Toon posts:

ASUS A7V133, 1 Lange beep during post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Mijn Pc draaide altijd stabiel, maar sinds gisteren...
1 lange beep, en daarna gaat de computer direct vanzelf uit.

Ik heb me CMOS gewist, batterij eruitgehaad... nog steeds niks...
Ik heb mijn mobo van jumperless mode afgehaald... nog steeds niks...
Ik heb ander geheugen erin gedaan, en een andere AGP video kaart maar nog steeds niks...
Ik heb alle kaarten en kabels losgemaakt, en nog steeds niks...
Ik heb ook nog een CPU fan aangesloten op de CPU FAn conector (ik heb namelijk een Delta Fan die anders aangeloten is)

In mijn MOBO boekje staat niet wat deze beep code betekend, dus ik heb echt geen idee, ik had niet mijn BIOS geflashed ofzo, heb de laatste 1007 BIOS erop (al een tijdje)
Verder is er niks aan mijn hardware of wat dan ook verandert

Viel me op dat ik niet de enige ben met dit probleem zie bv ook: [topic=166461/1/25]

Iemand oplossing :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ohja alle fannes schieten gewoon aan, van mijn CPU, van mijn MOBO, van mijn Videocard en van mijn voeding.

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb ooit ook wel eens zoiets raars gehad, maar dat was met een Abit KT7 en een AsusV7100. Wilde ook geen beeld geven een lange piep.

Heb een pci videokaart erin gedrukt en toen deed hij het.
Daarna heb ik de AGP handmatig op 4x gezet.

Probleem opgelost.

Ik denk niet dat je er wat aan hebt, maar computers zijn soms net vrouwen, dus.....

P.S. ben nu ook de gelukkige eigenaar van een A7V133 met bios 1007 en heb geen problemen.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Processor met buikpijn :? Verkeerd geflest :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas kan ik nu nog niet proberen of het met een PCI videocard wel lukt.

Maar abit en asus gebruiken beiden Award Bios voor AMD zoals ik weet... maar ik begrijp er echt niks van... DAMN vind het echt klote snik snik

Verwijderd

Topicstarter
Nee zei nog niet geflashed hij draait al weer paar weken met 1007 BIos Dus...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand id wat 1 lange beep betekend? kan nergens daar iets over vinden :(

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Heb ik gehad op oud mb, weet zo niet meer welke. Betekende daar processor dood of geen :(.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me vaag, me AMD gaat toch niet zomaar sterven na een half jaar ;(

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31
Kijk nog ff goed wat de mobo zegt als je de proc er uithaald en aanzet. En maakt dan de zelfde piep...dan is misschien je proc dood.

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Ben net naar de winkel geweest, ze zeggen dat de proc. kaduk is... er is niks te zien alles ziet er goed uit, behalve dat er wat Artic Silver II tussen de bridges was gekomen...

Ze wilde dit wel weghalen kosten: 75piek... ik natuurlijk niet doen, zelf schoongemaakt, zier er schoon uit... weer booten, zelfde probleem.

Zei zeggen dat het een USER FAULT is, dus dat ik dan zowiezo geen garantie heb.

Ze begonnen beetje te zeuren over mijn case, omdat die zilver is... maar wat heeft dat in hemelsnaam te maken met mijn PROC. ook begon die te zeuren over de aansluiting van mijn DELTA FAN, omdat ik de conector eraf had gehaald, juist zodat die dan makkelijk op 5 VOLT conector is aan te sluiten en hij altijd conectie maakt, want Delta Conectorren zijn niet erg goed...

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar AMD...

Ik heb echt geen idee of dat waar is over dat USER FAULT?

Verwijderd

Sterkte met de rechtzaak..

Verwijderd

Je zegt zelf dat er wat Artic Silver2 tussen de L bruggen zat....(!!??)
Tja, dat mag natuurlijk niet.
Artic Silver geleidt,..en dat moet ook, maar uiteraard niet op die bruggen, omdat er dan onderlinge verbindingen kunnen ontstaan die tot kortsluiting in je proc kunnen leidden...hetgeen kennelijk ook gebeurd is.
Onlangs nog gehoord van iemand die ook 'n behoorlijke hoeveelheid AS2 op z'n L-bruggen had gekregen waarbij vervolgens ook kortsluiting ontstond en zowel proc.
als MoBo het vervolgens niet meer deden.
Kijk hiermee uit dus.
succes!

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een klein beetje tussen de L3 of L4 bruggen weet niet zo uit me hoofd, maar dan ook niet tussen elke soldeerpunt. Maar al zou er kortsluiting zijn geweest dat ruik je het, en je ziet het...

Ik heb zelfs de proc. onder een microscoop gelegd en er is niks aan te zien geen sporen vaan kortsluiting

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
volgens mij als je spul eraf haalt moet ie het gewoon weer doen maar wie ben ik

ik heb ook een keer zooiets gehad met een msi mobo.
hij liep vast terwijl ik in de bios was.
ik kon toen met de insert of home oid weer een beetje vaag booten.
ik heb toen een nieuwe bios geflashed vanaf de harde schijf(flop drv deet het niet).
toen deet ie et weer.
suc6

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
HAd je hem toen op JUMPER mode gezet? of jumperless? en met AGP of PCI videokaart?

Verwijderd

Wijze les, als er een keer wat stuk gaat stop alles in een standaard kast wel met goede air-flow enzo. De indruk die je dan bij een winkel maakt is een stuk beter en je krijgt dus sneller nieuwe spullen. Doe ik ook, heb de originele kast waar mijn systeem ooit in gekocht is en als ik nou een prob. heb douw ik effe alles in die kast.

Verwijderd

Na het flashen van mijn bios van 1002 naar 1007 was mijn pc ook "dood", omzetten van fan aansluiting verhielp het probleem.
De upgrade van het bios zoekt naar andere fanconnector ofzo, als daar niets op aangesloten is start het systeem niet op.
Dit ter beveiliging, anders zou proccie verbranden.
Heeft bij mij geholpen, dus kijk maar of dat voor jou ook werkt.
8-)

Verwijderd

Topicstarter
had ik al geprobeert... heb echt alles geprobeert maar anyway thnx

Verwijderd

Beep Codes
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.
Das van http://www.phoenix.com/pcuser/awardbios/Award.html
Pagina: 1