze snel naar NL zouden komen.

Edit: Wacht! er staan nu wel wat andere config's bij MM.de.
Celly is vervangen voor de 1.1 p3
De voorheen zijnde cellie is iets goedkoper geworden ( maar dan dus met p3 1.1ghz)
En er is een 15" tft 1.1 P3 bij gekomen voor de prijs van 2999 ( nederland dus 3500 )

Vreemd is dat ze in duitsland wel allemaa 24 maanden garantie hebben! Nou dat heb ik graag ook voor dat geld.
Want in Nederland is het standaard allemaal 1 jaar. En dat voor hetzelfde geld ( als je het omrekend. )

American Express vraagbaak

• Stinger_Ventura
Edit werd een quote. Beetje jammer.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 21:15
Op vrijdag 02 november 2001 13:51 schreef akota het volgende:

Moet je naar mediamarkt voor hun aanbieding P3 1100, 256 intern, 14.1 tft, 8 speed dvd? Kost nu ongeveer fl 3399,-.

Of moet je wachten op Lidl met zijn nieuwe aanbieding?

De vraag dus: Wat is het beste labtop-alternatief?

Bedankt voor alle info.
Labtop ? :D

LOL

.

• Palomar
  • Niet online

ik heb die laptop niet gezien bij mediamarkt :? Ik ben ook op zoek naar een laptop voor zo'n 3500 piek dus dat lijkt me een erg geschikte aanbieding.
Of hebben ze die toevallig niet bij mediamarkt Groningen :?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

En weet je daar al meer van? >:)

Dan kan ik vast wat geld op gaan sparen :9

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

Labtop ? :D
LOL
Men zit nogal te (lap)tobben welke laptop men moet kopen ;)

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 02 november 2001 14:33 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

En weet je daar al meer van? >:)

Dan kan ik vast wat geld op gaan sparen :9
DESKtop he?! geen laptop!

Desktop's zijn niet zo interessant. Die knutsel je beter voor minder zelf in elkaar.
Laptops kan je niet zelf in elkaar zetten, dus daar ligt wel een punt!

Verwijderd

Die p3 1.1ghz bij de MediaMarkt had wel 24mnd garantie. Stond vandaag advertentie van in de Telebraaf.

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 02 november 2001 14:45 schreef RainbowBears het volgende:
Die p3 1.1ghz bij de MediaMarkt had wel 24mnd garantie. Stond vandaag advertentie van in de Telebraaf.
Is dat die van 3999 met CD rewriter?

Verwijderd

Eindelijk iemand die het snapt. Aldi zuigt gewoon totaal, een paar gasten die ik ken hebben daar hun PIII 1 GHz gehaald. Gewoon een vet klotoding. OK, er mag dan wel een GF2GTS inzitten enzo, maar als je hem hebt moet je hem eerst ONTSMETTEN, nieuwe kast kopen, een brander kopen die een beetje meekleurt (je levert toch geen witte kast met een donkergrijze brander???) en dan ook nog eens formatten (maar dat is niet erg).

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 14:36 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

DESKtop he?! geen laptop!

Desktop's zijn niet zo interessant. Die knutsel je beter voor minder zelf in elkaar.
Laptops kan je niet zelf in elkaar zetten, dus daar ligt wel een punt!
Daar ben ik het niet mee eens!
Heb Mei 2000 een P-III 667 Mhz gekocht en toen kon ik hem niet goedkoper samenstellen bij de pricewatch dus...

