Toon posts:

2 Monitoren - Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gekeken en daar staat wel van alles over wat voor soort Videokaart, monitor ed. maar niks over hoe je dat eigenlijk doet en wat het doet.:?

Het klinkt best interressant >:) maar voor ik mij in het diepe stort wil ik nog wel wat meer weten. :) :) :)

Verwijderd

op mijn pc kan ik de onboard videokaart en m'n stealth3 tegelijk gebruiken, dan heb ik 2 apparte monitor uitgangen, als ik daar 2 monitoren aan hang dan gaat het vanzelf.

ik denk dat dit bij mij ff wa geluk is, want ik vraag me af of het normaal gesproken zo makkelijk is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welk OS?
Hoeveel videoplanken(1* dual, of 1* PCI en 1*AGP) ?
Kan je BIOS het aan?

Assume windows, next=continue

Rag 2 vid.kaarten in je comp.
Stel in je BIOS welke de primary is (AGP of PCI).
Start windows.
Windows vind 2e vidkaart en evt. monitor.
Na booten zie je een melding op 2e moni die je vertelt hoe je de desktop kan uitsmeren ove 2 comps.

if not ... meer info, dit is giswerk en kun je geen r33t mee.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Verwijderd

Hoi,

ehm.. kan aan mij liggen maar is toch alleen maar een kwestie van een videokaart nemen met 2 uitgangen (bv. matrox g450) en er 2 monitoren aan hangen, drivers installeren en klaar is kees.. of bedoel je wat anders dan?

greetz JJ

Verwijderd

Topicstarter
Oh, als het zo makkelijk is...

Nee m'n PC is nog maar 1 maand oud en een hele nieuwe kaart ipv m'n GeforceII MX erin raggen gaat me nog wat te ver. ik had gehoopt dat het bijv zou kunnen met een splitter.

Maar als dat niet kan(verbaast me eigenlijk ook niet) dan zit er niks anders op dan een kaart erbij komen.

Verwijderd

Mijn ervaring met meerdere monitoren is gewoon 2de videokaart erin hangen, driver installeren, paar keer rebooten met Windows en je hebt een dual-monitor desktop.

Als je een totale newbie bent, zorg dat je voor je extra videokaart wel een PCI kaart aanschaft, want anders past het niet in je mobo (ervan uitgaande dat je huidige een AGP variant is). (1 agp poort)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

heb het zelf ook gehad.. gebruikte 1 x agp poort en 1x een hele oude pci kaart van ati. werkte perfect. drivers installen en als windows alles gevonden had alles nog een btje finetunen via je desktop properties.

werkt prima..

tip.. veel spellen vinden het niet helemaal tof.. zet daarom als je gaat gamen altijd ff dual monitor weer uit.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Volgens mij heeft alleen windows 98 SE dual-monitor support, oudere 98 versies dus niet. Ik d8 eerst ook dat het heel moeilijk zou zijn, met speciale programmaatjes enzo, maar toen heb ik het hier even gevraagd, en toen gewoon PCI kaart erin geprikt, ik gebruikte op dat moment windows2000, en die geeft gewoon meteen zonder ook maar 1 keer met je muis te klikken beeld op twee monitoren :) met w98se moet je een paar keer rebooten, maar is ook zo gebeurd. Is echt niet moeilijk, maar is heel erg makkelijk in he gebruik.

Als je trouwens niet van plan bent om over te stappen naar windows XP heb ik nog een stealth 2 met 4mb liggen, die wilde ik als derde kaart gebruiken, maar die werkt niet in XP :(
Als je een beetje in de buurt woont van utrecht/tiel mag je m voor zeg twee tientjes hebben.

En weet iemand hier welke kaarten wel werken? Heb hier een TNT2 vanta AGP en een rage2c PCI in zitten nu, en dat werkt alleen als ik de PCI laat gebruiken door BIOS. Kan je primary kaart ook PCI zijn als je twee PCI kaarjes en een AGP kaart gebruikt?
tip.. veel spellen vinden het niet helemaal tof.. zet daarom als je gaat gamen altijd ff dual monitor weer uit.
Hier heb ik dus echt nog nooit last van gehad, wel is het zo dat als het spel de resolutie van je eerste monitor aanpast, dat er dan allerlei vage dingen met je tweede monitor gebeuren, zoals opeens andere resolutie/refresh rate. En allerlei vensters die ik op m'n tweede monitor had draaien worden dan opeens verplaatst.

* smokalot vind het heel erg jammer dat er nog praktisch geen spellen zijn met multi-monitor support, lijkt hem erg handig bij bijvoorbeeld spellen als Red Alert 2.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op zaterdag 03 november 2001 01:51 schreef joostb het volgende:
Volgens mij heeft alleen windows 98 SE dual-monitor support, oudere 98 versies dus niet....

En weet iemand hier welke kaarten wel werken?.....
Hmm, toen ik nog W98 (non-SE) gebruikte gaven twee grafische kaarten geen enkel probleem; werkte prima met twee monitoren. Dat was destijds met een TNT AGP en een SiS PCI kaart. Na zo'n twee jaar Matrox DH heb ik nu twee GeForce kaarten (AGP en PCI) en dat werkt ook probleemloos (onder W2K)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smokalot

smokalot

titel onder

oke, dat heb ik dan verkeerd begrepen.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op zaterdag 03 november 2001 09:50 schreef abbadon het volgende:

[..]

Hmm, toen ik nog W98 (non-SE) gebruikte gaven twee grafische kaarten geen enkel probleem; werkte prima met twee monitoren. Dat was destijds met een TNT AGP en een SiS PCI kaart. Na zo'n twee jaar Matrox DH heb ik nu twee GeForce kaarten (AGP en PCI) en dat werkt ook probleemloos (onder W2K)
Sterker nog... Als je een keer opgelet heb tijdens de install van 98 (gaaaap) Staat het zelfs in de promotie txt (hoe goed het wel allemaal is) dat win 98 dual monitor support heeft!! Olé! :) Nouja... Ik heb win 2k en g450 DH en werkt prima... alleen gebruik het niet zoveel.. alleen 3D Studio is wel makkelijk en Websites maken..

Suc6!!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb laats ergens een compac pc geplaatst met een onboard videokaart. omdat er 2 monitoren aan moesten hangen hadden we er een videokaart ingezet met dubbelle uitgang en de onboard kaart uitgeschakeld.

toen we de pc opstarte met win 2000 zag win die onboard videokaart ook weer dus kon er makkelijk 3 monitoren op hangen. ;)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• smokalot

smokalot

titel onder

Op zondag 04 november 2001 15:24 schreef the_dgc het volgende:
ik heb laats ergens een compac pc geplaatst met een onboard videokaart. omdat er 2 monitoren aan moesten hangen hadden we er een videokaart ingezet met dubbelle uitgang en de onboard kaart uitgeschakeld.

toen we de pc opstarte met win 2000 zag win die onboard videokaart ook weer dus kon er makkelijk 3 monitoren op hangen. ;)
Had je geen AGP kaart erin gezet dan? ook beetje vreemd...

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op zondag 04 november 2001 16:28 schreef joostb het volgende:

[..]

Had je geen AGP kaart erin gezet dan? ook beetje vreemd...
Ja.. een AGP poort op een MOBO met onboard GFX kaart... kom je niet zo vaak tegen hoor..
Pagina: 1