Toon posts:

AMD XP mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op't moment bezig met het samenstellen van een nieuw systeempje. Ik wil een AMD XP vanwege het lagere stroomgebruik dan de normale Athlon's en de temperatuursensor. Alleen in ben nu op zoek naar een geschikt moederbord voor de XP 1600+.

Ik heb een heleboel moederbordfabrikantsites bekeken maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien welke planken nou geschikt zijn voor XP1600+. Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk en ik ben ook geen overclocker met extreme stabiliteits eisen.

Ik heb een voorkeur voor DDR geheugen, minimaal 3 geheugenslots, minimaal (liever meer dan) 2 USB, en de gebruikelijke shit zoals AGP en voldoende PCI/seriele/PS/2 etc.

Weet iemand misschien uit ervaring een geschikt bord of een plek waar ik een duidelijk overzicht van XP geschikte moederborden kan vinden?

Bij voorbaat dank

<EDIT>
Net vergeten te vermelden: bij voorkeur niet duurder dan 450 pieken, om mijn portemonee een beetje te besparen :)
</EDIT>

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
een bord met de kt266a chipset is voor jouw voldoende

Taal fouten inbegrepen ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pak het anders aan: Lees reviews van mainboards, zoek er 1 uit die je aanstaat en kijk dan of ie compatible is.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Convoy

g44p

Abit KG7 :9~

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
2 woorden : Epox 8KHA+

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ECS K7S5A met ingebouwde NIC voor 189,-

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

• Tadango
  • Laatst online: 20-08 19:58
Asus A7V266-E is ook een goede keus maar is duur en performance is iets minder. Je betaalt voor raid en onboard c-media. Als je geen reaid nodig bent kun je beter Epox nemen mert Sb live 5.1 voor 95 piek ofzo....

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
MSI K7T266a PRO 2 (6380)

De meest stabiele (vind ik) :9

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ben ze nu aan het nalopen bij de sites van de fabrikanten om te kijken naar de features. Een die ik niet genoemd zag, maar die zeer goed uit de TomHardwareGuide review (bedankt voor de tip, killerAce) van augustus kwam is de MSI K7T266 Pro (MS-6380). Deze is redelijk geprijsd (zo'n 400 bij informatique) en geschikt voor XP.

Een nadeel vind ik de onboard audio. Ik weet niet hoe eenvoudig deze uit te schakelen is bij MSI, maar ik weet dat een vriend van me veel moeite heeft gehad met onboard audio op een (wat oudere) AOpen plank.

Wat is de mening over deze MSI?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 14:07 schreef Skeiron het volgende:
MSI K7T266a PRO 2 (6380)

De meest stabiele (vind ik) :9
Je was me net voor met het noemen van de MSI :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hehe, ik noemde de ECS hoor, niet de MSI.
Ik heb de ECS en ben zeer tevreden, ben nu alweer systeempje aan het bouwen voor een vriend van me, gebaseerd op alweer de ECS. Een vet plankje, en presteerd uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 14:12 schreef KillerAce_NL het volgende:
<SNIP>
Hehe, ik noemde de ECS hoor, niet de MSI.
Ik bedoelde het lezen van reviews.

Een nadeel vind ik van die kaart is dat het maar 2 DDR slots heeft. Als je 2x256 erin gooit zit ie alweer vol. Een pre is zeker de prijs (200 piek is lekker laag) en ingebouwde LAN. Alleen mijn waarschijnlijke koopadres heeft 'm niet.

Trouwens de MSI K7T266 Pro2 (MS-6380 V2.0) is wel wat duurder dan 400 piek: 500 piek.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 02 november 2001 14:25 schreef Istari het volgende:

[..]

Ik bedoelde het lezen van reviews.

Een nadeel vind ik van die kaart is dat het maar 2 DDR slots heeft. Als je 2x256 erin gooit zit ie alweer vol. Een pre is zeker de prijs (200 piek is lekker laag) en ingebouwde LAN. Alleen mijn waarschijnlijke koopadres heeft 'm niet.

Trouwens de MSI K7T266 Pro2 (MS-6380 V2.0) is wel wat duurder dan 400 piek: 500 piek.
:? ik weet niet waar jij shopt maar in pricewatch staat die mobo voor maar F340,-
Zie ook: http://www.tweakers.net/pricewatch/21511

39

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

past een athlonxp ook op de abitkt7a??

...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 02 november 2001 14:38 schreef earthforce het volgende:
past een athlonxp ook op de abitkt7a??
Alleen als je versie 1.3 heb, anders niet.
helaas maar waar (heb zelf versie 1.1)

hoe je kunt zien welke versie je hebt?:
Aan de onderkant van je isa slot zit een sticker daarop staat welke versie je hebt.

39

Pagina: 1