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 02 november 2001 14:51 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Heb Mei 2000 een P-III 667 Mhz gekocht en toen kon ik hem niet goedkoper samenstellen bij de pricewatch dus...
In ieder geval zal het niet veel hebben gescheeld.
Misschien 100 gulden op 2500 gulden.
Voor dat geld doe ik het liever zelf!
Je kan dan een nog evenwichtigere componenten keus maken, dan de redelijk standaard componenten bij een Aldi PC>

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 14:54 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

In ieder geval zal het niet veel hebben gescheeld.
Misschien 100 gulden op 2500 gulden.
Voor dat geld doe ik het liever zelf!
Je kan dan een nog evenwichtigere componenten keus maken, dan de redelijk standaard componenten bij een Aldi PC>
Alsof je dan geen goedkoop spul had gehad. En wat boeit het dat het standaard componenten zijn? Je koopt je AMD Athlon bijvoorbeeld toch ook niet overclockt in de winkel ;)

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 02 november 2001 15:18 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Alsof je dan geen goedkoop spul had gehad. En wat boeit het dat het standaard componenten zijn? Je koopt je AMD Athlon bijvoorbeeld toch ook niet overclockt in de winkel ;)
Kijk, we kunnen een aparte discussie starten over wat wel en niet in een PC kan en hoe je hem bouwt.
Maar ik bouw met een princiepe, waarbij ik de nadruk leg op de zaken waar hij het meest voor gebruikt word!
Als ik er veel mee internet, dan gaat er dus een groter gedeelte van de aanschaf naar een goede monitor.
En als ik veel game dan meer naar de video en de monitor en minder naar de harde scijf. Zo rederneer ik een beetje.
Bij zo'n standaard PC is alles standaard, en blinkt hij nergens echt op uit.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 15:20 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]
Bij zo'n standaard PC is alles standaard, en blinkt hij nergens echt op uit.
Behalve zijn prijs, die is wel lager dan anderen. Je kunt niet verwachten dat die voor die prijs allemaal high-end dingen erin heb zitten. Het is natuurlijk een basis-systeem, dat geef ik toe, maar je kunt hem toch uitbreiden. Zolang de basis maar goed is ben ik nog steeds tevreden met mijn PC. Iedereen weer gelukkig? ;)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:45
Op vrijdag 02 november 2001 14:45 schreef RainbowBears het volgende:
over welke laptop hebben we et dan, de ad die ik van de mediamarkt heb gezien vandaag ging over een compaq van 3333 gulden ofzo......

Stay safe

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Of hebben ze die toevallig niet bij mediamarkt Groningen?
Jawel, staat helemaal links op een verhoginkje :)

Ben er donderdag nog geweest.
Grote zaak trouwens, veel uitgebreider dan MM Leeuwarden.
Ze zijn wel een beetje duur met sommige dingen - ze vragen daar 5999 voor een Sony Vaio GR114k (p933) terwijl ik mijn GR214MP (1Ghz) voor 5645 heb gekocht (dus niet bij MM).

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 21:14 schreef Solarsparc het volgende:

[..]

Jawel, staat helemaal links op een verhoginkje :)
aha... daar.. :?

ik ben er donderdag ook geweest en heb die laptop niet gezien.. maar ik ga dr morgen weer heen om er waarschijnlijk een te kopen dus zal wel ff informeren naar die laptop. Als ie echt 3399 kost is dat niet duur voor een p3 1100 met 256MB

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 08:19
Dat is mooi om te weten, maar hoe kom je aan deze informatie? Als ik de aldi bel weten ze er niets van. Het is al over 2 weken

Dan maar even het krantje in de gaten houden.

Hoelaat moet je tegenwoordig daar voor de deur gaan liggen?
Ik kan me herinneren dat ze (ik meen een half jaar geleden voor een pentium III-1000Mhz) er al om 6 uur zaten.

• Stinger_Ventura
Op zaterdag 03 november 2001 00:13 schreef rick_h het volgende:

[..]

aha... daar.. :?

ik ben er donderdag ook geweest en heb die laptop niet gezien.. maar ik ga dr morgen weer heen om er waarschijnlijk een te kopen dus zal wel ff informeren naar die laptop. Als ie echt 3399 kost is dat niet duur voor een p3 1100 met 256MB
Zo ver ik wee is het een Celly 100 met 256mb hoor! dat was 1week geleden temminste zo!
Die P3 1.1ghz is zo geprijst in Duitsland!

