Toon posts:

Plextor 24x fikker met vage bufferlevel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee! het bufferlevel van mn plextor 24x fikker loopt tijdens het fakkelen heen en weer te fietsen tussen de 15 en 95%
(ik draai dan wel morpheus en messenger en icq er naast, uitzetten maakt geen verschil)

hierdoor kan ie dus mn 24x philips cds niet binnen de 3,5 minuut fakkelen maar duurt het 5 minuten of zo

heeft iemand een idee?

ik heb een P3 550, Intel 440BX, 384 mb,20 gig 7200 rpm hd

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
je systeem is waarschijnlijk niet snel genoeg om die data op die snelheid te kunnen aanvoeren..

mijn sys: (p3-600/384mb/30gb 7200rpm) heeft ook maar net genoeg kracht om op 16x te kunnen fikken met mijn Lite-On..
(icq of msn is dan idd het enige wat je kan doen want je PC wordt bekans een 386 zo traag!)

-edit-
dat je bufferlevel veranderlijk is, is normaal trouwens, hoe hoger de brandsnelheid des te meer dit schommelt..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:44

Paladin

Play Ball!

ehmz het zou voor je systeem in princiepe geen probleem moeten zijn om op 24 speed te fikken je hd is veel en veel sneller het enige wat er kan zijn is dat je dma op een van beide niet hebt aangeschakeld of dat je hd zo gefragmenteerd is dat die niet lekker meer werkt.

ik zou het volgende ff doen dus check je dma instellingen en defragmenteer je hd ffies dat zou een hoop verschil uitmaken denk ik.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
hai! ik had hiervoor een 16x plex, maar zn lasershutter was naar de haaien dus heb ik deze maar gekocht! op 16x brandde dit ding snoeihard zonder bufferverlies.
-Scul- Kijk ff je systeem na, want 16x moet je kunnen trekken!

ik zal ff mn dma-instellingen bekijken!
een partitie had ik gisternacht nog ff gedefragd maar dat maakte niet veel uit!

thanx!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 02 november 2001 14:22 schreef Paladin het volgende:
ehmz het zou voor je systeem in princiepe geen probleem moeten zijn om op 24 speed te fikken je hd is veel en veel sneller het enige wat er kan zijn is dat je dma op een van beide niet hebt aangeschakeld of dat je hd zo gefragmenteerd is dat die niet lekker meer werkt.

ik zou het volgende ff doen dus check je dma instellingen en defragmenteer je hd ffies dat zou een hoop verschil uitmaken denk ik.
Denk ik ook, check ff je DMA en zo.
En wat voor cd-rom drive heb je??
Dat kan ook invloed hebben, tenzij je burnproof gebruikt off course.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

als je um niet vertrouwd gewoon garantie claimen

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een pioneer dvd speler maar een 8x
maakt voor branden niet uit want ik fakkel alles van mn hd af!

ok, wie weet waar die dma instellingen in win2k zitten?

Verwijderd

Ha... dat is ook gelijk de oorzaak... Windows2000...

Die schijnt niet helemaal volledige DMA ondersteuning
te bieden waardoor je met snelle branders dat soort problemen kan krijgen.

Verder wel een perfect OS.. lekker stabiel...

Probeer het eens onder W98se ofzo.. grote kans dat het dan goed gaat...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

nah voordat je win98 gaat lopen installeren eerst maar eens ff dma onder win2k aan proberen te zetten en kijken ofdat werkt... je vroeg hoe dat moest onder windows 2000, hierbij:

ga naar deze computer >> rechtermuisklik >> eigenschappen >> tabje Hardware >> Apparaatbeheer klikken (somewhere in het midden) >> naar IDE ATA/ATAPI Controllers gaan en daarop dubbelklikken >> dan ff eigenschappen bij de twee controllers doen waarop je fikker en de hd waar je vanaf fikt zitten >> Geëvanceerde instellingen >> daarna zie je het vanzelf.. kan je direct zien waarop ze op dat moment lopen

Vertel ff wat de uitslag was enzo, altijd interessant voor andere mensen :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
hee! cool! thanx! ik heb de instelling van PIO naar dma gezet! wat betekent PIO eigenlijk?
ik weet nog niet of t werkt, eerst ff nog wat doen en dan restarten

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

wat het betekent weet ik zo niet (volgt vast nog wel in een ander z'n reply :)), maar ik weet wel dat DMA Direct Memory Access betekent ofzoiets... in PIO modus schrijft het betreffende apparaat via de processor naar je geheugen terwijl dit in DMA gewoon zonder tussenkomst van die proc gebeurt... resultaat > veel minder stress voor je professor (8>

dit veroorzaakt met PIO ook veelal Buffer underruns oftewel schommelingen in je buffer :)

alles is IMHO, als ik iets fout heb dan ff zeggen :9

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
and again: thanx!

ja! GoT rulez!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 02 november 2001 13:46 schreef -ScuL- het volgende:
je systeem is waarschijnlijk niet snel genoeg om die data op die snelheid te kunnen aanvoeren..

mijn sys: (p3-600/384mb/30gb 7200rpm) heeft ook maar net genoeg kracht om op 16x te kunnen fikken met mijn Lite-On..
(icq of msn is dan idd het enige wat je kan doen want je PC wordt bekans een 386 zo traag!)

-edit-
dat je bufferlevel veranderlijk is, is normaal trouwens, hoe hoger de brandsnelheid des te meer dit schommelt..
Ik heb zelf een Plextor 16x op een P90@133, en die kan gewoon op 16x zonder dat ie Burnproof hoeft aan te spreken...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
WOW! en dat werkt?! cool! dan moet ik ook een 4x :9 fikker in een P90 kunnen leggen? toch?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
Op vrijdag 02 november 2001 15:14 schreef boeddha het volgende:
-Scul- Kijk ff je systeem na, want 16x moet je kunnen trekken!
16x kan ik ook wel trekken, da's het probleem niet. alleen ik kan nix anders meer doen terwijl dat hij fikt. wordt alles retetraag.. Ik heb DMA ingeschakeld, mijn HD is ATA100 en zit ook op een ATA100 controller. Ik ga morgen mijn HD formatten en er WinXP opzetten dus ik zal wel zien of het dan beter gaat. (ivm defragmentatie e.d.)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Hij snapt het! hij fakkelt 697 mb (divxje) in 4.09 mins

3.30 moet ook te halen zijn...

ik draaide morpheus er nog wel naast, scheelt t nog iets als ik dat uitzet?
Pagina: 1