Toon posts:

Alpha cooler ??? ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een processor en moederbord gekocht bij ASCI en een alpha cooler ,deze Alpha maakt niet alleen lawaai, maar zorgt er ook voor dat er trillingen in mijn kast onstaat.

Wie weet als ik een andere cpu-cooler koop, ik ook af ben van het lawaai.

Cpu heeft een koellichaam, daarna erboven een intake cover van alminium en daarboven een fan, hij is hoger dan een standaard cooler.

Wie heeft ervaring met deze cooler !!!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Wat is het? een PAL 6035?

Die heb ik.....maakt wel een beetj lawaai maar hij koelt wel best goed!

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een pal6035 Alpha cooler en ik heb een inwin kast

Verwijderd

ik heb dezelfde koeler
hij draaide eerst op maximaal toeren 7200 :?
ik heb de draadjes van de voeding voor de fan veranderd en nu doet 5400 r/min ofzo het is een stuk rustiger in huis en het scheeld maar 3C ofzo bij mij

rood op geel van de stekker / en zwart op rood van de stekker = 7volt

Verwijderd

Topicstarter
bij mij draait hij standaard op 4700 toeren , ik vind het vet irritant dat mijn systeem kast zo trilt

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Da's dus de alpha pal6035 met YStech fan vermoedt ik!

Die heb ik ook. Heb echter geen last van trillingen. Als ie wel trilt zit er waarschijnlijk iets los. Misschien zit je mobo niet goed vast of sluit je kast niet goed af.

Kan anders niks verzinnen. Als je een goedkopere koeler zoals een coolermaster of een thermaltake gaat halen krijg je echt wel spijt.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:55

botoo

💀 too old to die young

Resonantie komt meestal voor bij een bepaald toerental. Je kan dus proberen de ventilator op 7 volt te zetten (zie boven).
Of je zet er een draadgewonden potmeter tussen zodat je het toerental naar beneden kan afregelen tot een niet resonerend nivo :)
Een andere fan met een verschillend toerental kan je ook proberen.

Ik had hetzelfde met een 6035 en een YS-Tech fan, maar zodra ik de (dikke, starre) printerkabel in een andere bocht legde, verdwenen de trilligen. Dus probeer een beetje met de draden achter je kast te rommelen en misschien helpt het bij jou ook.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Heb je veel baat gehad met die PAL8045? Heb er zelf over gedacht om die ook te kopen. Lijkt niet zoveel te schelen of wel?

Issie met die fan veel stiller dan de PAL6035 met YStech?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:55

botoo

💀 too old to die young

acidfever:
Heb je veel baat gehad met die PAL8045? Heb er zelf over gedacht om die ook te kopen. Lijkt niet zoveel te schelen of wel?

Issie met die fan veel stiller dan de PAL6035 met YStech?
De 8045 is met een 33cfm/29dBA/2500rpm fan een graad of 4 - 5 beter dan de 6035 met de YS-tech 26cfm/35dBA/4200rpm fan.
Hij is dus redelijk wat koeler en een heel stuk stiller.

Als je er een Delta 47cfm/40dBA/4000rpm fan opzet, zal 'ie ongetwijfeld nog koeler worden en zeker ook een heel stuk luidruchtiger.
Ik heb net vandaag een potmetertje gekocht om die dikke Delta af te trimmen en te kijken of het nog koeler en/of stiller kan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan de resonatie ofzo , blijft aanwezig, heb mijn moederbord opnieuw gemonteerd, alle schroeven verwijderd en nieuwe schroeven etc. gepakt en opnieuw begonnen, hij bljft resoneren, echt vaag, had eerst een cooler van coolmaster die veel sneller ging en kleiner was en die was vond ik wel goed en nu met deze alpha echt kut, dit had ik oom met de super orb, die ze me toen aangesmeerd hebben. Deze cooler kreeg ik gratis bij mijn nieuwe aankoop, morgen maar een nieuwe cooler kopen, dacht zelf aan coolmaster weer?

Coolermaster EP5-6I11

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ALs je en nieuwe koeler wilt kopen die goed koelt en ook stil is moet je gaan voor de noisecontrol silverado die is erg stil maar ook erg duur zo rond de 16 piek dacht ik

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een Alpha PAL6035 + YS Tech 60mm fan in een Inwin Q700 kast. Je kunt proberen om iets in de motherboard slide-in tray te plaatsen zodat ie niet gaat resoneren. Ik heb gewoon de YS tech fan vervangt met een Sunon 60mm (23CFM) fan dat was veel stiller en had geen last van resonantie.
Pagina: 1