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 02 november 2001 21:08 schreef Master FX het volgende:

[..]

over welke laptop hebben we et dan, de ad die ik van de mediamarkt heb gezien vandaag ging over een compaq van 3333 gulden ofzo......
Hij staat niet in tweakers.net pricewatch voor dat geld?!
Dus ik weet niet over welke laptop je hebt hebt.

Kan je hem daar toevoegen? of hier de spec's van het ding geven.?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Was dat die Armada 600Mhz? Best wel een geinig dingetje, supercompact. Maar dan moet je wel genoegen nemen met een docking station.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 14:51 schreef BasjeBanaantje het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt. Aldi zuigt gewoon totaal, een paar gasten die ik ken hebben daar hun PIII 1 GHz gehaald. Gewoon een vet klotoding. OK, er mag dan wel een GF2GTS inzitten enzo, maar als je hem hebt moet je hem eerst ONTSMETTEN, nieuwe kast kopen, een brander kopen die een beetje meekleurt (je levert toch geen witte kast met een donkergrijze brander???) en dan ook nog eens formatten (maar dat is niet erg).
a) je gaat toch niet zeiken om de kleur, ik heb ook een witte kast met grijze brander jzs... (en die heb ik zelf gekocht ja) CASEMODDEN DAN ALS JE ER MEE ZIT
b) ontsmetten :?
c) nieuwe kast kopen, waarom? de meeste mensen zijn met alles blij wat kast is, de echte tweaker maakt zn kast zelf mooi..
d) formatteren, ja natuurlijk.. ze leveren natuurlijk win98 of me ofzow das lekker goedkoop, een beetje persoon zet er (illegaal) winXP op maar ja dat kost de aldi heel veel geld (300 piek isttie voor oems ofzow en maar 150 is ME dan)

Ow ja, en natuurlijk bedoelde de schrijver van "teleurgestelde aldi klanten" dat we allemaal teleurgesteld zijn omdat die laptop uitverkocht is

Verwijderd

Het grote voordeel van de aldi laptop is wel dat er een gruwelijk dure en niet veel voorkomende speedstep processor inzit, wat bij de mogelijk stroomvretende MediaMarkt laptop met 1,1Ghz niet zal zijn. Ik heb eens gekeken met een IRC scriptje hoe veel Mhz hij gebruikte bij een FTP downloaden en IRC draaien onder WinXP (ja ik heb een aldi laptop kunnen bemachtigen). Dat was nouwelijks 4 Mhz dat is het mooie van die speedstep, vraagt weinig stroom en dus gaat de accu lang mee!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 03 november 2001 16:40 schreef Bendertino het volgende:
Het grote voordeel van de aldi laptop is wel dat er een gruwelijk dure en niet veel voorkomende speedstep processor inzit, wat bij de mogelijk stroomvretende MediaMarkt laptop met 1,1Ghz niet zal zijn. Ik heb eens gekeken met een IRC scriptje hoe veel Mhz hij gebruikte bij een FTP downloaden en IRC draaien onder WinXP (ja ik heb een aldi laptop kunnen bemachtigen). Dat was nouwelijks 4 Mhz dat is het mooie van die speedstep, vraagt weinig stroom en dus gaat de accu lang mee!!
4 Mhz :D

• hensdesk
  • Laatst online: 05-06 11:21
Op vrijdag 02 november 2001 14:51 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

maar dan had je wel een moederbord kunnen kiezen die over te klokken was.
daar kwam ik ook achter toen ik hem had gekocht en na een tijdje ging kijken hoe je hem het beste kon opwaarderen.
maar aldoende leert men en over een tijdje komt er een 1000mhz processor in.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 16:40 schreef Bendertino het volgende:
OMFG wat een geblaat hiero. Als je een 1.1 GHz speedstep hebt dan wordt die teruggeklokt naar een paar honderd MHz minder bij laag gebruik. Denk aan 600/700/800MHz. Aan jouw reactie te zien heb je nauwelijks kaas gegeten van die hele speedstepdingen want je begrijpt er niet echt veel van.
Pagina: 1