[Linux, *BSD] Faxserver... hoe en wat ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 11:19

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Ik heb er nog een opdracht bij gepakt (zie vorige topic).

Situatie nu:
Werknemers hebben word document, printen het uit, wandelen naar de balie waar een fax machine staat, faxen het en wandelen terug.
Dit moet dus makkelijker.
wat we willen doen is een fax server maken. evt bij de mail/gateway server die er komt (Debian of OpenBSD).
Maar ik weet pas net hoe faxen werkt (jaja, i know, ik mail altijd alles, nog nooit een faaax gebruikt of gezien, zijn dadelijk toch een museumstuk), maar ik weet dus echt niet of zoiets mogelijk is.
dus dat werknemers vanaf hun pc'tje een word document tikken en dan via het netwerk faxen.

Dus graag of dit mogelijk is, zo ja
- hoe
- welke programma het beste is
- en waarom jullie keuzes.

bij voorbaat dank

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25021

Ik heb er ff naar gekeken, met linux kan het. G4[ISDN] fax gedoe werkt nog niet ....je moet dus gewone fax-modem's hebben. je kan dan onder b.v. SuSE een faxserver draaien... en dan heb je clients voor unix, linux, windows, enz. het progje heet HylaFAX. de clients werken met java. Het werkt met 3 verschillende protocollen, een oud protocol [compat...] en een ftp-achtig protocol en met het snpp protocol. misshien kan ik de website ook nog wel opzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25021

http://www.hylafax.org/
misschien hebben ze wel .deb's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 11:19

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 15:01 schreef compukid het volgende:
Ik heb er ff naar gekeken, met linux kan het. G4[ISDN] fax gedoe werkt nog niet ....je moet dus gewone fax-modem's hebben. je kan dan onder b.v. SuSE een faxserver draaien... en dan heb je clients voor unix, linux, windows, enz. het progje heet HylaFAX. de clients werken met java. Het werkt met 3 verschillende protocollen, een oud protocol [compat...] en een ftp-achtig protocol en met het snpp protocol. misshien kan ik de website ook nog wel opzoeken....
ik begrijp het systeem van fax maar half
met fax-modem bedoel je een 56k modem bv, die kan faxen?
kan je geen faxmachine op aansluiten ofzo? of via ISDN?
en die G4[ISDN] hoezo werkt dit niet

in ieder geval alvast bednkt voor de infor die je al gegegeven hebt

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...