Toon posts:

Proxy of niet? voor- en nadelen..

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een thuisnetwerkje liggen van twee XP systemen. Beide computers worden intensief gebruikt; er is dus geen sprake van een pure server...

Momenteel maak ik gebruik van internet sharing zoals XP dit via de 'Wizard home network' heeft ingesteld...

Waarom zou ik moeten overwegen om een proxyserver te gaan gebruiken? of is dat in mijn situatie onnodig?

(Het voordeel van de snel toegankelijke, opgeslagen sites is mij reeds bekend)

bedankt

Verwijderd

Ik heb thuis ook een netwerk van 4 pc's en draai ook geen proxy ik heb weinig echte voordelen kunnen ontdekken.

Eerder problemen in zo'n kleine omgeving.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 13:29 schreef Eggplant het volgende:

(Het voordeel van de snel toegankelijke, opgeslagen sites is mij reeds bekend)
Dat is ook eigenlijk het enigste voordeel wat ik kan bedenken.

Nadeel: dat misschien niet alle sites up-to-date zijn, ik had met Winroute het probleem dat de proxy zijn data te laat ververste, ik kon dus niet de nieuwste topics zien met de proxy aan omdat deze pas na een paar minuten de proxy vernieuwde

Verwijderd

Ik heb zelf een netwerk van 3 pc's en een server die als ISA server is ingericht ( opvolger van MS-proxy ).
Ik ben zeer tevreden.. vooral tijdens de kleine lanparty's (10 a 15 man )thuis is het wel lekker dat iedereen kan internetten.. :)
maar hoofdzakelijk staat die server er voor de studie :P

edit:

de ingebouwde vuurmuur is ook wel lekker.. :7

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil geen aparte server gebruiken...

Maar aarzel over proxy omdat ik bijv. nu eDonkey vanaf client niet werkend krijg...

-gebruik NIS
-host is DHCP server... (heeft wizard home network ingesteld)

bedankt dat jullie mij een beetje op weg helpen

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er lieden die vanuit een netwerkje eDonkeyen zonder proxy?? ja toch??
Pagina: 1