Toon posts:

[Delphi] Hoe verberg ik mijn applicatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een client/server proggie gemaakt maar ik weet niet hoe ik de server kan verbergen zowel in de taskbar als in de taskmanager. Ik heb al wel wat proggies lopen zoeken waarmee je de applicatie kon verbergen maar die waren alleen voor Win95/98 en niet voor NT. Dus mijn vraag is weet iemand zo'n proggie voor NT of kan iemand misschien een stukkie voorbeeld code geven hoe ik het kan aanpakken.

Thx,
Phalcon

Verwijderd

Goh trojan aan het schrijven? hoe creatief...

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als het alleen voor NT is kun je een serivce maken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 02 november 2001 13:16 schreef Yarvieh het volgende:
Goh trojan aan het schrijven? hoe creatief...
Mmm.. misschien een keertje weer een anti-trojan programma maken die goed werkt :)

Er ooit eentje gemaakt, in een bedrijf gebracht, zelf dat bedrijf verlaten en sindsdien had het bedrijf niets meer aan de scanner gedaan.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 13:28 schreef JapJap het volgende:
http://delphi.about.com/library/weekly/aa022701a.htm

(Good old Google... ;) )
Thx zal eens even kijken..

Verwijderd

Ga je 'n trojan maken?
Maar goed, kijk eens op google naar "delphi + tutorial" :)

Verwijderd

Topicstarter
Bijna alles is nu gelukt alleen kan ik de applicatie nog niet uit de taskswitch(Alt-Tab) krijgen. Heeft iemand enig idee hoe dat zou moeten?

Alvast bedankt

• Gerco
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 02 november 2001 17:03 schreef Phalcon het volgende:
Bijna alles is nu gelukt alleen kan ik de applicatie nog niet uit de taskswitch(Alt-Tab) krijgen. Heeft iemand enig idee hoe dat zou moeten?
Bij Win9x gebruik je RegisterServiceProcess(), bij WinNT/2k/XP kan het niet, punt. Je moet wel eerst kijken of je op 9x of NT draait, in NT bestaat heel RegisterServiceProcess() niet en krijg je dus een error bij het aanroepen ervan, niet helemaal de bedoeling van een 'verborgen' prog :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Win9x gebruik je RegisterServiceProcess(), bij WinNT/2k/XP kan het niet, punt. Je moet wel eerst kijken of je op 9x of NT draait, in NT bestaat heel RegisterServiceProcess() niet en krijg je dus een error bij het aanroepen ervan, niet helemaal de bedoeling van een 'verborgen' prog
Het lukt in Win9x wel inderdaad alleen moet ik het nu ook in WinNT/2k/XP voor elkaar zien te krijgen. We zullen het voor elkaar krijgen. :) Iemand misschien een oplossing :?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 02 november 2001 17:25 schreef Phalcon het volgende:
Het lukt in Win9x wel inderdaad alleen moet ik het nu ook in WinNT/2k/XP voor elkaar zien te krijgen. We zullen het voor elkaar krijgen. :) Iemand misschien een oplossing :?
Het kan niet in NT, punt.

Uit de ALT-TAB lijst kun je doen door je taskbar knop weg te halen, maar uit de processlijst krijg je 'em niet, alles staat daarin, ook services.

Wat misschien een soortgelijk effect geeft: Je app renamen naar ' ' (spatie dus) of ALT-255 en dan vanuit een ander prog starten en het startprog afsluiten. Dan staat er alleen een lege regel onderaan de process lijst en valt hij niet zo op.

Je kunt het ook mskernel32.exe noemen, lijkt me sterk dat dat een user opvalt :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Draai hem onder Windows NT gewoon als services.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 02 november 2001 17:32 schreef jelmervos het volgende:
Draai hem onder Windows NT gewoon als services.
Dan staat 'ie nog steeds in de process lijst :)

Verwijderd

Topicstarter
Met dit stukje code kan ik de Task Swiching uit zetten maar de code werkt niet bij mij.

-Disable task switching-

Using the SystemParametersInfo API function you can trick Windows into thinking that the screen saver is running. Doing so disables the Ctrl-Alt-Delete key sequence from displaying the "Close Program" dialog and rebooting the computer and Alt-Tab from switching to another application. It also stops Ctrl-Esc from opening the Start Menu.
If you wish to disable those keys while your application is running call the following SystemKeys function (place it in the Implementation section of your unit's code - and call from any procedure in your application - where needed). When you call SystemKeys, if Disable is True, the keys will be disabled, False otherwise.

procedure SystemKeys(Disable: Boolean);
var OldVal : LongInt;
begin
SystemParametersInfo
(SPI_SCREENSAVERRUNNING,
Word(Disable),
@OldVal,
0);
end;

After a call to SystemKeys(True) the program runs, but you are unable to Alt-Tab to it nor switch to it in the task list. You can't invoke the Start button, either.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dat stukje code werkt ook alleen in 9x, in NT werken de screensavers heel anders (op een andere desktop geloof ik) en handelt NT de hele boel met passwords ook voor je af.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer. Nou dan moet ik nog even verder zoeken hoe ik mijn proggie uit de task switch krijg. Ik heb er nog geen goeie oplossing voor gevonden. In iedergeval alvast bedankt voor al jullie hulp ik ben al een heel stuk op geschoten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een nieuw stukkie code gevonden maar ik krijg het nog steed niet voor elkaar om mijn proggie uit de task-switch te krijgen.

ShowWindow(Application.Handle, SW_HIDE);
SetWindowLong(Application.Handle, GWL_EXSTYLE, GetWindowLong(Application.Handle, GWL_EXSTYLE) or WS_EX_TOOLWINDOW and not WS_EX_APPWINDOW);

Verwijderd

{ot]
Waarom ben je zo druk bezig je app te verstoppen?
[/ot]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dat nodig voor mijn programma

Verwijderd

Wat gaat dat programma doen dan behalve zich zelf goed verbergen?

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt met het proggie mensen in de "gaten" houden zonder dat ze het weten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me eindelijk gelukt. Hier is de code voor de mensen die het ook willen weten.

//Action (caNone) causes the program to not really shut down.
Action := caNone;
Form1.Hide;
//Procedure Hide, just hides the form.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op vrijdag 02 november 2001 20:15 schreef Phalcon het volgende:
Je kunt met het proggie mensen in de "gaten" houden zonder dat ze het weten.
Denk aan de privacywetgeving hè?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker

Verwijderd

check ff op www.delphi3000.com daar staat wel een article over.

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 02 november 2001 20:21 schreef elnino het volgende:
Denk aan de privacywetgeving hè?
Met trojans overtreed je toch al een stuk of 5 andere wetten, dus die ene maakt ook geen ruk meer uit.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Mja gelukkig vallen trojans in vb wel op omdat je die gigantishe runtime library mee moet leveren ;)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Was Application.ShowMainForm := False; (dat je je project source) niet een oplossing?

Verwijderd

Heel simpel, zet je monitor op een videomode die hij niet aankan, en je applic is weg :)

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

//Action (caNone) causes the program to not really shut down.
Action := caNone;
Form1.Hide;
//Procedure Hide, just hides the form.
Staat 'ie nog steeds in je process-list hoor :?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 03 november 2001 12:11 schreef wizl het volgende:

[..]

Staat 'ie nog steeds in je process-list hoor :?
Da's ook niet tegen te gaan gelukkig! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 10:37 schreef GRiMLoCK het volgende:
Heel simpel, zet je monitor op een videomode die hij niet aankan, en je applic is weg :)
Lol :) :)

De server begint er nu eindelijk een beetje op te lijken
Pagina: 1